تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

با اجازه مسئولان دولتی “باردار” شوید!

  • کد خبر : 165574
  • 25 مهر 1395 - 13:58
با اجازه مسئولان دولتی “باردار” شوید!

در جدیدترین اتفاقی که در حوزه بهداشت و درمان کشور رخ داد سرپرست بیمارستان دولتی شهدای آسیا بک زرندیه در اقدامی عجیب و توهین آمیز مجوز مرخصی زایمان برای یکی از پرستاران این بیمارستان را صادر نکرد.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ طی ۳ سال گذشته هر چند در وزارت بهداشت دولت حسن روحانی شاهد اتفاقات مثبت بوده‌ایم اما رخدادهایی منفی از قبیل کشیدن بخیه از چانه یک کودک خردسال به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت‌ هزینه‌ درمان و یا برخی اظهارنظرات مسئولان این وزارتخانه موجب شد تا نقاط تاریکی هم در عملکرد سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ایجاد شود.

در جدیدترین اتفاقی که در حوزه بهداشت و درمان کشور رخ داد سرپرست بیمارستان دولتی شهدای آسیا بک زرندیه در اقدامی عجیب و توهین آمیز مجوز مرخصی زایمان برای یکی از پرستاران این بیمارستان را صادر نکرد.

سرپرست این بیمارستان در پاسخ به درخواست یکی از پرستاران برای ارائه مجوز مرخصی زایمان به وی اعلام می دارد که ” با اجازه چه کسی باردار شده ای که حالا از من تقاضای مرخصی داری؟”

این اظهار نظر عجیب از سوی یکی از مدیران زیر مجموعه وزارت بهداشت دولت یازدهم در حالی مطرح می شود که طی سال های اخیر سیاست های کلی افزایش جمعیت به عنوان یکی از برنامه اصلی نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته شده است.

حسین جبرئیلی سرپرست بیمارستان شهدای آسیابک زرندیه در خصوص اظهارات خود و اتفاقات به وجود آمده در این بیمارستان به خبرنگار دانا می‌گوید: این پرستار ” تمدید طرح” بوده و بر اساس قانون به پرستارانی که تمدید طرح هستند مرخصی زایمان تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: پرستاران طرحی مثل خدمت سربازی دارند، که باید دوران مشخصی را برای دولت خدمت کنند، وقتی طرح پرستاران به پایان می‌رسد می‌توانند تقاضای تمدید طرح داشته باشند، به ازای تمدید طرح خود و خدمتی که می‌کنند حقوق دریافت می‌کنند ولی به آن‌ها مرخصی زایمان تعلق نمی‌گیرد.

رئیس بیمارستان شهدای آسیابک زرندیه در حالی اقدام خود را قانونی می‌داند که این قانون با سیاست‌های افزایش جمعیت که در سال‌های اخیر در دستور کار همه‌ی دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفته هم‌خوانی ندارد.

به نظر می‌رسد علاوه بر مسئولان وزارت بهداشت که باید در قوانین خود تجدید نظر کنند تا این خلاء‌های قانونی پُر شوند، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به جای سیاسی کاری و پرداختن به حواشی به دنبال حل مشکلات زنان و امور مربوط به مرخصی زایمان زنان شاغل باشد.

انتهای پیام/ نج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x