تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دستورات طب سنتی برای جلوگیری از آلزایمر

  • کد خبر : 165495
  • 25 مهر 1395 - 1:31
دستورات طب سنتی برای جلوگیری از آلزایمر

یک کارشناس طب سنتی دستورات حفظ سلامتی از دیدگاه طب سنتی در بیماری آلزایمر را تشریح کرد.

به گزارش«کمال مهر»؛ سید جواد علوی اظهار داشت: تعریف آلزایمر نوعی اختلال مغزی مزمن پیش‌رونده و ناتوان کننده است و شیوع بیماری بعد از ۶۵سالگی به‌ازای هر ۵ سال برابر می‌شود. ۴۰ تا ۵۰ درصد سالمندان بالای ۸۵ سال جامعه مبتلا هستند, مهمترین عامل خطر افزایش سن است.

توصیه‌های خوردن و آشامیدن در آلزایمر از نظر طب سنتی

به‌گفته علوی توجه به وعده‌های غذایی در فصول مختلف همچنین مصرف گوشت، مغز و زرده تخم پرندگان (دراج، تیهو، مرغ خانگی، قرقاول، گنجشک), مصرف مغزها مانند: بادام، فندق، نارگیل، گردو, مصرف مویز و انجیر خشک می‌تواند برای افراد آلزایمری مفید باشد.

پرهیزات غذایی در افراد مبتلا به آلزایمر

این کارشناس طب سنتی افزود: از پرخوری, عدم مداومت بر یک نوع غذا, و از فعالیت بدنی شدید یا حالات روانی شدید پس از خوردن, و از نوشیدن آب سرد و نیز آب همراه یا بلافاصله پس از غذا باید به‌شدت پرهیز کرد.

علوی بیان داشت: همچنین افراد آلزایمری از مصرف بیش از حد پیاز، کاهو و گشنیز, مصرف سیب ترش به‌صورت ناشتا و مداومت بر مصرف مغز گوسفند باید به‌شدت پرهیز داشته باشند, پرهیز از مصرف تره، باقلا، قارچ، لوبیا، سیر و کلم, افراط در جماع، استحمام و شستن بدن با آب سرد نیز باید پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول و روش صحیح غذا خوردن از موضوعاتی است که در متون طب سنتی، مورد توجه اطبا و حکما بوده است. رعایت این اصول، علاوه بر حفظ سلامتی فرد، در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها و همچنین لذت بردن از غذا خوردن نیز مؤثر است.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x