تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دیروز: نامه اعتراضی روحانی به رئیس‌جمهور وقت درباره عملکرد ضد منافع ملی زنگنه/ امروز: سکوت در برابر تکرار عملکرد زنگنه با قراردادهای استعماری به خاطر منافع حزبی!

  • کد خبر : 165457
  • 25 مهر 1395 - 1:00
دیروز: نامه اعتراضی روحانی به رئیس‌جمهور وقت درباره عملکرد ضد منافع ملی زنگنه/ امروز: سکوت در برابر تکرار عملکرد زنگنه با قراردادهای استعماری به خاطر منافع حزبی!

روحانی در حالی سال۸۱ با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور وقت (خاتمی) به عملکرد وزیر نفت وقت (زنگنه) اعتراض کرده بود که در سال ۹۲ تحت فشار صاحبان سهام دولت یازدهم زنگنه را برای وزارت نفت پیشنهاد داده و امروز نیز دربرابر تکرار تجربه انعقاد قراردادهای استعماری سکوت می کند!

به گزارش«کمال مهر»؛به نقل از  مرصاد، روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت، سال۸۱ با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور وقت (خاتمی) در اعتراض به عملکرد وزیر نفت وقت (زنگنه) تأکید کرد: « قرارداد طولانی با شرکت غیر معتبر که عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران داشته، تکرار تجربه تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود، قیمت و شرایط قراردادی مذاکره شده در مقایسه با منطقه بسیار غیرمطلوب است.»

 

روحانی در آن نامه با هشدار درباره اینکه قرارداد کرسنت آثار منفی اقتصادی درازمدت بر بازار گاز کشور داشته و منفعت سیاسی نیز در پی نخواهد داشت؛ تأکید کرده بود از حدود یک سال پیش سؤالاتی از ز نگنه درباره قرارداد کرسنت مطرح کرده که با وجود دستور خاتمی، پاسخی دریافت نشده است.

 

روحانی در این نامه تصریح می‌کند قرارداد مذکور از طریق واسطه‌ها و عدم ارتباط مستقیم دولتی با یک شرکت غیرمعتبر به امضا رسیده است.

 

آگاهی و اعتراض روحانی به عملکرد ضد منافع ملی از سوی زنگنه در حالی است که او در سال ۹۲ تحت فشار صاحبان سهام دولت یازدهم زنگنه را برای وزارت نفت پیشنهاد داده و امروز نیز دربرابر تکرار تجربه انعقاد قراردادهای استعماری سکوت می کند!

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x