تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

کدام پادشاهان طولانی‌ترین دوره سلطنت را در جهان دارند؟

  • کد خبر : 165306
  • 24 مهر 1395 - 13:55
کدام پادشاهان طولانی‌ترین دوره سلطنت را در جهان دارند؟

وب‌سایت شبکه بی‌‌بی‌سی در گزارشی، افرادی که طولانی‌ترین دوره سلطنت در جهان را دارند، برشمرد.

به گزارش«کمال مهر»؛به نقل از بی‌بی‌سی، مرگ «بومیپول آدولیاده،» شاه تایلند باعث شد نام الیزابت دوم به عنوان ملکه‌ای که طولانی‌ترین دوره سلطنت در جهان را داشته، ثبت شود.
الیزابت در ۶ فوریه ۱۹۵۲ پس از مرگ پدرش «جرج ششم» بر تحت سلطنت نشست. وی در آن زمان ۲۵ ساله بود و با همسرش -شاهزاده فیلیپ- به کنیا سفر کرده بود. وی در ۲ ژوئن ۱۹۵۳ تاج گذاری کرد. الیزابت در ۹ سپتامبر ۲۰۱۵ با فراتر رفتن از دوره سلطنت ملکه ویکتوریا (۶۳ سال و ۷ ماه و ۲ روز،) طولانی‌ترین دوره سلطنت را در میان پادشاهان انگلیس به خود اختصاص داد.
در زمان آغاز سلطنت الیزابت دوم و بومیپول آدولیاده، «ژوزف استالین،» رهبر اتحاد جماهیر شوروی و «هری ترومن،» رئیس‌جمهور آمریکا بودند.
«حسن البلقیه،» سلطان برونئی در ۴ اکتبر ۱۹۶۷ پس از کناره‌گیری پدرش به تخت نشست. وی یکی از ثروتمندترین افراد جهان و دومین فردی است که طولانی‌ترین دوره ریاست را دارد. البلقیه در بزرگترین کاخ جهان که دارای ۱۷۸۸ اتاق است زندگی می‌کند. وی علاوه بر سلطنت بر برونئی در سمت‌های نخست‌وزیر، مدیر وزارت‌خانه‌های دفاع و اقتصاد، ژنرال نیروهای مسلح، دریا سالار افتخاری نیروی دریایی سلطنتی و بازرس پلیس نیز خدمت می‌کند.
«مارگریت دوم،» نخستین ملکه دانمارک و از زمان «کریستیان چهارم» دومین دوره طولانی سلطنت را داشته است. مارگاریت پس از مرگ پدرش در ۱۴ ژانویه ۱۹۷۲، به تخت نشست. وی هم‌اکنون ۷۶ سال دارد و مردم دانمارک به شدت برایش احترام قائل هستند.
«کارل گوستاف شانزدهم،» پادشاه سوئد که در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۳ به تخت نشست. وی پس از مرگ پدربزرگش به سلطنت رسید. پدر کارل گوستاف شانزدهم در سال ۱۹۴۷ در یک حادثه هوایی جان خود را از دست داد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x