تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیا نسل بعدی داعش در راه است؟

  • کد خبر : 165156
  • 23 مهر 1395 - 14:42
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟

نسل جدید فرزندان اروپایی‌های ملحق شده به داعش همچنان در حال افزایش‌اند؛ چرا که شمار عروس‌های جهادی همچنان روبه افزایش است.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت آژانس اجرای قانون اروپا (یوروپل) در گزارش سالیانه خود به اتحادیه اروپا در خصوص تروریسم اعلام کرده است دست‌کم ۵۰ کودک انگلیسی در مناطق تحت تصرف داعش زندگی می‌کنند و ۳۱ هزار زن که به این گروه تروریستی پیوسته‌اند، باردار هستند.
این گزارش همچنین هشدار داده است که نسل جدید عناصر داعش خطرناک‌تر و بسیار نگران‌کننده است. طبق گزارش یوروپل، نسل جدید که از فرزندان اروپایی‌های ملحق شده به داعش هستند، همچنان در حال افزایش‌اند؛ چرا که شمار “عروس‌های جهادی” همچنان روبه افزایش است.
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟
فرزندان تروریست‌های خارجی در آینده تهدیدی امنیتی برای کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می‌آیند. تروریست‌هایی که از عراق و سوریه باز می‌گردند، سبب ادامه تهدید تروریستی اتحادیه اروپا از طریق فعالیت‌های بازپروری، جمع‌آوری پول، جذب و انتشار تفکر افراط‌گرایی خواهند شد؛ همچنان که الگو و نمونه‌ای برای افراط گرایان احتمالی دیگر خواهند بود.
در گزارش یوروپل آمده است ۵۰۰۰ شهروند اروپایی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه سفر کرده‌اند؛ همچنان که ۴۰ درصد از هلندی‌هایی که به مناطق تحت تصرف داعش می‌روند، زن هستند و قدرت کمتری برای فرار دارند. داعش همچنین اقدام به ازدواج با دختران می‌کند تا در صورت فوت همسرانشان، قادر به ادامه فرزند‌آوری باشند.
در گزارش یوروپل آمده است که داعش به این زنان اجازه مبارزه نمی‌دهد و وظیفه اصلی آنها آموزش و تربیت کودکانشان متناسب با ایدئولوژی این گروه تروریستی است.
 یک گزارش که از سوی مرکز مبارزه با تروریسم منتشر شد نشان داد ۸۹ درصد از کودکان سربازی که برای داعش مبارزه می‌کردند، در سال ۲۰۱۵ کشته شده‌اند.
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟
اما به راستی فرآیند استخدام در داعش چیست
یک زن اردنی که در راه پیوستن به گروه تروریستی تکفیری داعش از تصمیم خود منصرف شد، از فرآیند ۱۴ ماهه استخدام در این گروه تروریستی پرده برداشت. به گفته وی، عناصر داعش وی را به همراه ده‌ها زن دیگر در اردوگاه مخفی این گروه تروریستی در ترکیه اسکان داده بودند.
این زن گفت: به همراه ۵۰ زن دیگر در اردوگاه مخفی گروه تروریستی داعش در ترکیه به سر می‌بردم. در این اردوگاه، یک صفحه تلویزیون بزرگ قرار داشت که به طور مداوم تصاویر و فیلم‌های گردن زنی و اعدام نشان می‌داد. به سختی توانستم از دست سه نفر از مراقبان داعش فرار کنم و با هواپیما به اردن بازگردم.
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟
آگهی استخدام داعش
تروریست‌های داعش که در سال‌های اخیر صدها تن از اساتید دانشگاه و مهندسان عراقی و سوری حاضر در اراضی این کشور که دارای تخصص‌های مختلف از پزشکی تا مکانیک بودند را اعدام کردند، حالا به دلیل نبود نیروهای متخصص در این مناطق، آگهی استخدام برای جذب افراد متخصص در رشته‌های مکانیک، معدن و… داده‌اند.
مخلص بودن برای داعش و ایمان داشتن به این گروه، شرط اصلی کسب این شغل‌ها اعلام شده است!!!
به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، داعش اعلام کرده است که حقوق ۲۲۵ هزار دلار در سال را برای این شغل‌ها می‌پردازد. داعش تلاش می‌کند با این استخدام‌ها، فرار گسترده مهندسان متخصص از مناطق تحت سیطره‌اش و شکست‌های پی‌درپی در جبهه نظامی را جبران کند.
انتشار این آگهی استخدام، با واکنش‌های طنزآمیزی در میان کابران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. یکی از کاربران نوشت: آیا داعش برای شمارش جنازه کشته‌شدگان نیازمند حسابدار نیست؟ فرد دیگری هم نوشت: رزومه را به چه زبانی ارسال کنیم؟ عربی، انگلیسی یا داعشی؟
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟
تحقیقات به عمل آمده از بازداشت‌شدگان داعش در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد از طریق شبکه‌های عنکبوتی که کار آنها ارتباط گیری از طریق اینترنت است به استخدام گروه تروریستی داعش در آمده‌اند. با این حال وسایل ارتباطی که داعش از آن ها برای دعوت و تبلیغ استفاده می‌کند بسیار متنوع بوده است. هرچند که این گروه بیشتر بر رسانه‌های تصویری و شنیداری و اینترنت برای نشر پیام‌ها و فرهنگ  غلط خود به مخاطبان تکیه داشته است، اما نحوه دعوت مستقیم و میدانی، از طریق به کارگیری مبلغان و افراد به اصطلاح صالح در میان خودشان و رهبران می‌باشد که در بین جوانان و گروه‌های مختلف در سراسر جهان منتشر شده‌اند، به طوری که این افراد در مساجد حضور داشته و به اقدامات دینی و به اصطلاح فرهنگی می‌پردازند و با افراد مورد نظر به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و با برگزاری جلسات دینی و تفریحی سعی می‌کنند جوانان را جذب داعش کنند.
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟
مراحل عضویابی
اما عضوگیری داعش شامل مراحل قابل تاملی است که اگر مجاری آن بسته شود دیگر شاهد پیوستن افراد جدید به این تروریست‌ها نخواهیم بود.
تشخیص هدف: از طریق اینترنت، تلفن، وسایل فنی، کارمندان، نیروهای امنیتی و مبلغینی که اکثر آنها با نیروهای امنیتی داعش همکاری دارند.
جمع آوری اطلاعات در مورد هدف: شامل نفوذ در مسائل شخصی افراد و کسب اطلاعات از آنان از طریق شبکه‌های اجتماعی، تلفن، بستگان و آشنایان و….
نفوذ از طریق واسطه‌ها (نزدیکان و بستگان شخص هدف، اینترنت، تلفن و…) برای برقراری ارتباط اولیه با هدف.
گفت‌وگو پس از برقراری ارتباطات اولیه و امن، از طریق مشارکت در مباحث اجتماعی که فرد مورد هدف از آنها رنج می‌برد و همچنین از طریق استفاده از روش‌های روان شناسی و بررسی محیط و شرایط وی‍ژه آن.
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟
ارائه راه‌حل و کمک‌های اولیه، که اگر مشکلی وجود نداشته باشد از طریق ایجاد انگیزه‌هایی مانند تشویق، انتقام‌خواهی، خون‌خواهی و جهاد صورت می‌گیرد.
استمرار ارتباط با شخص مورد هدف برای آشنایی بیشتر و تایید اطلاعات اولیه پیرامون وی، که معمولا از طریق نفوذ افراد غیرواقعی و با عنوان‌های مشخصی صورت می‌گیرد.
در صورت عدم اطمینان از امکان پذیرش داوطلبانه از سوی هدف از تهدید و باج‌خواهی (استخدام اجباری) استفاده می‌شود.
مداومت بر فرهنگ‌سازی و بسیج همه امکانات برای کسب اطمینان در مورد موفقیت روند بومی‌سازی فکری فرد مورد هدف.
مشارکت دادن فرد در سطوح اولیه مبارزه و آموزش و آزمایش میزان توانایی‌ها از طریق انجام عملیات انتحاری برای سنجش میزان توانایی فرد یا شرکت وی به صورت مستقیم در جنگ.
معین کردن وظایف فرد براساس شرایط و پرونده فرد ( در حالتی که هنوز وظیفه برای او مشخص نشده است)
انتقال به مرحله اشتغال فرد و استفاده از وی که سه مرحله دارد: تشخیص، ارتباط و عضویابی، توزیع وظایف.
آیا نسل بعدی داعش در راه است؟
بنابراین می‌توان گفت که داعش سعی دارد خود را به عنوان یک سازمان محبوب در بین جوانان نشان دهد تا بتواند از این طریق بین افرادی که دارای اطلاعات دینی ضعیفی بوده و یا اعتقاد کمتری به دین دارند، عضو‌یابی کند. داعشی که نفس‌های آخر خود در عراق و سوریه را می‌کشد و تنها به لطف تنفس مصنوعی و مالی مثلث آمریکا، اسرائیل و مرتجعین منطقه نفس می‌کشد.
گزارش از حمیدرضا قربانی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x