تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دیوید آلیانس؛ گرگی در لباس میش/ کفتار یهودی در طمع رویای خام + تصاویر

  • کد خبر : 165095
  • 22 مهر 1395 - 8:48
دیوید آلیانس؛ گرگی در لباس میش/ کفتار یهودی در طمع رویای خام + تصاویر

منوچهرقربانیفر عامل موساد و عضو شبکه زیتون در ایران و مسئول لجستیک و مالی کودتای نوژه و فرد رابط و درگیر در قضیه مک فارلین به نوعی نیرو و نمایندگی داوود آلیانس یا همان داود کاشی را برعهده داشته است.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛ لرد داود آلیانس که به لرد دیوید آلیانس معروف است، در سال ۱۳۱۱ در محله درب زنجیر کاشان در خانواده‌ه‏ای یهودی به دنیا آمد و تا ۱۳ سالگی در آنجا ماند. پس از آن که از ادامه تحصیل بازماند، راهی تهران شد و در یکی از حجره‌‏های بازار تهران به شاگردی پرداخت و تا ۱۷ سالگی، همان جا مشغول فعالیت کاری برای امرار معاش خود بود.
وی از آنجا که نتوانسته بود به تحصیلات خود ادامه دهد، به ناچار شب‌‏ها سعی می‏کرد از وقت آزاد خود، جهت آموختن دروس آکادمیک بهره ببرد، به گونه‌ه‏ای که دوستانش نقل می‏‎کنند که وی در رشته حسابداری، نسبت به دیگر همکارانش سرآمد بوده و توانایی زیادی در کسب علم از خود نشان می‏‌داده است.
اما به واقع دیوید آلیانس، (דייוויד אליאנס) یک تاجر بریتانیایی و سیاستمدار لیبرال دمکرات با تبار یهودی ایرانی است. او عضو مجلس لردهای بریتانیا نیز هست.
دیوید آلیانس؛ گرگی در لباس میش + تصاویر
دیوید آلیانس با نام داوود آلیانس در کاشان متولد شد. او تحصیلات خود را در مدرسه یهودی اتحاد به پایان برد. وی پس از پایان دوران ابتدایی توسط پدرش برای کار به بازار فرستاده و از ادامه تحصیل محروم شد. سپس در سال ۱۹۵۰ میلادی (۱۳۲۹ خورشیدی) با دست خالی به شهر منچستر انگلستان رفت و بعد از پنج سال توانست کارخانه پارچه بافی ورشکسته‌ای را در آن شهر خریده و در مدت کوتاهی آن را سودآور کند.
او سپس در سال‌های بعد کارخانه‌های بیشتری خرید و به تدریج دامنه فعالیت‌های تجاری‌اش را به ۶۵ کشور دیگر گسترش داد تا جایی که شمار کارکنان کارخانه‌اش به هشتاد هزار نفر رسید و ثروتش از میلیارد گذشت. به وی لقب سلطان نساجی داده شده است.
آلیانس در سال ۱۹۸۴ به لقب فرماندهِ رتبه امپراتوری بریتانیا (CBE) و در سال ۱۹۸۹ به لقب شوالیه ملقب گردید. وی همچنین در سال ۲۰۰۴ توانست با دریافت لقب مادام‌العمر بارون آلیانس از شهرستان منچستر بر روی کرسی مجلس اعیان بریتانیا بنشیند. وی متمایل به حزب لیبرال دموکرات است.
دیوید آلیانس؛ گرگی در لباس میش + تصاویر
دیوید آلیانس صاحب ۳۳٪ سهام گروه براون است. او همچنین شریک مؤسس کت‌های هری جنوگلی است. او همچنین یکی از سهامداران اصلی شرکت اینترنتی سیمیلار وب است. او همچنین عضو هیئت‌رئیسه شورای صنعت و تحصیلات عالیه، دانشگاه منچستر و انستیتو وایزمن در اسرائیل است.
او دارای مدرک دکترا از دانشگاه هریوت وات است. او دارای سه فرزند و پنج نوه است و در لندن زندگی می‌کند. در سال ۲۰۰۹ او در بین ثروتمندان انگلستان در رده ۲۶۷ با ۴۰۸ میلیون پوند ثروت قرار داشت. او در هیئت رئیسه دانشگاه تل آویو در اسرائیل نیز عضو است.
آلیانس بیش و پیش از آنکه یک فعال موفق اقتصادی باشد؛ یک فعال امنیتی سرویس‌های غربی است. در سال‌های قبل از انقلاب به خاطر لابی‌ ایرانیان یهودی در ارتش؛ ارتش شاهنشاهی یکی از مشتریان ثابت تولیدات نساجی آلیانس بود. یهودی بودن آلیانس و سرمایه‌دار بودنش باعث شد نزد موساد و سایر سرویس‌های غربی نیز اعتبار و وجهه داشته باشد و در مواقع لازم کارهایش را با آنها جلو ببرد. هم پول و سرمایه‌ی او به کار اسرائیلی‌ می‌آمد و هم لابی‌های اسرائیلی به کار آلیانس می‌آمدند.
دیوید آلیانس؛ گرگی در لباس میش + تصاویر
آلیانس که هم مثل تمامی مدافعان سلطنت از انقلاب اسلامی ناراحت بود؛ هم برای رجال زمان پهلوی شناخته شده بود و هم با سرویس‌های خارجی ارتباط خوبی داشت به حلقه وصل اپوزیسیون و ضدانقلاب تبدیل شد. آرشیو ملی بریتانیا اواخر دسامبر۲۰۱۰- زمستان۸۹- بخشی از سندهای دیپلماتیک مربوط به ۳۰ سال پیش خود را از حالت سری خارج کرد که بخشی از آنها درباره سلطنت‌طلبان فراری بود. نام داوود آلیانس به عنوان «شریک منچستری بختیار» که دیدارهای متعددی با مقامات انگلیسی برای قانع کردنشان برای حمایت از بختیار داشته به چشم می‌خورد.
کارنامه سیاه داوود آلیانس
جهانشاه بختیار نوه شاپور بختیار در کتاب خود از داود آلیانس به عنوان شخصیتی نام می‌برد که نقش واسطه با موساد را در خروج بختیارداشته و کمک مالی نیز به پدربزرگش می‌کرده است. جواد خادم وزیر مسکن و شهرسازی در کابینه شاپور بختیار و از عناصر کودتای نقاب نیزدر یادداشتی فاش ساخت که فرار ماهرانه شاپور بختیار از ایران توسط موساد سازماندهی و اجرا شده بود.
داوود آلیانس رابط بختیار با موساد در کودتای نقاب مشهور به نوژه نیز بوده است. براساس اسناد منتشر شده آرشیو بریتانیا، آلیانس بخشی از هزینه مالی کودتا و پیگیری ارتباطات و حمایت‌های خارجی از کودتای نوژه و بختیار را بر عهده داشته است.
دیوید آلیانس؛ گرگی در لباس میش + تصاویر
در همین راستا(براساس اسناد منتشر شده آرشیو بریتانیا)، داوود آلیانس در دیداری در نیویورک با آنتونی پارسونز نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل و سفیر پیشین لندن در تهران، خواستار حمایت و پشتیبانی از کودتا می‌شود.
۱٫ منوچهر قربانی‌فر عامل موساد و عضو شبکه زیتون در ایران و مسئول لجستیک و مالی کودتای نقاب (نوژه) و  فرد رابط  و درگیر در قضیه مک فارلین به نوعی نیرو و نمایندگی داوود آلیانس را برعهده داشته است. به نظر می‌رسد بزرگ کردن نقش قربانی‌فر و تاکید بسیاری که بر قربانی‌فر شده است در این سال‌ها باعث پوشش نقش مهم داوود آلیانس شده  است. منوچهر قربانی‌فر در تمام حوادث نمایندگی آلیانس را برعهده داشته است؛ به نوعی نماینده کارفرما بوده است. پوشاندن نقش داوود آلیانس، در حقیقت استتار نقش موساد و اسراییل در کودتاها می‌باشد.
۲٫ آلیانس، دارای عنوان لرد و عضو مجلس اعیان انگلیس بوده است. هم چنین این چهره یهودی صهیونیست، در بسیاری از اتاق فکرهای اسرائیلی حضور دارد و کمک‌های مالی فراوانی به این موسسات کرده و می‌کند. مرکز مطالعات ایرانشناسی دانشگاه تل‌آویو به پاس خدمات لرد آلیانس برای اسرائیل به نام وی گذاشته شده است. در این مرکز زبان فارسی به نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آموزش داده می‌شود.
۳٫ در سال گذشته در برخی محافل اخباری از تلاش یکی از فعالان سیاسی داخل کشور برای انجام بیزینس با «داوود الیانس» منتشرشد که این خبر چندان جدی تلقی نشد.
دیوید آلیانس؛ گرگی در لباس میش + تصاویر
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x