تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۵۰ درصد صنایع و کارخانه های ایران تعطیل شده است/دولت خیلی دیر به فکر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی افتاده است

  • کد خبر : 164854
  • 19 مهر 1395 - 8:59
۵۰ درصد صنایع و کارخانه های ایران تعطیل شده است/دولت خیلی دیر به فکر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی افتاده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تازه از امسال اقتصاد مقاومتی را بعد از اصرار مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد، راه اندازی کرد و این در حالی است که ۵۰ درصد صنایع و کارخانه ها تعطیل شده و مابقی که هنوز ادامه کار می دهند زیر ۳۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعال هستند.

به گزارش «کمال مهر»؛ احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با “بوتیا “در رابطه با نحوه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم گفت: اقتصاد مقاومتی با ۲۴ سیاست ، حدود ۳ سال پیش ابلاغ شد که دولت می بایست از همان زمان کار را را آغاز می کرد ولی تازه از امسال اقتصاد مقاومتی را بعد از اصرار مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد، راه اندازی کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۱ کمیته تشکیل داده است که فعلا آنچه که مشاهده می شود این است که تلاش خود را شروع کردند و وزارت خانه را به کار گرفتند و هر وزیری مسئول یک استان است ولی هنوز آن چیزی که در سفره مردم و رفع بیکاری جوانان ملموس باشد مشاهده نشده است.

سالک کاشانی تصریح کرد: در حال حاضر نصف صنایع و کارخانه ها تعطیل است و مابقی که هنوز ادامه کار می دهند زیر ۳۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعال هستند بنابراین با این اوضاع و فشار بانک ها، مالیات، بیمه و گران بودن مواد اولیه این مجموعه نمی تواند صنایع ما را راه بیاندازد.

وی خاطر نشان کرد: امروز رشد اخراج کارگران بسیار بالاست  و لذا دولت باید سریع تر اقداماتی را انجام دهد که کارخانه ها فعالیت خود را از سر گیرند البته برای کارگاه های کوچک مبالغی را گذاشتند ولی اسنادی را از آن ها می خواهند که امکان فراهم کردن آن برای مردم مشکل خواهد بود و این عملا باز ان ها را دچار مشکل خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x