تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

محصص: با کی‌روش صاحب سبک جدیدی شده‌ایم/ دفاع در فوتبال یک هنر است

  • کد خبر : 164695
  • 18 مهر 1395 - 1:18
محصص: با کی‌روش صاحب سبک جدیدی شده‌ایم/ دفاع در فوتبال یک هنر است

یک کارشناس فوتبال گفت:‌ فوتبال ما با کارلوس کی‌روش صاحب یک سبک جدید و اختصاصی شده است.

 

«کمال مهر»؛   مرتضی محصص  در مورد بازی‌های تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی و پیروزی مقابل ازبکستان گفت: فوتبال ما با کارلوس کی‌روش صاحب یک سبک ویژه‌ شده است و این مسئله یک موفقیت بزرگ است. بازیکنان و مربیان به یک تفاهم تاکتیکی رسیده‌اند. در هر دو نیمه بازی ایران و ازبکستان این مسائل را دیدیم دلیل صحبت‌هایم هم شروع بازی با ازبکستان است که ما بدون سه بازیکن کلیدی خود، تیموریان، آزمون و جهانبخش بازی را شروع کردیم. این سه بازیکن در این مسابقه نیمکت‌نشین شدند دلیلش هم واضح بود چون کی‌روش برنامه تاکتیکی داشت.

وی تصریح کرد:‌ برنامه کی‌روش این است در درجه اول دفاع و گرفتن توپ از حریف و سپس حمله و ضدحمله. ما با کی‌روش فهمیدیم می‌توانیم مدافع باشیم و حریف هم به ما صدمه نزند. با کارلوس کی‌روش فهمیدیم دفاع کردن در فوتبال یک هنر است. گرفتن توپ از حریف و ضدحمله شیوه‌ای بود که مقابل ازبکستان به کار بردیم  و در تاشکند می‌توانستیم یکی دو گل دیگر به ازبکستان بزنیم. قطعاً این مسابقه آخرین بازی ما نخواهد بود و می‌توانیم در باز‌ی‌های آینده نمایش‌های بهتری داشته باشیم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به شرایط سخت گروه برای صعود گفت: اینکه می‌گویند چین حریف ضعیفی است را قبول ندارم چین شکست خورده اما ژاپن هم در گروه دیگر بازنده شده است پس نمی‌توان گفت آنها ضعیف هستند حتی قطر که سه باخت دارد هنوز شانس برای صعود دارد. مهم این است که در تیم ملی ایران بازیکنان به درجه تعلیم‌پذیری رسیدند و گوش به فرامین مربیان می‌دهند و این یک امتیاز بزرگ برای ما است. تاکتیک و سبک بازی ما مشخص است ابتدا خوب دفاع کنیم و بعد حمله کنیم. این روش بازی هم شانسی نبوده است.

محصص در مورد بازی زیبا گفت:‌ نباید انتظار داشت که ما در همه بازی‌ها هجومی زیبا بازی کنیم. در یک مسابقه ۶ گل به بحرین زدیم اما منطقی دفاع کردن هنر است. منظور من دفاع مطلق نیست کی‌روش مربی توانایی است که در بازی با آرژانتین در جام جهانی به ما آموزش داد چگونه بازی کنیم و فوتبال ما با او صاحب سبک شده است اینکه ما هنوز گلی نخورده‌ایم خیلی خوب است اما باید بدانیم هنوز راه دشواری در پیش داریم و همه تیم‌ها برای صعود شانس دارند.

وی در مورد بازی با کره جنوبی در سه‌شنبه گفت: بازی بسیار سختی با این تیم داریم. کره و ایران شناخت خوبی از یکدیگر دارند اشتلیکه سرمربی کره به خوبی فوتبال ما را می‌شناسد ما هم مارکار آقاجانیان را برای دیدار کره با قطر به کره جنوبی فرستادیم و اطلاعات خوبی از حریف داریم. نقطه قوت کره در خط حمله است و خوشبختانه در خط دفاع یک مدافعش در بازی قبل اخراج شده و محروم است.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: اینکه بازی در ورزشگاه آزادی است دلیل نمی‌شود از دقیقه یک بی‌مهابا روی دروازه کره حمله کنیم. باید فکورانه و صبورانه بازی کنیم. ما با کارلوس کی‌روش می‌توانیم برای دومین بار متوالی به جام جهانی صعود کنیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x