تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

آیت‌الله صدیقی: نهضت حسینی ماهیت انقلاب ما بوده است/ مویه‌های مادرانه در رثای سرباز کوچک کرب و بلا + فیلم و تصاویر

  • کد خبر : 164358
  • 16 مهر 1395 - 11:57
آیت‌الله صدیقی: نهضت حسینی ماهیت انقلاب ما بوده است/ مویه‌های مادرانه در رثای سرباز کوچک کرب و بلا + فیلم و تصاویر

بار دیگر اولین جمعه ماه محرم از راه رسید و عاشقان حسینی از هر دیاری خود را به محفل عزاداری طفل شش‌ماهه‌اش می‌رسانند.

به گزارش گروه فرهنگی«کمال مهر»؛؛ بار دیگر اولین جمعه ماه محرم؛ ماه «پیروزی خون بر شمشیر» از راه رسید و عاشقان حسینی و طفل شش ماهه اش از هر کوی و دیاری خود را به محفلی می‌رسانند تا همدردی کنند با مادر دل سوخته کرب و بلا و فرزند دلبندشان را بند دل امام زمانشان (عج) سازند.

برگزاری مراسم آیینی «شیرخوارگان حسینی» از سال ۸۲ آغاز شده و امروز چهاردهمین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند.

اگر زمانی این همایش تنها در ایران و چند کشور برگزار می‌شد، امروز ندای «بای ذنب قتلت» و مظلومیت مسیح حسین (حضرت علی اصغر (ع)) به بسیاری از نقاط جهان رسیده است.

انگلیس، روسیه، آلمان، فیلیپین، اندونزی، یمن، تاجیکستان، میانمار، سنگاپور، سوریه، اوکراین، آذربایجان، کشمیر، لبنان، بنگلادش، مالزی، تایلند، سوئد، بلژیک، مکزیک، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، عراق، پاکستان، ترکیه، بحرین، قطر، عمان، عربستان، افغانستان، هند و برخی کشورهای آفریقایی از جمله کشورهای برگزارکننده آیین حضرت علی اصغر (ع) در ساعت ۹ به وقت محلی در اولین جمعه ماه محرم هستند.

به گفته دبیر اجرایی این همایش، در این آیین واقعه‌گویی شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر (ع) انجام می‌شود و در پایان مراسم مادران برای شیرخوارگان نذرنامه می‌خوانند و فرزندان خود را نذر راه و مسیر منجی عالم بشریت می‌کنند.

همیشه در آغاز مراسم لباس‌هایی به تمامی شیرخوارگان سراسر دنیا اهدا می شود که سربندهای آن شامل پنج زبان فارسی، عربی، اردو، ترکی و انگلیسی است.

صدای لالایی میاد .../ مویه‌های مادرانه در رثای سرباز کوچک کرب و بلا

ساعت ۰۹:۳۲ دقیقه؛ مصلی تهران

چهاردهمین مراسم شیرخوارگان حسینی دقایقی است آغاز شده و  قرار است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حایری زاده و سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین سخنرانی کنند.

در این همایش آیت الله صدیقی ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و عرض سلام به محضر امام زمان (عج)  اظهار کرد: سلام خدا بر شش ماهه،  بر این سرباز فداکار ، بر باب الحوائج کوچک،  بر سند حقانیت نهضت عاشورا و مهر اعتبار صفحه شهادت شهدا .

وی در خصوص نذر در اسلام عنوان کرد: در اسلام و قرآن مسئله نذر جایگاه بالایی دارد و مومنان در هنگام گرفتاری ها به واسطه اعتماد برخدا،  اولیا و شهدا هیچ گاه ناامید نمی شوند.

صدیقی افزود: مومنان با کلید نذر به غیر این عالم وصل می شوند و از برکات حق تعالی بهره می برند.

وی در خصوص شباهت حضرت علی اصغر (ع)  به حضرت عیسی(ع) خاطر نشان کرد: یکی از بارزترین شباهت های این دو حضرت زنده کردن مرده است؛ لذا حضرت علی اصغر(ع)  دلهای مرده را زنده کرده و پرچمدار جنگ نرم است.

امام جمعه تهران افزود: پیام حضرت علی اصغر(ع)  این است که کودک شما با خون خود و بدون نیزه و اسلحه می تواند همه دشمنان را خلع سلاح کند.

صدیقی عنوان کرد: مادرانی که امروز کودکان خود را به همراه دارند تا آنها را نذر قیام حضرت حجت (عج) و بیمه حضرت علی اصغر (ع)  کنند، مطمئنا به نیت خود خواهند رسید.

وی در رابطه با نذر در قرآن کریم تصریح کرد: این صراحت قرآن است که مادر می تواند فرزند خود را نذر خدا و خدمت به نهضت سالار شهیدان کند لذا این معامله با خدا بوده و تجارت با حق است.

آیت‌الله صدیقی: نهضت حسینی ماهیت انقلاب ما بوده است/ مویه‌های مادرانه در رثای سرباز کوچک کرب و بلا + فیلم و تصاویر

امام جمعه تهران گفت: تمام مذاهب و مکاتب حق را به امام حسین (ع)  می دهند که با کودک خود به میدان آمد اما آن قوم کودک کش که ادامه دهندگان راهشان داعش را تشکیل داده اند، به شش ماهه امام هم رحم نکردند.

وی افزود: حضرت علی اصغر (ع)  پرچم دار نهضت عاشورا بوده و جهان به زیر پرچم او قرار خواهد گرفت.

صدیقی تصریح کرد: نهضت حسینی ماهیت انقلاب ما بوده و خمینی کبیر این نام را بر نهضت خود گذاشته است.

امام جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: دو شهید به عنوان  باب الحوائج اند که یکی از آنها حضرت علی اصغر(ع) و دیگری عبدالله بن الحسن هستند که الگو و اسوه شهیدان هستند.

در ادامه این برنامه نذرخوانی صورت گرفت که بر این اساس مادران چنین بیان کردند: «یا صاحب الزمان، فرزندم را نزد یاری قیام تو می کنم. اورا برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن.»

در این برنامه همچنین ندای “لبیک یا حسین” به یاد امام حسین (ع) و قیام عاشورا و همچنین به یاد شهدای مدافع حرم در فضای مصلی امام خمینی (ره) طنین انداز شد.

مداحی و مرثیه خوانی امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع) نیز تا دقایقی ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x