تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کره‌جنوبی برای مقابله با کره شمالی به سایه مرگ پناه برد + تصاویر

  • کد خبر : 164283
  • 15 مهر 1395 - 16:47
کره‌جنوبی برای مقابله با کره شمالی به سایه مرگ پناه برد + تصاویر

کره‌جنوبی برای مقابله با تهدیدات موشکی همسایه شمالی‌اش، شمار موشک‌های تاروس سفارش داده شده‌اش را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ به نقل از پایگاه «جونگانگ دیلی» کره، مقامات رسمی نیروی هوایی کره جنوبی امروز  اعلام کردند ۹۰ فروند موشک دوربرد هوا به زمین از نوع «تاروس» از آمریکا خریداری خواهند کرد.
این موشک ها به ۱۷۰ موشک تاروس دیگری که قرار است ماه نوامبر در نیروی هوایی این کشور به کار گرفته شوند، اضافه خواهد شد. در صورت به کارگیری موشک‌های تاروس، کره جنوبی اولین کشور آسیایی خواهد بود که این نوع موشک‌ها را به ساختار نظامی‌اش افزوده است.
یک مقام نظامی کره جنوبی در مورد دلایل به کارگیری این موشک‌ها گفت: با توجه به اینکه ظرفیت موشکی و هسته ‌ای کره شمالی در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است، اهداف ما نیز گسترش یافته و تصمیم گرفته‌ایم ۹۰ موشک تاروس دیگر خریداری کنیم. وی افزود: این سلاح بسیار جدیدی است که نیروی هوایی ایالات متحده نیز اخیرا از آن استفاده می‌کند.
کره‌جنوبی موشک‌های تاروس می‌خرد
تاروس قادر است اهدافی در فاصله تا ۵۰۰ کیلومتر را مورد اصابت قرار دهد، در نتیجه اگر از منطقه «دائگو» واقع در «گیونگ سانگ» شمالی شلیک شود می‌تواند ساختمان‌ها و تجهیزات کلیدی پیونگ یانگ را تخریب کند. این موشک سوئدی-آلمانی کروز می‌تواند با دقت بالا اهداف را شناسایی و با کمک سامانه موقعیت یاب خود آن‌ها را مورد ردیابی قرار دهد. تاروس همچنین قادر است با استفاده از کلاهک‌های متعدد خود به لایه‌ای ۶ متری از بتن مسلح شده با میلگرد نفوذ کند.
موشک کروز تاروس
در در دهه ۱۹۸۰ ارتش آلمان  غربی به دنبال موشک کروز آپاچی ساخت فرانسه  بود که در آن زمان خود در مرحله طراحی بود. با فروپاشی دیوار برلین  و پایان جنگ سرد اولویت تغییر کرد و مذاکرات با فرانسه نیز به جای نرسید.
در سال ۱۹۹۷ ارتش آلمان نیاز به این چنین موشکی را اعلام کرد و خواهان به خدمت‌کیری ۱۲۰۰ فروند از آن شد. دو شرکت داسا و بوفرس با هم کنسرسیوم مشترکی را ایجاد کردند که هدف آنها طراحی سلاح جدید بود. سلاح جدید  قرار بود سلاحی با موتور توربوجت و کلاهک انفجاری نفوذکننده و یا ریزمهمات  تجهیز شود و بتوان آن را  بر علیه اهداف زمینی و حتی کشتی‌ها استفاده کرد که به سایه مرگ مشهور شد.
کره‌جنوبی موشک‌های تاروس می‌خرد
کار توسعه موشک بسیار سریع پیش رفت، به صورتی که تنها دو سال بعد از امضا قرار داد  در ۴ اکتبر سال ۱۹۹۹  سلاح جدید اولین پرتاب خود را سوئد انجام داد و یک سال بعد اولین آزمایش بر علیه  یک هدف بتونی را در آفریقای جنوبی با موفقیت پشت سر گذاشت. سلاح جدید در سال ۲۰۰۴ مورد تائید کامل ارتش آلمان قرار گرفت و کی ایی پی دی ۳۵۰ تاروس نامیده شد. ارتش آلمان در سال ۲۰۰۵ طی قرار داد ۵۷۰ میلیون دلاری  ۶۰۰ فروند از این موشک را سفارش  داد که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ تحویل گرفت.
کره‌جنوبی موشک‌های تاروس می‌خرد
موشک کروز تاروس با طول ۵ متر و بال جمع‌شونده در بالای سر و یک دم ایکس شکل برای حفظ تعادل ساخته شده است. بدنه از جنس آلومینیوم ساخته شده و مستطیل شکل است. این موشک دارای چندین سامانه هدایت برای پرواز طولانی شامال  هدایت موقعیت یاب جهانی جی پی اس، سامانه ناوبری اینرسی، سامانه ناوبری بر اساس مرجعیت زمین و سامانه بر اساس پردازش تصویر است.
بعد از شلیک مسیر پیش روی موشک از قبل توسط ماهواره اسکن شده و از این رو بر اساس تصاویر رادار ماهواره برای موشک مسیر را مشخص می‌کنند و رادار موشک با اسکن زمین  مسیر را پیدا می‌کند.
کره‌جنوبی موشک‌های تاروس می‌خرد
در مرحله آخر برای اطمینان از برخورد با هدف یک دوربین دید حرارتی در نوک موشک با مقایسه تصاویر  پیش روی خود با تصویر داده شده از هدف در حافظه به صورت دیجیتال از صحت هدف اطمینان  حاصل می‌کند. ضریب خطای موشک یک متر است و حتی بدون داشتن تصویر از هدف تنها با کمک سامانه هدایت اینرسی و جی پی اس موشک  با دقت ۵ متر به هدف برخورد می‌کند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x