تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هیچ سخنگوی دولتی از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون مانند نوبخت مبهم حرف نزده است

  • کد خبر : 164229
  • 15 مهر 1395 - 1:49
هیچ سخنگوی دولتی از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون مانند نوبخت مبهم حرف نزده است

کارشناس مسائل تاریخ ایران می‌گوید: هیچ سخنگوی دولتی از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون مانند محمدباقر نوبخت مبهم حرف نزده است.

به گزارش«کمال مهر»؛، خسرو معتضد با تأکید بر وجود ابهام در بدنه دولت روحانی اظهار کرد: مارک بویتل، نماینده کنگره آمریکا و عضو دفاع از دموکراسی می‌گوید که ما به ایران ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پرداخت کرده‌ایم.

معتضد ادامه داد: این موضوع دروغ است و دولت باید تکذیب کند و بگوید این افراد می‌خواهند سطح توقعات مردم را بالا ببرند؛ این عضو کنگره باز هم اظهار داشته که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار هم به‌عنوان پول‌شویی به ایران ظاهراً بابت آزاد کردن گروگان‌ها داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانند این پول‌ها بابت قراردادهای زمان شاه برای ۴۰۰ میلیون دلاری که ایران پرداخته بود و با گذشت زمان به این رقم رسیده، پرداخت شده است، افزود: این پول ۳۷ سال در آمریکا مسدود شده بود.

کارشناس تاریخ کشورمان با بیان اینکه این نماینده کنگره آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفته که ۲۰ میلیارد دلار را به صورت فلزات گران‌بها مانند شمش طلا و نقره داده است، تصریح کرد: چرا دولت در جوابیه وی، این اظهارات را اگر دروغ است، تکذیب نمی‌کند.

هیچ سخنگوی دولتی مانند نوبخت مبهم حرف نزده است

معتضد، حرف‌های محمدباقر نوبخت را متناقض و مبهم دانست و اضافه کرد: از میان سخنگویان دولت ایران از ۱۰۰ سال پیش تا الآن، هیچ‌کس مانند نوبخت مبهم صحبت نمی‌کند؛ این نکته را در بحث ارقام حقوق‌های نجومی می‌توان جست‌وجو کرد.

کارشناس مسائل تاریخ ایران با تأکید بر اینکه زمان احمدی‌نژاد فردی در روزنامه پیام داده بود که خانه من تخریب شده و باید چه کار کنم، افزود: سریعاً ۵ میلیون تومان به این فرد دادند تا خانه‌ای برای خود اجاره کند و دولت ببیند که چه کاری باید انجام شود.

معتضد با اشاره به اینکه مردم کیسه کیسه در سفر گرگان به رئیس‌جمهوری نامه دادند، تصریح کرد: مسؤولان باید جواب مردم را بدهند؛ متأسفانه در‌های اتاق‌های وزرای دولت بسته است.

سپاه گنداب‌های فضای مجازی را جمع کرده است

کارشناس مسائل تاریخ ایران اضافه کرد: فضای مجازی بیانگر این واقعیت است که خوب کنترل نشده؛ چه جوک‌های کثیف و حرف‌های زشتی زده می‌شود و خوشبختانه سپاه با ورود به این فضا خیلی از این گنداب‌های فضای مجازی را کم کرده است.

معتضد با تأکید بر اینکه دولت تماسی با طبقات محروم ندارد، تصریح کرد: وزیر کار می‌گوید من کارگرزاده بوده‌ام، من این سفره‌ها و خانه‌های کم‌نور را دیده‌ام؛ خوب اقدام کن، با وجود حقوق‌های نجومی حق کارگران را بدهید.

کارشناس تاریخ کشورمان ادامه داد: سخنگوی دولت در جواب سخن مایک بویتل جوابیه بدهد که سخن شما دروغ است؛ اوباما دیوانه است که می‌گوید ما پول‌های مسدود ایران را آزاد کردیم.

مسکن مهر فاجعه نیست

معتضد با تأکید بر اینکه مسکن مهر چرا به زعم برخی فاجعه است، اضافه کرد: مردم ایران اقساط خود را پرداخت می‌کنند؛ ماهانه صدها میلیارد تومان مردم بابت مسکن مهر پرداخت می‌کنند، خیلی هم راضی هستند؛ من به جناح سیاسی خاصی گرایش ندارم ولی این‌ها واقعیت است.

کارشناس تاریخ کشورمان با بیان اینکه هر پادشاهی در تاریخ کهن ایران که حکومت را در دست می‌گرفت، شهر می‌ساخت، افزود: انوشیروان و شاه‌عباس شهر می‌ساختند و شهرسازی را نذر می‌دانستند.

معتضد با تأکید بر اینکه در زمان صفویه مهندسان فرانسوی و آلمانی در کنار مهندسان ایرانی در بحث شهرسازی فعال بودند، تصریح کرد: کتاب‌هایی هم در این رابطه به نگارش درآمد و کمپفر مهندس بوده و در ایران کار کرده است.

کارشناس مسائل تاریخ ایران افزود: کنسرسیومی در اوج اختناق حکومت شاه بر مردم تحمیل و در مجلس خوانده شد و از اواخر سال ۱۳۳۲ این مذاکرات شروع می‌شود و تمام مواد این موضوع را چاپ کرده و در دسترس مردم قرار دادم و باید به دولت گفت شما چرا این قراردادها را چاپ نمی‌کنید.

وی تأکید کرد: قراردادها را باید چاپ کرد و در اختیار مردم قرار داد؛ ترامپ به کلی دیوانه و تهدیداتش خیلی خطرناک است و دائم دم از جنگ با ایران می‌زند و این‌ها باید برای مردم تبیین شود.

دریای مکران جایگزین واژه دریای عمان شود

کارشناس مسائل تاریخ کشورمان با بیان اینکه امروز باید به جای واژه دریای عمان، دریای مکران را به‌‌کار برد، گفت: نام دریای عمان از زمان اشکانیان و ساسانیان، مکران بود و مکران کلمه‌ای ایرانی است که باید در کنار خلیج‌فارس بیاید.

معتضد گفت: نوار شمالی در دریای خزر و نوار جنوبی کشور در خلیج‌فارس و دریای مکران، مرزهای دریایی ایران اسلامی به شمار می‌روند.

کارشناس مسائل تاریخ کشورمان با تأکید بر اینکه نباید واژه عمان را به کار برد، تصریح کرد: نام اصلی دریای عمان، دریای مکران است و همیشه باید این واژه را به کار برد.

معتضد با اشاره به اینکه مکران نامی ایرانی است ولی متأسفانه آن را به عمان برگردانده‌اند که غلط است، اضافه کرد: از زمان سلسله اشکانیان و ساسانیان، نام این دریا در کنار خلیج‌فارس، مکران بوده است.

کارشناس مسائل تاریخ کشورمان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سال ۱۳۱۴ با نام بنادر کشتی‌رانی تأسیس شد، تصریح کرد: مناطق چابهار را در حریم نوار مرزی دریایی در جنوب کشور در کنار دریای مکران داریم که می‌تواند در حوزه تجارت، رقیب امارات باشد.

روس‌های تزاری می‌خواستند پرچم روسیه را در بندر چابهار بالا ببرند

معتضد با تأکید بر اینکه در زمان روسیه تزاری، آن‌ها می‌گفتند که پرچم روسیه بر فراز بندر چابهار بالا می‌رود، اضافه کرد: این موضوع اهمیت این منطقه را در حوزه تجارت و بازرگانی نشان می‌دهد.

کارشناس مسائل تاریخ کشورمان با بیان اینکه اتفاقی خوب در چابهار افتاده است که دولت با هندوستان قرارداد امضا کرده تا به هندوستان این فرصت را بدهیم که چابهار را بندری بین‌المللی کند، افزود: چابهار باید به پایگاه بزرگ اقتصادی دریایی در کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ایستگاه رادیویی خلیج‌فارس هم باید در این منطقه تأسیس شود و اخبار ایران و معرفی خلیج همیشه فارس به زبان‌های مختلف به گوش کشورهای منطقه و جهان برسد.

کارشناس مسائل تاریخ کشورمان با بیان اینکه بلوچستان هند دوم در ایران است، اضافه کرد: از محصولات خرمای اعلا تا ماهی این منطقه را در حوزه تجارت و بازرگانی می‌توان استفاده کرد.

آیت‌الله گلپایگانی با اقتدار سعودی‌ها را اعراب جاهلیت معرفی کرد

معتضد همچنین با تأکید بر اینکه ولی‌عهد سعودی‌ها، محمد بن سلمان خواهان سه جزیره ایران است، تصریح کرد: خوشحالیم که آیت‌الله گلپایگانی رئیس مقام معظم رهبری با قدرت در صحبت‌های خود، سعودی‌ها را اعراب جاهلی معرفی کرده و این اقتدار مایه افتخار ماست.

کارشناس مسائل تاریخ کشورمان اظهار داشت: عربستان‌سعودی هر نوع توهینی به ایران می‌کند و چیزهایی که لیاقت خودشان است، را به ایران نسبت می‌دهند و نباید برابر آنها سیاست التماسی داشت.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x