تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

٧ علامت شایع سرطان رحم/ ویروس “پاپیلوم” انسانی را بهتر بشناسید

  • کد خبر : 164012
  • 13 مهر 1395 - 23:50
٧ علامت شایع سرطان رحم/ ویروس “پاپیلوم” انسانی را بهتر بشناسید

پزشکان با مطالعه زنان مبتلا به سرطان رحم هفت علامت شایع این بیماری را شناسایی کرده‌اند.

به گزارش گروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛؛ بر اساس آمار پزشکی موجود، سرطان دهانه رحم یکی از مرگبارترین سرطان‌های شایع در زنان محسوب می‌شود که خوشبختانه درمان این نوع سرطان در صورت تشخیص زودهنگام با درصد بالایی موفقیت آمیز است.
HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی که بسیار مسری است، سرطان دهانه رحم را به وجود می آورد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که عفونت HPV سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و با رشد سلول های غیر طبیعی سرطان در رحم ایجاد می شود.
این سرطان هفت علامت شایع دارد که در صورت مشاهده آنها باید به متخصص زنان خود مراجعه کنید.
ترشحات غیر معمول
باید بدانید که ترشحات غیر معمول علامتی هشدار دهنده برای این نوع سرطان محسوب می‌شود. هنگامی که سلول های سرطانی شروع به رشد می کنند دیواره رحم برای مقابله با آن، ترشحات را افزایش می دهد.
زگیل
زگیل های کوچک خارج یا داخل رحم یک پرچم قرمز برای بسیاری از بیماری ها، مانند HPV است که می تواند شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان را افزایش دهد.
درد یا خونریزی
درد و خونریزی نیز علائم و نشانه های هشدار دهنده برای این نوع از سرطان هستند. خونریزی از رحم، مقعد یا مثانه در صورتی که خارج از دوره ماهانه زنان باشد غیر طبیعی است و باید پزشک آن را بررسی کند.
کم خونی
کم خونی معمولا  به دلیل خونریزی بیش از حد ایجاد می شود. اگر عادات غذا خوردن و رژیم غذایی شما تغییر نکرده اما اگر اغلب اوقات احساس خستگی می کنید یا قلب شما پس از فعالیت طبیعی به سرعت  می تپد به احتمال زیاد شما کم خونی دارید  و با وجود خونریزی خطر ابتلا به سرطان بالا است و باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.
مشکلات ادراری
متورم شدن گردن رحم، مثانه و کلیه ها ممکن است مانع عبور ادرار شود در نتیجه ممکن است مانع تخلیه کامل مثانه شود؛ این امر درد یا عفونت دستگاه ادراری را به همراه دارد.
کاهش وزن
هنگام بروز بسیاری از سرطان ها اشتها کم شده و وزن پایین می‌آید.
منبع:fhfn
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x