تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

توضیحات یک منبع آگاه در مورد دیدار معاون صدراعظم آلمان با ظریف

  • کد خبر : 163951
  • 13 مهر 1395 - 16:35
توضیحات یک منبع آگاه در مورد دیدار معاون صدراعظم آلمان با ظریف

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در مورد دیدار وزیر اقتصاد آلمان با وزیر خارجه ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛زیگمار گابریل که همراه هیاتی از تجار بلندپایه آلمانی به ایران سفر کرده است روز گذشته(دوشنبه) ۱۰ سند و تفاهم نامه همکاری مشترک با تهران با امضا رساند.

در جریان این سفر شنیده ها حاکی از این بود که قرار است وی با “محمدجواد ظریف” وزیر خارجه ایران دیدار وگفت و گو کند اما باتوجه به اینکه زیگمار گابریل در راس یک هیئت اقتصادی این سفر را انجام داده است بعید به نظر می‌رسید این دیدار انجام شود.

پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان در مورد این دیدار به اینجا رسید که یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های قبلی، وزیر اقتصاد آلمان در جریان سفر به تهران پیرامون مباحث اقتصادی گفتگوهای فشرده و مفصلی دارد و بعید است دیداری با وزیر خارجه کشورمان صورت گیرد.

وی افزود: بنابر برنامه قبل و با توجه به اینکه ۳ اکتبر روز ملی آلمان است احتمالا معاون صدراعظم آلمان امروز تهران را به مقصد برلین ترک کند.

واکنش وزارت خارجه ایران به اظهارات پیش از سفر” زیگمار گابریل”

“زیگمار گابریل”، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد آلمان ، در آستانه سفر به تهران، با اظهارات مداخله‎جویانه و نامربوط خود نسبت به مسایل داخلی جمهوری اسلامی حاشیه ساز شد.

این وزیر آلمانی نیز باری دیگر، اظهارات پایه و بی‎اساس مقامات برلین را تکرار کرده و گفته است: “ایران فقط زمانی می‎تواند روابط عادی و دوستانه‎ای با آلمان داشته باشد که اسراییل را به رسمیت بشناسد.”!
 “محمد جواد ظریف” رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به مواضع خلاف واقع این مقام آلمانی ابراز داشت: هیچ کشوری نمی‎تواند برای روابط با ایران شرط تعیین کند.

وی افزود: کشور ما کشور اصلی مبارزه با تروریسم در منطقه است؛ کشوری که در برابر فشارهای ناروا ۳۷ سال ایستادگی کرده‌است. ظریف تأکید کرد:”سیاست‌های ما مشخص است و کشورهای مختلف با علم به سیاست‌های ایران که سازنده است، به این کشور سفر می‌کنند.”

در همین ارتباط “بهرام قاسمی” سخنگوی وزارت خارجه؛ در واکنش به اظهارات زیگمار گابریل،گفت: همانگونه که بارها تاکید کرده‌ایم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ‌گونه پیش شرطی پذیرفتنی نیست؛ علاوه بر آنکه در این ارتباط “دخالت هر گونه عامل ثالث را (در بهبود روابط) کاملاً مردود و مخلّ روابط دو جانبه می‌دانیم”.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x