تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

نیاز به راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه/لزوم حذف یارانه دهک های پر درآمد

  • کد خبر : 163851
  • 13 مهر 1395 - 10:47
نیاز به راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه/لزوم حذف یارانه دهک های پر درآمد

کارشناسان اقتصادی معتقدند که یارانه نقدی باید فقط به خانواده هایی تعلق گیرد که واقعا نیاز اساسی به آن دارند و آنان را به سطحی بالاتر از فقر برساند ولیکن روند فعلی به هیچ وجه منجر به این امر نخواهد شد.

  گروه اقتصادی«کمال مهر»؛ مجید رضایی کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم، در خصوص حذف یارانه نقدی دهک های با درآمدبالا گفت:این امر نیازمند آمار دقیق از درآمدهای پولی و غیر پولی خانواده هاست .

وی بابیان اینکه حذف یارانه افراد براساس میزان درآمد پولی چندان عادلانه نیست، افزود: هزینه های خانواده بر اساس طبقه اجتماعی و موقعیت محل زندگی متفاوت است، بنابراین برای حذف یارانه ها باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد.

رضایی ادامه داد: یکی از اهداف دولت اجرای بهتر طرح هدفمند سازی یارانه است و قطعا به دنبال حذف عادلانه یارانه بگیران است.

نیاز به راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه

رضا مقدس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص پرداخت یارانه نقدی به دهک های پردرآمد نیز گفت:روند پرداخت یارانه ها نیاز به اصلاح  و یک چارچوب کارشناسی دقیق دارد.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از کشورها پرداخت یارانه به صورت هدفمند در بخش های مختلف برای رفع نیازهای مردم صورت گرفته و یارانه نقدی به خانواده های زیر خط فقر داده می شود.

مقدس ضمن انتقاد از روند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: به جای پرداخت نقدی یارانه به همه افراد باید این مبلغ در بخش های گوناگون صنعتی،بهداشت و درمان و صنایع تولیدی صورت گیرد و حذف یارانه دهک های پردرآمد کمکی به این مهم است.

وی در پایان با اشاره به عدم وجود راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه عنوان کرد: یارانه نقدی باید فقط به خانواده هایی تعلق گیرد که واقعا نیاز اساسی به آن دارند و آنان را به سطحی بالاتر از فقر برساند ولیکن روند فعلی به هیچ وجه منجر به این امر  نخواهد شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x