تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

چوب حراج گروهک پژاک به آبروی خانواده‌های مریوانی

  • کد خبر : 163798
  • 12 مهر 1395 - 17:57
چوب حراج گروهک پژاک به آبروی خانواده‌های مریوانی

گروهک پژاک در اقدامی شرم‌آور یک جوان مریوانی را وادار به اظهاراتی کرده است که نتیجه آن چیزی جز بی‌آبرویی مردم کردستان نیست.

به گزارشدر اقدامی شرم‌آور صورت گرفت؛؛  به نقل از کُردتودی، گروهک‌های معاند نظام در سال‌های پس از انقلاب اسلامی با حربه‌های مختلفی سعی در ایجاد تفرقه و جدایی قوم کرد از میهن مان بوده‌اند.

جنگ مسلحانه، تبلیغات و وعده‌های دروغین به جوانان و فریب آنان و ایجاد تشنج رسانه‌ای از جمله اقدامات آنان در سال‌های دهت اول شصت بود که خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد.

اخیراً شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان، اقدام به انتشار فیلمی کرده‌اند که در آن، گروهک پژاک به اصرار، یک جوان مریوانی را وادار به اعتراف به اینکه مورد آزار و اذیت و تجاوز جنسی قرار گرفته است، می‌کند.

در این کلیپ تخریب‌گرایانه و هدفدار، گروهک پژاک ویدویی با مضمون بدنام کردن طایفه‌ها و خانواده‌های کُردستانی منتشر کرده که در آن فردی با توسل به زور و تهدید داستانی کذایی را در خصوص شخصی در جهت بدنام کردن وی در فضای مجازی و رسانه‌های تحت امر آنان منتشر شده است.

پژاک مصاحبه اجباری از این جوان مریوانی که برای مدتی عضو این گروهک بوده و پس از پشیمانی به ایران باز می‌گردد را بدون اینکه او رضایت داشته باشد، پخش کرده و با این اقدام در صدد پیشبرد سیاست‌های خرابکارانه خود به قیمت بدنام‌کردن قوم کرد و خدشه‌دار‌کردن غیرت و آبروی مردم غیور شهرستان مریوان برای اهداف و مقاصد خود می نماید.

این عمل ننگین و به دور از شرافت انسانی ضدانقلاب، ادعای مردمی‌بودن و مدافع حقوق کردهای آنان با شعارهای ملی گرایانه و واگرایانه که سبقه‌ای توخالی و پوچ را دنبال کرده، ماهیت و رویکرد آنان را برای همگان مشخص کرده است.

این دسته از اقدامات که با نام روشنگری و همراهی با مردم کُرد اما با هدف تخریب آبرو و حیثیت شهروندان با استفاده از فشار و ارعاب انجام شده، موجب اعتراض گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی نسبت به رویکرد ضدمردمی این گروهک شده است.

گروهک‌های معاند از جمله گروهک پژاک هیچگاه دست از شیطنت و تخریب مردم کرد و کردستان برنمی‌دارند و اخیراً با طعمه‌کردن یک جوان مریوانی برای تخریب غیرت و تعصب قوم کرد به قیمت بدنام کردن و بی‌آبرو‌کردن این جوان با استفاده از شبکه‌هایی که در اختیار دارند و به موجب سیاست‌هایی که برای آنان تعریف شده است دست به چنین اقدامی می‌زنند.

در واقع به فرض مثال اگر به این جوان تجاوز جنسی هم می‌شد اگر این گروهک‌ها داعیه‌دار دفاع از قوم کُرد هستند چگونه به خود اجازه می‌دهند به یک جوان کُرد ننگ بی‌آبرویی بزنند و شخصیت او و خانواده‌اش و در نهایت شخصیت مردم یک شهر را در منطقه تخریب کنند.

دروغ‌بودن این اتهام از آنجا مشخص است که فردی را که متهم به تجاوز به این جوان مریوانی کرده‌اند از با اصالت ترین و معتبرترین طایفه و خانواده‌های شهرستان مریوان هستند که به اقرار دوست و دشمن و شهادت اهالی منطقه و مردم بافرهنگ و مذهبی مریوان نجابت و شرافت این خانواده در این شهر مرزی از قدیم‌الایام شهره عام و خاص بوده و بر همگان مبرهن است.

و اما در صحبت‌های این جوان فریب‌خورده مریوانی تناقضات اساسی و ابهام‌هایی وجود دارد که ساختگی‌ بودن و توطئه این سناریو را بیش از پیش آشکار نموده که بر هر بیننده‌ای پوشیده نخواهد بود.

در صحبت‌های فرد مصاحبه شونده که بصورت اجبار وادار به بیان این اظهارات شده است، اعلام می‌کند که در زیرزمین خانه فرد متهم که از نیروهای بومی سپاه مریوان می‌باشد همراه با ۳۰ نفر دیگر به او تجاوز شده است و از آنجا بی‌اساسی و هدفدار‌بودن این گفته‌ها مشخص است در حالیکه اولاً  خانه این شخص متهم، اصلاً زیرزمین ندارد و ثانیاً اگر چنین کاری هم اتفاق می‌افتاد آیا همسایه‌های او باخبر نمی‌شدند؟ و ثالثاً چگونه ممکن است که این فرد در خانه شخصی خود که در مرکز شهر و محل حضور خانواده و اقوام او است دست به چنین کاری بزند؟! .

در این مصاحبه که کاملاً مشخص است که تحت فشار و ارعاب انجام می‌شود، این جوان مریوانی در حالی که بریده بریده و مضطرب صحبت می‌کند و مدام کلمات را با استرس چندبار تکرار می‌نماید، سناریو و دیالوگی از قبل تهیه شده است که به اجبار به این جوان‌ دیکته شده و اجرا می‌شود.

از سوتی‌های دیگر این سناریو و صحبتهای این جوان مریوانی، اقرار او به پیوستنش به گروهک پژاک در نزد یکی از پاسداران مسؤول در سپاه مریوان است که در اینجا هم هر مریوانی و حتی عموم مردم کردستان به این امر واقفند که هیچگاه کسی که قصد پیوستن به گروهک‌های ضدنظام را داشته باشد به خود اجازه آشکار‌ساختن این نیت را در بین آحاد مردم نمی‌دهد چه برسد به یک پاسدار و به خصوص یک مسؤول رده‌ بالای سپاه در آن زمان.

اما حقیقت آنجا مشخص می‌شود که این جوان مریوانی پس از بازگشت به شهر خود در مصاحبه‌ای عنوان می کند: «من قبل از آنکه به گروهک پژاک ملحق شوم ذهنیت دیگری نسبت به این گروهک داشتم؛ ولی وقتی به آنها پیوستم چیزهایی دیدم که با شعارهای مدافع کرد‌ بودن آنان کاملاً در تضاد بود! ».

او می‌گوید: «گروهک پژاک من را به زندان انداختند و شکنجه دادند و از من سوءاستفاده کردند و مستندی ساختند تا به این طریق به اهداف شیطانی خود دست پیدا کنند».

این جوان مریوانی ادامه می‌دهد: «بعد از پشیمانی از ملحق شدن خود به پژاک خواستم به دامان خانواده‌ام برگردم اما قبول نکردند و آزادی من را مشروط به همکاری برای ساخت مستندی دروغین کردند و من هم از روی ترس و ناچاری تن به این کار دادم و متأسفانه این مسئله به قیمت پایمال‌شدن آبرو و حیثیت خود و خانواده‌ام و همچنین مردم غیرتمند مریوان تمام شد».

تلاش گروهک‌های معاند این آب و خاک برای دست‌یابی به اهداف پشت‌پرده و منافع خود به جایی رسیده است که به آسانی به آبروی یک جوان کرد چوب حراج می‌زنند و شخصیت و غرور او و خانواده‌اش و تمام شهر مریوان را به تاراج می‌گذارند.

سناریوی بدنام‌کردن مردم کردستان توسط ضدانقلاب سابقه‌ای به طول تاریخ دارد اما خوشبختانه تیرهای زهرآگین آنان به واسطه فهم، شعور، آگاهی، بینش و فرهنگ بالای مردم کردستان هیچگاه به هدف نمی‌خورد و هر بار این گروهک‌های ضدانقلاب هستند که مأیوس می‌شوند و سیاست‌های نادرستشان به شکست می‌انجامد.

این جوان و تمامی خانواده‌اش پس از پخش ناجوانمردانه این کلیپ توسط ضدانقلاب از گروهکی که این کار را انجام داده اعلام برائت کرده‌ و نهایت نفرت و انزجار خود را اعلام داشته‌اند.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x