تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

فرمانده عملیات نینوا: در نبرد موصل پیشرفته‌ترین تسلیحات جهان بکار گرفته خواهد شد

  • کد خبر : 163737
  • 12 مهر 1395 - 17:15
فرمانده عملیات نینوا: در نبرد موصل پیشرفته‌ترین تسلیحات جهان بکار گرفته خواهد شد

فرمانده عملیات آزادسازی نینوا، بر نابودی داعش در عراق در نبرد سرنوشت‌ساز موصل تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»؛؛ سرلشکر نجم الجبوری، فرمانده عملیات آزادسازی نینوا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث، درباره ارسال سلاح های جدید برای نیروهای عراقی در نبرد موصل گفت: در نبرد موصل پیشرفته ترین تسلیحات جهان به کار گرفته خواهد شد. هواپیماهای بی ۵۲ و اف ۳۵ و اف ۲۲ در این عملیات مشارکت خواهند داشت، زیرا آخرین پایگاه اصلی داعش در عراق و پایتخت ادعایی این گروه است. ان شاء الله ما داعش را در این نبرد سرنوشت ساز به طور کامل نابود خواهیم کرد. ما از هر وسیله ای برای حفظ جان غیرنظامیان در موصل استفاده خواهیم کرد.
الجبوری افزود: سلاح های جدید بسیار دقیق هستند و اهداف را با یک متر خطا منهدم می کند. سلاح هایی که ما در نبرد موصل به کار خواهیم گرفت شبیه پزشک جراحی است که غده سرطانی را از بدن بیمار بر می دارد. بخشی از این سلاح ها در نبردهای جنوب استان نینوا به کار گرفته شد و کارآیی شان ثابت شده است. سلاح های جدیدی را هم به کار خواهیم گرفت که می تواند بمب ها را از دور منفجر کند و داعشی ها را بدون تخریب زیرساخت ها در موصل هدف قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای ارتش عراق به خوبی برای پاکسازی موصل و بیرون راندن داعش از آن آموزش دیده اند. ما منتظر دستور حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح  عراق و فرماندهی عملیات مشترک هستیم. او زمان آغاز عملیات را تعیین می کند. هماهنگی کامل بین نیروهای ما و نیروهای پیشمرگه وجود دارد. ما برای آغاز عملیات آزادسازی موصل آمادگی کامل داریم و مانعی برای آغاز این عملیات وجود ندارد. من نمی توانم درباره جزئیات نیروهایی که در نبرد موصل شرکت خواهند کرد، سخن بگویم. هر نیرویی را که فرمانده کل نیروهای مسلح مناسب بداند در این عملیات حضور خواهد داشت و وتویی درباره مشارکت هیچ نیرویی وجود ندارد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x