تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

رویترز: پهپاد رزمی صاعقه با توانایی حمل چهار بمب نقطه زن/ راشا تودی: تحریم‌های بین‌المللی منجرب افزایش توان نظامی ایران شد/ گاردین: شباهت صاعقه ایرانی با پهپاد آر.کیو ۱۷۰ آمریکا

  • کد خبر : 163616
  • 11 مهر 1395 - 13:32
رویترز: پهپاد رزمی صاعقه با توانایی حمل چهار بمب نقطه زن/ راشا تودی: تحریم‌های بین‌المللی منجرب افزایش توان نظامی ایران شد/ گاردین: شباهت صاعقه ایرانی با پهپاد آر.کیو ۱۷۰ آمریکا

رونمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پهپاد «صاعقه» در رسانه‌های خارجی از جمله رویترز، گاردین، راشا تودی، ای‌بی‌سی نیوز، تایمز اسرائیل، واشنگتن پست، دیلی میل، هیل، دبکا فایل بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

به گزارش«کمال مهر»؛؛ به نقل از سناباد نیوز، سپاه پاسداران ایران روز شنبه از جدیدترین پهپاد رزمی از کلاس سیمرغ به نام «صاعقه» رونمایی کرد. در پی این خبر، رسانه‌های خارجی به بازتاب و بررسی دستاورد جدید جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

خبرگزاری بین‌المللی رویترز در بازتاب این خبر نوشت: ایران از پهپاد رزمی جدید خود که از روی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا کپی شده است، رونمایی کرد.

رویترز ادامه داد: سپاه پاسداران ایران از پهپادی رونمایی کردند که توانایی حمل بمب را دارد و با طی مسافت زیادی می‌تواند چهار بمب نقطه زن را به سوی اهداف خود شلیک کند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز با اشاره به این خبر نوشت: تصاویر نشان داده شده از پهپاد صاعقه در رسانه‌های ایرانی با پهپاد آر.کیو ۱۷۰ سازمان جاسوسی آمریکا که پنج سال پیش در شرق ایران به زمین نشانده شد، شباهت زیادی دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در آن زمان از ایران خواست که پهپاد را به نیروهای آمریکا واقع در کشور همسایه ایران یعنی افغانستان، بازگردانند، اما تهران اعلام داشت که واشنگتن باید برای جاسوسی از ایران با هواپیمای بدون سرنشین عذرخواهی کند.

خبرگزاری روسی راشا تودی به نقل از سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: ایران یکی از چهار کشور اول در تولید هواپیماهای بدون سرنشین است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و محدودیت خرید فناوری نظامی توسط تهران، موقعیت به نفع این کشور تغییر کرده است و ایران توانسته پیشرفت خوبی در زمینه فناوری نظامی و موشکی بدست آورد.

تهران بارها اظهار داشته است که توان نظامی‌اش بیشتر دفاعی بوده تا هجومی و هیچ تهدیدی برای ملت‌های دیگر نیست. اما حضور عوامل نظامی آمریکا در کشورهای هم مرز با ایران، باعث نگرانی تهران شده است. مانور قایق‌های تندرو ایرانی کنار ناوشکن‌های آمریکایی در تنگه هرمز و پرواز پهپاد ایرانی در نزدیکی ناوبر هری اس.ترومن، برای نشان دادن نارضایتی از حضور آمریکا در نزدیک خاک ایران است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x