تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

امروز نگاهبانی از یادِ شهداء یک وظیفه است/هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان به جوانان، باید به میدان بیایند

  • کد خبر : 163594
  • 11 مهر 1395 - 13:22
امروز نگاهبانی از یادِ شهداء یک وظیفه است/هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان به جوانان، باید به میدان بیایند

رهبر انقلاب شهیدان را «قله‌های اخلاق اسلامی» و «الگوهایی برای نسل جوان» دانستند و گفتند: هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان به جوانان، باید به میدان بیایند و با استفاده از شیوه‌های مختلف به‌ویژه هنر نگارش و تولید کتابهای کوتاه و خواندنی، واقعیتهای زندگی شهیدان را بدون اغراق و با قلم زیبا و شیوا بیان کنند.

امروز نگاهبانی از یادِ شهداء یک وظیفه است/هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان به جوانان، باید به میدان بیایندبه گزارش گروه سیاس«کمال مهر»؛ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استانهای کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی که در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۵ برگزار شده بود، صبح امروز (یکشنبه) در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، هدف از جنگ نرم و پنهان دشمن را «دور کردن مردم از عرصه‌ی جهاد و مقاومت، بی‌اعتنا کردن آنها به آرمانها و تصرف فضای فکری و روحی کشور» دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی خود، قدرتهای جهانی را در بسیاری از اهدافشان ناکام کرده و سلطه‌گران با ابزارهای فراوان، تبلیغات هنگفت و گویندگان سخن به مزد و همچنین فشارهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی، در تلاش برای مأیوس و از صحنه خارج کردنِ ملت هستند.
رهبر انقلاب اسلامی، ترویج یاد و نام شهیدان را یکی از عوامل مهم در مقابله با این برنامه دشمن و حفظ مقاومت توأم با شوق و طروات در ملت خواندند و افزودند: امروز نگاهبانی یادِ شهداء یک وظیفه است.
رهبر انقلاب سپس در بیان راههای زنده نگه داشتن یاد و راه شهیدان خاطرنشان کردند: یکی از کارهای مهم، «تبیین روحیات و سبک زندگی شهیدان و سابقه و پشتوانه فکری آنان» است تا معلوم شود شهیدی که مخاطب، از شنیدن فداکاریهای او به هیجان می‌آید، در قبال مسائل حساسی همچون اسراف،  تعرّض و تجاوز به بیت المال و اشرافی‌گری چگونه عمل می‌کرده است؟
رهبر انقلاب اسلامی، شهیدان را «قله‌های اخلاق اسلامی» و «الگوهایی برای نسل جوان» دانستند و گفتند: هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان به جوانان، باید به میدان بیایند و با استفاده از شیوه‌های مختلف به‌ویژه هنر نگارش و تولید کتابهای کوتاه و خواندنی، واقعیتهای زندگی شهیدان را بدون اغراق و با قلم زیبا و شیوا بیان کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت تبیین ابعاد مهم و تشریح نشده جنگ تحمیلی، افزودند: دفاع مقدس جنگی بین‌المللی علیه اسلام و حاکمیت اسلام، و علیه امام بزرگوار بود و یک جبهه و عقبه‌ی گسترده، صدامِ بعثیِ بدبخت و بی‌عقل را پشتیبانی می‌کرد، بنابراین جوان امروز باید بداند کسانی که توانستند کشور را از چنین بلیّه‌ای نجات دهند، که بودند و چگونه زندگی می‌کردند.
 لزوم تبیین اهداف و آرمانهای بلند شهیدان، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی در بحث «چگونه زنده نگه داشتن یاد شهیدان» به آن اشاره و خاطرنشان کردند: برخی سعی می‌کنند آرمانهای والای شهیدان را پنهان کنند و دفاع مقدس را در سطح جنگهای معمول دنیا و آرمان آن را در حدّ عقب راندن دشمن متجاوز تقلیل دهند.
ایشان، با ردّ این نگاه سطحی به دفاع مقدس، آرمانِ شهیدان را «خداوند، اسلام، حکومت اسلامی، اسلام انقلابی و احکام دینی مهمی همچون حجاب» برشمردند و گفتند: این آرمانها در وصیت‌نامه‌های شهیدان آشکارا بیان شده است و علت تأکیدهای امام بزرگوار بر خواندن وصیت‌نامه‌های شهیدان نیز درک جاذبه فوق‌العاده این آرمانها در ایجاد شوقِ فداکاری و از جان‌گذشتگی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، «صبر و ایثار پدران و مادران شهیدان» را ریشه‌دار در آرمانها و عاملی مهم در شعله‌ور ماندن مقاومت و مبارزه در راه حق دانستند و افزودند: باید از فرصت باقیمانده برای گفتگو با پدران و مادران شهیدان و دست یافتن به جزئیاتی روشن در خصوص خاستگاه، محیط پرورش، موقعیت و طبقه اجتماعی و جزئیات خلق و خوی شهیدان استفاده کرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین بر تقویت جنبه‌های محتوایی و تربیتی در کنگره‌ها و یادبودهای شهیدان تأکید کردند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x