تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برانکو از عواقب حذف پرسپولیس مطلع بود/ ریشه بازیکنان خارجی بی‌کیفیت را باید خشکاند

  • کد خبر : 163452
  • 10 مهر 1395 - 15:56
برانکو از عواقب حذف پرسپولیس مطلع بود/ ریشه بازیکنان خارجی بی‌کیفیت را باید خشکاند

حذف پرسپولیس در مرحله یک سی و دوم جام حذفی شوک بزرگی به هواداران و البته مسئولان این تیم و باشگاه بود، هرچند برخی از پیشکسوتان پرسپولیس از دست رفتن جام را چندان مهم نمی دانند.

«کمال مهر»؛– تیم قشقایی شیراز که در رده های پایین فوتبال کشور حضور دارد شب گذشته و در شیراز موفق شد تیم پرسپولیس نایب قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر که در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر جای دارد را در ضربات پنالتی از دور رقابت ها حذف کند و اولین شگفتی جام حذفی را رقم بزند.

پیرو حذف پرسپولیس که البته در غیاب ۶ بازیکن ملی پوش خود در دیدار با قشقایی به میدان رفته بود خیلی ها به موضوع بی کیفیت بودن بازیکنان خارجی این تیم پرداختند که از آنچه برانکو درباره شان حرف می زد یا در رسانه ها عنوان می شد ضعیف تر به نظر می رسند. موضوعی که در روزهای حضور تیم پرسپولیس در اردوی اوکراین هم مطالبی درباره اش عنوان شد. اینکه محمود خوردبین درباره نحوه پیوستن آنها به پرسپولس مطالبی را به زبان آورد که موجب تعجب بسیاری از طرفداران همین تیم شد.

بر اساس این گزارش، در این سال ها بازیکنان خارجی بی کیفیت کم به فوتبال ایران نیامده اند و کم ارز کشورمان بابت حضور بازیکنان اینچنینی از کشور خارج نشده است اما همچنان شاهد ادامه حضور این قبیل بازیکنان در لیگ برتر و تیم های مطرح و غیر مطرح مان هستیم.

فازغ از این موضوع برای بررسی چرایی و علل حذف پرسپولیس ار دور رقابت های جام حذفی به سراغ جعفر کاشانی رییس هیأت مدیره باشگاه و عضو اسبق این تیم و همچنین ابراهیم آشتیانی عضو اسبق هیأت مدیره و بازیکن اسبق پرسپولیس رفتیم تا درباره این موضوعات نقطه نظرات شان را بدانیم.

کاشانی: با یک باخت شخصیت بازیکن را متزلزل نکنیم/پرسپولیس در لیگ جبران می کند
رییس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: از نگاه من جام زیاد مهم نیست، مهم این است که ما به سمت باشگاه شدن حرکت کنیم.

انتقاد تند پیشکسوت پرسپولیس از بازیکنان خارجی این تیمجعفر کاشانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیمشرق، درباره حذف پرسپولیس از دور رقابتهای جام حذفی اظهار داشت: یک سر بازی برد است و یک سر دیگرش باخت. باید به تیم استان فارس تبریک گفت که موفق شد تیم بزرگ پرسپولیس را حذف کند. من قبل از بازی هم گفته بودم که استان فارس سرشار است از استعدادهای فوتبالی که متأسفانه در سال های اخیر کمتر به آنها توجه شده است.

وی افزود: برانکو در این بازی با هدف بازی دادن به جوانان تیمش قصد داشت نقاط ضعف و قوت تیمش را بشناسد که فکر می کنم در این زمینه خیلی چیزها دستگیرش شد.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سئوال مشرق که این درس گرفتن از یک بازی به قیمت حذف از جام، چه ارزشی می تواند داشته باشد بیان کرد: از نگاه من جام زیاد مهم نیست. مهم این است که ما به سمت باشگاه شدن حرکت کنیم و هواداران و پیشکسوتان که سرمایه های اصلی باشگاه هستند با درک این مهم کمک کنند که حرکت آغاز شده از سوی باشگاه برای رفتن به سوی باشگاه شدن ادامه پیدا کند. اگر ما همه در کنار هم باشیم قطعا از این باخت ها درس گرفته و در ادامه می توانیم به بردهای بی پایان دست پیدا کنیم.

کاشانی ادامه داد: این را هم باید در نظر گرفت که پرسپولیس در این بازی ۶ بازیکن اصلی اش را در اختیار نداشت. به اعتقاد من از نظر فنی خیلی نمی توان این بازی را بررسی کرد چون تیم مقابل بیشتر از هر چیز با انگیزه بالایی که داشت بازی می کرد و در نقطه مقابل پرسپولیس با یکسری جوان در تلاش بود تا بازی را ببرد ولی گاهی اینچنین می شود که توپ ها تبدیل به گل نمی شوند. بعد از بازی با تراکتورسازی به طارمی گفتم اگر سرت را بالا می گرفتی توپ را از جلوی دروازه به هوا نمی زدی و این کار را در بازی بعدی کرد و دو گل هم زد. باید با این بازیکنان جوان حرف زد و به آنها آموخت. نباید یک باخت باعث تزلزل شخصیتی در آنها شود.

وی اضافه کرد: می دانم که خیلی از هواداران تیم ناراحت هستند اما شک نداشته باشند که پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با همه وجود حضور خواهد یافت تا جبران کند. امیدوارم شرایط برای بردهای تیم فراهم شود چون ما این توان را داریم، نتایجی بگیریم که باعث شادی هواداران مان شود و این اتفاق هم خواهد افتاد.

آشتیانی: ریشه بازیکنان خارجی بی کیفیت را بخشکانید/ برانکو از عواقب این باخت مطلع بود
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: مشخص نیست این بازیکنان خارجی بی کیفیت از کجا به پرسپولیس می آیند و سازمان لیگ باید ریشه این بازیکنان را بخشکاند.

انتقاد تند پیشکسوت پرسپولیس از بازیکنان خارجی این تیمابراهیم آشتیانی نیز در گفت و گو با سرویس ورزشی مشرق، درباره حذف پرسپولیس از دور مسابقات جام حذفی و از دست دادن یک جام اظهار داشت: برانکو مربی کم تجربه ای نیست و این دانش را دارد که حذف از یک جام چه معنی و مفهومی دارد. حتما او این تصمیمات برای بازی با تیم قشقایی را از روی احساس نگرفته و می دانسته که چه عواقبی می تواند برایش داشته باشد. قطعا هیچ مربی نمی خواهد ببازد و برانکو هم می دانسته که جام حذفی شانس خیلی خیلی خوبی برای رسیدنش به یک جام بوده و ممکن هم بود که با عبور از این مرحله حتی تا فینال هم برود.

وی افزود: البته ممکن هم بود که اگر تیم با نفرات اصلی اش بازی می کرد هم حذف می شد. به همین دلیل هم جام حذفی جذاب است که یک تیم ضعیف می آید و یک تیم بزرگ را شکست می دهد. پرسپولیس در این بازی ۶ بازیکن اصلی اش را که نداشت هیچ، یکسری از بازیکنانی را بازی داده بود که حتی یک دقیقه هم در لیگ به میدان نرفته بودند و در چنین شرایطی به نظر می رسید که کمی از نظر روحی روی آنها تأثیر گذار بود.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: بازیکنان پرسپولیس در این بازی اشتباهاتی هم داشتند و در برخی دقایق هم می توانستند به گل برسند ولی بازی مقابل تیمی که با تمام وجود در دیدار پخش زنده به میدان رفته کار آسانی نیست. البته نکته ای که در این بازی مرا بسیار ناراحت کرد بازیکنان خارجی پرسپولیس بودند. من همیشه گفته ام اگر قرار است بازیکن خارجی جذب لیگ ایران بشود باید در تیم ملی کشورشان فیکس بازی کند. پارسال هم پانامایی هایی در تیم بودند و امسال هم از اوکراین بازیکن آوردند.

عضو اسبق هیأت مدیره پرسپولیس خاطر نشان کرد: به نظر می رسد هر ساله باشگاهها چیزی در حدود یک میلیون و خرده ای سهمیه ارزی برای خرید بازیکن در اختیار دارند و سازمان لیگ باید برای هزینه شدن این مقدار سختگیری بیشتری در نظر بگیرد که اگر بازیکنی از اروپا می آید حتما در تیم های مطرح بازی کرده باشد یا اگر از آفریقا می آید از تیم های بزرگ مانند نیجریه، کامرون و البته ملی پوشان فیکس باشند نه اینکه یک بازیکن که یک بار به تیم امید کشورش دعوت شده و دو دقیقه هم به میدان رفته را به ایران بیاوریم.

وی افزود: با این کار هم ارز مملکت از کشور خارج می شود هم یک جا برای جوان ایرانی پر می شود و نمی تواند در تیم باشگاهی کشورش بازی کند. وقتی این بازیکنان را به ایران می آوریم که فقط بابت پول شان هزینه نمی کنیم. آنها خانه می خواهند، خورد و خوراک دارند، ماشینی می خواهند که به تمرین بروند و برگردند و خلاصه سازمان لیگ باید فاکتورهایی را تعریف کند که دلال ها نتوانند هر بازیکن بی کیفیتی را به ایران بیاورند. من گناه کسی را نمی شویم ولی شاید حضور این بازیکنان اوکراینی در پرسپولیس که ما تا امروز هیچ چیزی از آنها ندیده ایم هم برای برخی منفعت داشته است.

آشتیانی تأکید کرد: با این همه پرسپولیس هنوز در دو جام لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و انصافا این تیم با نفرات اصلی اش خیلی خوب بازی می کند و شاید تنها تیمی در ایران است که فوتبالش شباهت هایی به فوتبال روز اروپا دارد. برانکو کار بزرگی را در پرسپولیس شروع کرده و باید کمک کرد که این تیم با این نفرات به همین شکل بالا برود. قطعا آینده روشنی پیش روی پرسپولیس است و هواداران از این باخت خیلی ناراحت نباشند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x