تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آزمونی به نام ولایت پذیری برای رئیس‌جمهور سابق

  • کد خبر : 163435
  • 10 مهر 1395 - 15:45
آزمونی به نام ولایت پذیری برای رئیس‌جمهور سابق

عدم حضور احمدی نژاد در انتخابات نه تنها از یک دو قطبی جلوگیری کرد، بلکه جایگاه وی را در میان طرفداران دو دل او تثبیت کرد؛ هرچند رسانه های بیگانه باز هم از این اتفاق برداشت های خود را داشته و خوراک خبری خود را تهیه کردند.

به گزارش «کمال مهر»؛ طی هفته های گذشته حضور احمدی نزاد در گرگان منجر به انتشار برخی خبرها در فضای مجازی شد؛ اگرچه سفر گرگان مانند سایر سفرهای احمدی نژاد بود اما از این جهت که توصیه رهبر انقلاب در یک جمع خصوصی به او عدم حضور در انتخابات بود حاشیه های زیادی را به پا کرد.

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که روز نهم شهریور ۱۳۹۵، جلسه مهمی در بیت رهبری برگزار می شود. در آن جلسه، احمدی نژاد گزارشی از سفرهای استانی خود و برخی از جلسات را به رهبر انقلاب می دهد.

 

پس از ارائه این گزارش، رهبر انقلاب او را از ادامه فعالیت های انتخاباتی منع و تصریح می کنند که کاندیداتوری اش نه به صلاح خودش هست و نه به صلاح کشور هرچند چندی بعد سفر استانی احمدی نژاد به گلستان برگزار شد.

 

در ادامه این ماجرا و علنی شدن محتویات این جلسه خصوصی گمانه زنی های فراوانی در خصوص تبعیت و یا عدم تبعیت احمدی نژاد از رهبر انقلا مطرح شد.

 

برخی این نافرمانی را سومین نافرمانی احمدی نزاد قلمداد کرده و از طرفداران وی می خواستند راه خود را از او جدا کرده و بپذیرند که احمدی نژاد دیگر در مسیر ولایت حرکت نمی کند.

 

اما عده ای دیگر نیز مطلقا منکر چنین جلسه ای می شدند و سعی می کردند این موضوع را مشکوت نگه داشته تا در ادامه واکنش احمدی نزاد را شاهد باشند.

 

در حالی که صدها توصیه درخصوص عدم شرکت احمدی نزاد در نامه های سرگشاده و خصوصی مطرح و یک دو قطبی ناخواسته در کشور در حال شکل گیری بود، رهبر انقلاب با نام “شیخ عبدالعالی” مسئله را حل کردند.

 

ایشان در جلسه درس خارج از فقه خود فرمودند: یک آقایی آمد پیش من؛ من هم ملاحظه حال صلاح خود او و صلاح کشور به او گفتم در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتم هم شرکت نکنید گفتم صلاح نمی دانم. انسان باید آن چیزی را که می بیند و می فهمد به نفع برادر مومنش است به او بگوید.  ما هم صلاح کشور را بهتر از اغلب افراد آشنا هستیم هم آدمهایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند بهتر از دیگران می شناسیم. با ملاحظه حال مخاطب به آقایی توصیه می کنیم یک دو قطبی در کشور ایجاد می شود. دو قطبی  مضر است به حال کشور.  من صلاح نمی دانم.

 

این بیانات مقام معظم رهبری تمامی گمانه‌زنی و شائبه‌ها را برطرف کرده و در نهایت همه اطرافیان و نزدیکان احمدی نژاد اعلام کردند که وی دیگر هیچ فعالیتی که شائبه انتخاباتی بودن داشته باشد را انجام نداده و در انتخابات حاضر نمی شود.

 

محمد علی رامین، یکی از نزدیکان احمدی نژاد در این خصوص اعلام کرد: با شناختی که از احمدی نژاد دارم، وی از رهنمودهای امام خامنه ای تبعیت می کند و چه بسا به زودی برای اثبات ولایت مداری خود، در نامه ای سرگشاده خطاب به امام امت و امت مسلمان، مواضع مسکوت خود را اعلام خواهد کرد.

 

چندی از این موضوع نگذشته بود که احمدی نزاد در نامه ای سرگشاده اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد.

 

وی در این نامه خطاب به مقام معظم رهبری گفت: همان‌گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه‌های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.

 

احمدی نژاد ضمن تشکر از بیانات مهم مقام معظم رهبری در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می‌رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارم.

 

اگرچه در ابتدا نظرات به سمتی می رفت که احمدی نژاد نتوانسته بر روی امیال خود پا بگذارد و به توصیه های رهبری عمل نکرده است اما نامه او در ادامه نشان داد که او از آزمون ولایت پذیری سربلند بیرون آمده است.

 

عدم حضور او در انتخابات نه تنها از یک دو قطبی جلوگیری کرد، بلکه جایگاه وی را در میان طرفداران دو دل او تثبیت کرد؛ هرچند رسانه های بیگانه باز هم از این اتفاق برداشت های خود را داشته و خوراک خبری خود را تهیه کردند.

 

آنچه که اهمیت دارد جریان اصولگرایی بایستی قدر این موضوع را دانسته و با اتحاد خود بیش از گذشته در مسیر اتحاد قدم بردارند تا بتوانند از فرصت عدم اختلاف بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x