تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

انهدام مواضع داعش و جبهه‌النصره با موشک “۳۸-X” ارتش روسیه + مشخصات و تصاویر

  • کد خبر : 163407
  • 10 مهر 1395 - 14:58
انهدام مواضع داعش و جبهه‌النصره با موشک “۳۸-X” ارتش روسیه + مشخصات و تصاویر

کارشناسان نظامی معتقدند که موشک “ایکس-۳۸” در سال ۲۰۱۲ میلادی به صورت پنهانی آزمایش شده است.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ ارتش روسیه در ماه‌های اخیر تسلیحات گوناگونی را در نبرد با تروریست‌های داعش مورد استفاده قرار داده است.

کارشناسان نظامی معتقدند که موشک مذکور در سال ۲۰۱۲ میلادی به صورت پنهانی آزمایش شده و در دسامبر همان سال در نیروی هوایی ارتش روسیه عملیاتی گردیده است.

سرعت برخورد این موشک با هدف مورد نظر بسیار اندک است؛ “ایکس- ۳۸ (۳۸- X) ” می‌تواند با یک سرجنگی هدایت شونده اهداف را با دقت بالا منهدم کند.

 وبگاه “آر.بی تی. اچ” گزارش داد که تنها ناو هواپیمابر روسیه به نام “آدمیرال کوزنتسوف” قرار است نوامبر سال ۲۰۱۶ عازم سواحل سوریه شود. این در حالی است که این ناو هواپیمابر در عرشه خود مجهز به جنگنده‌هایی چون “سوخو-۳“، “میگ-۲۹” و بالگردهای “کا -۵۲” خواهد شد.

انهدام مواضع داعش و جبهه‌النصره با موشک «38- X» ارتش روسیه

**آزمایش موشک “ایکس-۳۸” ارتش روسیه

جنگنده‌های این ناو سامانه موشکی جدید ایکس ۳۸” را در سوریه آزمایش خواهند کرد. قرار است جنگنده‌های “میگ-۲۹ ” سامانه موشکیایکس ۳۸” را علیه شبه نظامیان ضد دولت سوریه استفاده نمایند. این منبع خبری در خبر خود ذکر کرده است که این سامانه دقت هدف‌گیری حملات هوایی و اجتناب از آسیب رسیدن به غیر نظامیان را بهبود خواهد بخشید.

این موشک برای اولین بار در ماکس۲۰۰۷ به نمایش در آمد ودر سال ۲۰۱۳ رسما وارد خدمت ارتش روسیه شدوزن این موشک به۵۲۰ کیلوگرم می رسدوبرد آن در نمونه های فعلی به۴۰ کیلومتر می رسد. سرجنگی این موشک۲۵۰ کیلوگرم است یعنی حدودا نصف وزن موشک را تشکیل می دهد.

**مشخصات موشک “ایکس-۳۸”

انواعی مختلفی از موشک “ایکس-۳۸” وجود دارد که از سامانه های هدایت متفاوتی استفاده می کند که از جمله آن “ایکس ۳۸ کلاس ام ای ” بوده که با سامانه هدایت ماهواره ای  ای (گلوناس)هدایت لیزری و تصویربرداری فروسرخ عمل می کند.

انهدام مواضع داعش و جبهه‌النصره با موشک «38- X» ارتش روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک  (Sputnik) درباره این موشک می‌گوید: ارتش روسیه تلاش می‌کند تا موشک هوا به سطح  “ایکس- ۳۸ (۳۸- X) ” را روی جنگنده‌های “تی- ۵۰ (T-50  Fighters)” و جنگنده‌های “میگ- ۲۹” و “سوخو ۳۴ ” عملیاتی کند.

این خبرگزاری درباره قابلیت‌های موشک “ایکس- ۳۸ (۳۸- X) ” می‌افزاید: موشک مذکور توانایی مورد اصابت قرار دادن تانک‌ها و زره پوش‌ها را در فاصله ۳ تا ۴۰ کیلومتری داراست.

انهدام مواضع داعش و جبهه‌النصره با موشک «38- X» ارتش روسیه

اسپوتنیک تأکید می‌کند که موشک “ایکس- ۳۸” با سامانه‌های هدایت ماهواره‌ای نیز می‌توند اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد و این موشک یک دستاورد بزرگ برای نیروی هوایی ارتش روسیه به حساب می‌آید.

“ایکس- ۳۸ (۳۸- X) ” با طول بیش از ۴ متر، قطر ۰/۳۱ میلی متر، وزن بیش از ۵۰۰ کیلوگرم و وزن سرجنگی ۲۵۰ کیلوگرم، دارای سرعتی معادل ۲/۲ ماخ است و نسبت به نوع می‌توان از طریق ماهواره نیز هدایت کرد.

حضور تسلیحات جنگی روسی پس از نبرد با داعش و جبهه‌النصره توسط ارتش روسیه نشان می‌دهد که شیب عملیات اتاق جنگ “مسکو-دمشق” در ماه‌های آتی افزایش خواهد یافت.

گزارش از محمد زرچینی
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x