تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

وزیر ورزش و یک خودزنی دیگر!

  • کد خبر : 162959
  • 06 مهر 1395 - 16:24

افشارزاده به عنوان مدیرعامل استقلال با موافقت وزارت این مسئولیت مهم را برعهده گرفت و حالا چطور می‌توان پذیرفت که در این مدت گودرزی و مجموعه همکارانش از اتفاقات اردوگاه آبی‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند.

«کمال مهر»؛
سال‌های سال است که بحث حیف و میل کردن پول بیت‌المال در فوتبال ایران مطرح است. بارها و بارها اظهار نظرهایی در این‌باره در رسانه‌های مختلف منتشر شده، اما تا به امروز هیچ‌کدام از مقامات مسئول حرکت جدی در راستای برخورد با متخلفان این موضوع انجام نداده‌اند. از وقتی لیگ فوتبال کشورمان به اصطلاح حرفه‌ای شد، پول‌های کلانی بین باشگاه‌ها، بازیکنان، مربیان و البته دلالان رد و بدل می‌شود، بدون آنکه قانونی در این خصوص وضع شده باشد. از همین بی‌قانونی‌ها تا دلتان بخواهد پول بی‌زبان بیت‌المال به جیب بازیکنان و مربیان بی‌کیفیت رفته و واسطه‌های زیادی نیز از همین طریق ثروتمند شده‌اند. حالا در حالی که مسابقات لیگ شانزدهم آغاز شده، وزیر ورزش مدیرعامل پیشین استقلال را متهم به هدر دادن پول بیت‌المال کرده است. گودرزی مدعی است که افشارزاده با صرف هزینه ۲۸ میلیاردی بازیکنان جدید آبی‌ها را برای این فصل خریده است. این هزینه هنگفت سبب شده تا مرد اول ورزش ایران پس از شروع فصل جدید، عقد قرارداد با بازیکنان و گذشت هفت هفته از لیگ شانزدهم تازه نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد.

طرح چنین موضوع مهمی آن هم در این برهه از زمان از سوی وزیر ورزش تعجب‌برانگیز است، چراکه خود گودرزی پیش از این عنوان کرده بود از بیت‌المال برای این تیم‌ها خرج نخواهد شد. همه می‌دانند که دو تیم استقلال و پرسپولیس تیم‌های دولتی هستند و هیچ‌کدام از آنها بدون اجازه وزارت آب هم نمی‌خورند. از طرفی سرخابی‌ها همواره یکی از دارایی‌های مهم دولت‌ها محسوب می‌شوند به همین دلیل نیز تاکنون پروژه خصوصی‌سازی آنها هرگز به سرانجام نرسیده است. در حال حاضر نیز وزارت ورزش مسئولیت دو تیم را برعهده دارد و در حقیقت اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل دو باشگاه با نظر مستقیم این نهاد ورزشی انتخاب می‌شوند. در شرایطی که همه می‌دانند افشارزاده نیز مثل مدیران قبلی از طریق وزارت به این سمت رسیده، اما جالب است که آقای وزیر انتقادی دیرهنگام را از مدیری که خودش حکم مدیریتش را امضا کرده مطرح می‌کند! مدیر کهنه‌کار ورزش که با ورود به فوتبال، نوع مدیریتش نیز تغییر کرد، متهم شده به اینکه گران‌قیمت‌ترین تیم لیگ را بسته است.

در صورتی که افشارزاده به عنوان مدیرعامل وقت استقلال با موافقت وزارت این مسئولیت مهم را برعهده گرفت. حالا چطور می‌توان پذیرفت که در این مدت گودرزی و مجموعه همکارانش از اتفاقات اردوگاه آبی‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند. باید از وزیر ورزش این سؤال را پرسید که چرا در طول فصل نقل و انتقالات و آن زمان که بازار مکاره خرید بازیکن در فوتبال ایران به راه افتاده بود به ماجرا ورود نکرده‌اید و جلوی این همه اسراف را در این شرایط اقتصادی نگرفته‌اید؟ قطعاً بستن تیمی ۲۸ میلیاردی در یک روز و یک شب اتفاق نیفتاده، کافی بود نگاهی گذرا به تیترهای روزنامه‌ها بیندازید تا متوجه اوضاع اسفناک بازار نقل و انتقالات بشوید. نه اینکه بعد از چند ماه و درست پس از آنکه اختلافات‌تان با افشارزاده بالا گرفته از واقعیت‌های تلخ حاکم بر فوتبال ایران پرده بردارید. آقای وزیر در صحبت‌هایش ادعای تلخ دیگری را نیز مطرح کرده مبنی بر اینکه اعضای هیئت مدیره استقلال از قراردادهای نجومی بی‌اطلاع بوده‌اند! باید تأسف خورد به حال فوتبالی که مثلاً حرفه‌ای شده و پول‌های هنگفتی در آن دست به دست می‌شود، اما اعضای هیئت مدیره‌ای که از سوی وزارت ورزش انتخاب شده با توجه به مشغله‌های زیادی که در حوزه‌های دیگر دارند در بی‌خبری تمام به سر می‌برند و فقط به خاطر کسب شهرت بیشتر و ارتباطاتی که دارند به این سمت رسیده‌اند.
به نظر می‌رسد گودرزی در این مورد نیز خودزنی کرده است چراکه خبر ۹۰۰ میلیون تومانی شدن قرارداد ۱۲۰ میلیونی را همه شنیده بودند به غیر از اعضای هیئت مدیره! بحران هدر دادن پول مردم بحث امروز و دیروز نیست و اصولاً زمانی به آن توجه می‌شود که بین برخی مدیران اختلافات می‌افتد و برای آنکه اوضاع را به نفع خود تغییر دهند بخشی از واقعیت‌هایی که همه از آن مطلع هستیم را به زبان می‌آورند. این‌بار نیز همچون دفعات گذشته تغییری در شرایط ایجاد نخواهد شد، نه از مبلغ قراردادهای میلیاردی کم می‌شود نه مدیران درس عبرت می‌گیرند و نه کسی دلش به حال برباد رفتن پول مردم می‌سوزد.
* شیوا نوروزی (تحلیلگر روزنامه جوان)
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=162959

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x