تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اسکی باز ایرانی در آغوش دختر برهنه +عکس

  • کد خبر : 162486
  • 04 مهر 1395 - 10:55

بازی‌های المپیک زمستانی به پایان رسید و سهم ایران از این بازی‌ها تنها گذشتن از خط پایان بود تا همچنان کشورمان به این ببالد …

بازی‌های المپیک زمستانی به پایان رسید و سهم ایران از این بازی‌ها تنها گذشتن از خط پایان بود تا همچنان کشورمان به این ببالد که بچه‌های رشته‌های زمستانی‌‌اش می‌توانند سهمیه المپیک بگیرند.

با پایان رقابت‌های المپیک زمستانی، ایران مثل همیشه تنها افتخارش این بود که ورزشکارانش را به این رقابت‌ها فرستاده است؛ رقابت‌هایی که در میان اولویت‌های ورزش ایران برای هزینه نیست؛ رشته‌هایی که در دسته ورزش‌های«اشرافی» در میان ورزش‌های‌مان دسته‌بندی شده‌اند. این بازی‌ها اما با شوکی جالب برای ورزش ایران به پایان رسید؛ جایی که دختر جوان ایرانی بعد از عبور از خط پایان مسیر اسکی آلپاین خود را به ورزشکار جنجالی لبنانی رساند و با او عکس یادگاری گرفت.

جکی شمعون کیست؟

جکی شمعون‌، این اسم تا همین دو هفته قبل خیلی اسم سرشناسی هم در کشور لبنان نبود. دختر مسیحی ورزشکاری که گاهی هم کار مدلینگ می‌کرد، البته مدلینگ برای دختران لبنانی ممنوع نیست اما قدرت حاکمه در لبنان در دست مسلمانان است. مسیحیان در میان همه کشورهای اسلامی در لبنان، مثل ایران بیشترین حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را دارند اما همیشه آنها هم سعی می‌کنند به قوانین جاری کشور احترام بگذارند. این دختر تا زمانی که تنها یک دختر مسیحی ساده بود، برای فعالیت‌های خود در زندگی شخصی خط قرمزی نداشت اما رفتن به المپیک با پرچم کشور لبنان او را ملزم به رعایت بسیاری از مقررات کشورش می‌کرد. انتشار عکس‌هایی خلاف شئونات اسلامی از این دختر همزمان با بازی‌های المپیک زمستانی جنجالی به راه انداخت. نمایندگان مردم لبنان در مجلس این کشور از دولت درباره این رفتار او توضیح خواستند، حتی خواستار برگرداندن او از بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی بودند. این خواست البته عملی نشد، چون این دختر لب به اعتراف گشود و از دلایل این رسوایی خبری سخن گفت. قبل از هر چیز او برای توهین به هنجارهای کشورش عذر خواست و در مصاحبه با رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرد: «اینکه باعث ناراحتی مردم خوب کشورم شدم، عذر می‌خواهم. براساس قوانین زندگی شخصی‌مان من به عنوان یک مسیحی لبنانی مشکلی برای گرفتن این عکس‌ها نداشتم اما این عکس‌ها و فیلم سه سال قبل تهیه شده است و بخشی از قرارداد من با یک سالنامه بوده است. قرار نبوده اینها منتشر شوند و واقعاً نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده چون آن سالنامه سه سال پیش منتشر شده بود. من عذر می‌خواهم اما این طور نبوده که در سوچی این رفتار را انجام داده باشم. از مردم کشورم می‌خواهم عذرم را بپذیرند.»

این گفته‌های دختر لبنانی البته او را که جنجالی‌ترین چهره بازی‌های سوچی شده بود از زیر فشار مقامات لبنانی خارج کرد. مردم و مسئولان به رغم همه دلخوری‌شان از این ورزشکار، از رفتار زشت گروهی که می‌خواستند برای این دختر و دولت لبنان مشکل بیافرینند، دلخور شدند اما شرایط را تحمل کردند تا جکی در المپیک باقی بماند.

فروغ عباسی کیست؟

فروغ دختری ۲۰ساله است اهل شیراز؛ دختری که نه ‌‌زاده شمشک و نه‌‌ زاده دیزین است اما اسکی بلد است. فروغ یک ورزشکار مادرزاد است. او ورزش می‌کند‌‌؛ دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی، سوارکاری و البته اسکی. سه سال تمرین قبل از المپیک در پیست دیزین همراه با سایر ملی‌پوشان و کلی اردوی انفرادی در اروپا برای رسیدن به بازی‌های سوچی. او سعی کرده چون زبان می‌داند نمونه‌ای از یک ورزشکار بانوی ایرانی باشد. در حالی که چهار سال قبل مرجان کلهر به دلیل اصرار مسئولان بازی‌ها در المپیک کانادا، بدون شلوارک روی پوشش رسمی اسکی، مسابقه داده بود، او این پوشش را هم به لباس استانداردش اضافه کرد تا پوششی بهتر داشته باشد. فروغ البته به رغم آسیب‌دیدگی در تایم مسابقات دور اول، با همه مشکلات و درحالی که همه فراموشش کرده بودند، در دور دوم هم مسابقه داد و این بار از خط پایان گذشت.

توافق برای شادی مشترک

گذشتن از خط پایان، این برای ورزشکاران ما یا لبنان در بازی‌های المپیک زمستانی یک افتخار مهم است. محل اردوی تیم ایران و لبنان در دهکده بازی‌ها به هم نزدیک بود. به همین دلیل هم بود که جکی شمعون زیاد با ورزشکاران ایرانی روبه‌رو شود. او بعد از عذرخواهی‌های مداوم و سعی در برگرداندن آب رفته به جوی، برای روز پایانی رقابتش از یک ورزشکار ایرانی خواسته‌ای داشت. اینکه اگر از خط پایان گذشتند، در کنار هم عکس‌هایی را در پایین پیست به یادگار بگیرند. او با این رفتار بار دیگر می‌خواست از همه عذرخواهی کند. تصاویر شادی مشترک این دو ورزشکار روز گذشته به عکس اول بسیاری از خبرگزاری‌های دنیا بدل شد. شمعون از رفتارش پشیمان است. این را فروغ عباسی می‌گوید: «او درباره آن ماجرا به من گفت که اصلاً باورش نمی‌شده آن تصاویر روزی منتشر شود. آن هم زمانی که او تا این حد در ورزش پیشرفت کرده بود. می‌گفت اصلاً نمی‌خواسته باعث توهین به باورهای مردم کشورش شود و به همین دلیل بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها از مردم‌شان عذر خواست.»

خبرآنلاین

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=162486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x