تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

با این تکنیک ها در ۲۵ سالگی بمانید!

  • کد خبر : 162480
  • 04 مهر 1395 - 10:49
با این تکنیک ها در ۲۵ سالگی بمانید!

معمولا با بالارفتن سن، بدن دچار تغییراتی می‌شود که اصولا از ۴۰ سالگی آغاز می‌شوند. درمورد آقایان اغلب گفته می‌شود وارد دوران چل‌چلی شدند که تغییرات خوشایندی هم هست؛ اما خانم‌ها وقتی وارد دوران ۴۰سالگی می‌شوند، تغییرات برایشان خوشایند نیست. تغییرات گاهی با واردشدن به یک شغل جدید، چالش‌های مالی، تغییرات فیزیکی یا روابط عاطفی ناموفق بروز می‌کنند و خانم‌ها را نگران می‌کنند و باعث می‌شوند حالت‌های عصبی پیدا کنند؛ اما ما به خانم‌ها می‌گوییم نگران نباشید، با چند راهکار ساده، می‌توانند حتی در۴۰ سالگی نیز مانند یک جوان ۲۵ ساله سلامت و متناسب باشند؛ فقط کافی است ۱۰ نکته ساده را به‌خاطر بسپارند


 

۱- بی‌خیال مشکلات شوید
خانم‌ها باید با این حقیقت کنار بیایند که زندگی راه‌های دشواری دارد و باید مغز خود را به انعطاف‌پذیری و مقاومت دربرابر شرایطی که زندگی پیش‌روی آنها می‌گذارد، تمرین دهند. بعد از۴۰ سالگی مغز و بدن هر ۲ دچار تغییرات بارزی می‌شوند. خانم‌ها در این دوران اغلب احساس پوچی و بی‌فایدگی می‌کنند، گاهی فراموش می‌کنند کلیدهایشان را کجا گذاشته‌اند، گاهی دچار اضافه‌وزن می‌شوند و… اما نباید این مسائل ذهن‌تان را مختوش کند، بلکه به آنها باید به‌عنوان مسئله‌ای طبیعی نگاه کنید و سعی کنید با تمرین‌های مغز و انجام فعالیت‌های فیزیکی مناسب، گامی درراه بهبود این شرایط بردارید و تغییرات مثبتی ایجاد کنید. بدبینی را کنار بگذارید و با پذیرفتن حقایق درراه بهبود گام بردارید.

۲- عادت‌های غلط را از خود دور کنید
هیچ‌کس نمی‌تواند به شما برنامه‌ای مشخص بدهد که برای مراقبت از خود چه کارهایی باید انجام دهید! فقط خودتان می‌توانید این‌کار را انجام دهید. سعی نکنید خود را به گفتن کلمه «متاسفم» یا جمله «کارم زیاد بود» یا «خیلی سرم شلوغ بود»، عادت بدهید و خود را تبرئه کنید! وقتی خوردن غذای سالم، ورزش و پیاده‌روی را کنار می‌گذارید، به تسریع فرسودگی بدنتان کمک می‌کنید. تغذیه سالم و ورزش، مهم‌ترین عواملی هستند که نباید فراموش‌شان کنید و باید حتما آنها را دربرنامه روزانه خود بگنجانید.

۳- مصرف پروتئین را فراموش نکنید
برای استحکام و تقویت ماهیچه‌ها و عضلات به پروتئین نیاز دارید. مصرف پروتئین‌های ماکیان، لبنیات کم‌چرب و بدون چربی و سبزیجات، باعث سرکوبی حس گرسنگی، کم‌شدن اشتها و سلامت ماهیچه‌ها می‌شود.

۴- ماهیچه‌ها و ذهن‌تان را پرورش دهید
خانم‌ها توجه کنید، باید حتما ورزش کنید. انجام انواع مختلف حرکات ورزشی، باعث می‌شود ماهیچه‌های مختلف بدن درگیر شوند. ورزش‌های هوازی را نیز فراموش نکنید. زیرا به سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک می‌کنند. ورزش‌هایی مثل یوگا راحتما انتخاب کنید، زیرا علاوه برفیزیک بدن، روی فکر و روان نیز تاثیر مثبت به‌جا می‌گذارند. سعی کنید از ورزش‌کردن لذت ببرید و به‌عنوان یک کار مفرح به آن نگاه کنید. تحرک باعث می‌شود حتی بعد از ۴۰ سالگی نیز بدن زنده، شاداب و قوی باشد.

۵- امیدوار باشید
دیگر۲۰ یا ۳۰ ساله نیستید. بدنتان هرروز دچار تغییرات بارزی می‌شود، ممکن است بینایی‌تان کمتر شود، سایز کمرتان اضافه شود؛ ولی به این تغییرات با ناامیدی نگاه نکنید و نگویید هرکاری می‌کنم فایده ندارد! به‌جای افکار منفی هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، دقایقی با خود فکر کنید و سعی کنید راه‌کار مناسب پیدا کنید. گاهی کلمه «طبیعی» را برای خود معنی کنید، با خود زمزمه کنید و سعی کنید مواردی را که بیشتر کارآیی دارند، به‌عنوان برنامه روزانه خود انتخاب کنید.

۶- دستگاه کنترل چربی بخرید
منظور از چربی لزوما چاقی و اضافه‌وزن نیست، بلکه باید میزان چربی بدن را کنترل کنید. یک دستگاه اندازه‌گیری چربی خریداری کنید. میزان چربی بدنتان باید بین۲۰ تا ۲۸درصد باشد، به‌طور متوسط چربی۲۵درصد طبیعی است. اگر دوران یائسگی را پشت‌سر می‌گذارید و بالای ۶۰ سال دارید، باید بیشتر مراقب باشید، زیرا در این دوران ضعف عضلات، گاهی میزان چربی تا ۳۲ درصد هم افزایش پیدا می‌کند.

۷- با متخصصان مشورت کنید
مراقبت از خود را به یک برنامه روزانه تبدیل کنید؛ هر روز مقداری از وقت‌تان را به برنامه‌ریزی اختصاص دهید. می‌توانید برای رفتن به کلاس‌های کنترل استرس، باشگاه بدنسازی و حتی خرید برنامه‌ریزی کنید. اگر فکر می‌کنید چاق شده‌اید، با یک برنامه‌ریزی دقیق رژیم‌غذایی را آغاز و درکلاس‌های بدنسازی ثبت‌نام کنید. اگر می‌خواهید وزنتان کم شود؛ ولی درعین حال ماهیچه‌ها و عضلات‌تان تقویت شوند، از یک مربی ورزش کمک بگیرید؛ ولی برای انجام هرکاری ابتدا برنامه‌ریزی کنید.

۸- ریزه‌خواری را فراموش کنید
میان‌وعده عصر را از برنامه‌غذایی خود حذف کنید. مسلما در۴۰ سالگی و پس از آن، به انرژی و کالری که درسنین پایین‌تر مصرف می‌کردید، نیاز ندارید، زیرا فعالیت فکری و فیزیکی‌تان دیگر به آن اندازه سابق نیست. برخی از خانم‌ها به این مسئله توجه نمی‌کنند و پرخوری می‌کنند. عصر و شب‌ها مهم‌ترین مشکل هستند، متاسفانه برخی از خانم‌ها تا زمانی‌که به رختخواب می‌روند، شیرینی و موادقندی مصرف می‌کنند!
اگر می‌خواهید چربی‌های شکمتان آب شوند، باید محتاط‌تر غذا بخورید. سعی کنید شام را حداکثر تا ساعت ۲۰ یا ۲۰:۳۰ بخورید.
شامتان باید شامل سبزیجات و یک تکه پروتئین کوچک باشد.
۲ ساعت قبل از خواب هم دیگر چیزی نخورید، اینطوری صبح گرسنه از خواب بیدار می‌شوید و آمادگی بهتری برای صرف یک صبحانه مغذی دارید.

۹-  موسیقی‌درمانی کنید
ساعاتی از روز را فقط به خودتان اختصاص دهید و همه بایدها و نبایدها را گوشه‌ای بگذارید. یک جای خلوت پیدا کرده و مطالعه کنید، چشمانتان را ببندید و به یک موسیقی گوش دهید.
پیاده‌روی کنید، با خدا راز و نیاز داشته باشید یا حرکات کششی یوگا را انجام دهید. مغز و روانتان به این کارها نیاز دارند. سعی کنید با یوگا دقایقی افکار خود را خالی کنید و به چیزی فکر نکنید.
جای خلوت و آرامی را انتخاب کنید و دقایقی چشمان خود را ببندید؛ این، بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به مغز خود بدهید.
چراکه با این کار می‌توانید چند لحظه ای به آرامش برسید.

۱۰- از زندگی لذت ببرید
زندگی، عشق و شادی حق شماست. کارهایی که باعث شادی و خوشحالی‌تان می‌شوند را انجام دهید.
زیاد بخندید و از لحظه‌لحظه‌های زندگی‌تان لذت ببرید. شادی‌ها را درآغوش بگیرید و قدرت را احساس کنید. به رویاهایتان فکر کنید و گاهی آنها را به‌دست آورده تلقی کنید و از تحقق آنها لذت ببرید.
خانم‌ها، نگران۴۰ سالگی و پس از آن نباشید، با همین ۱۰ راهکار ساده، می‌توانید همانند ۳۰-۲۰ ساله‌ها زندگی کنید و همان احساسات، افکار و فیزیک را داشته باشید و از زندگی خود لذت ببرید.
فرقی نمی‌کند حتی شما آقایان نیز می‌توانید مانند دوران جوانی همچنان پر انرژی و شاد زندگی کنید.
منبع : مجله ی سیب سبز 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=162480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x