تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

اینکه می‌گویند ما دو بار جلوی جنگ را گرفتیم حرف غلطی است/ حقیقت آن است که ما ۳۷ سال جلوی جنگ را گرفته‌ایم/ شهدای مدافع حرم بودند که جلوی حمله نظامی دشمن را گرفتند نه برجام

  • کد خبر : 162200
  • 03 مهر 1395 - 1:18
اینکه می‌گویند ما دو بار جلوی جنگ را گرفتیم حرف غلطی است/ حقیقت آن است که ما ۳۷ سال جلوی جنگ را گرفته‌ایم/ شهدای مدافع حرم بودند که جلوی حمله نظامی دشمن را گرفتند نه برجام

امام جمعه مشهد مقدس گفت: این چه حرف غلطی است که می‌گویند ما دو بار جلوی جنگ را گرفتیم و بار اول آن را در دولت اصلاحات بود و بار دوم آن در دولت یازدهم؟ حقیقت آن است که ما ۳۷ سال است که جلوی جنگ را گرفته‌ایم.

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، بابیان اینکه باید مناسبت‌های ولایتی پیش رو به‌صورت ویژه گرامی داشته شود، اظهار کرد: همچون عاشورا و تاسوعای حسینی که مبدأ تفکر جهادی شیعه در آن به نمایش گذاشته‌شده است، اعیادی چون عید الله غدیر، روز مباهله و نزول سوره انسان در وصف امیرالمؤمنین ازجمله مناسبت‌هایی است که نقطه عطفی در تاریخ شیعه و از مبانی اعتقادی ما است.

امام‌جمعه مشهد ضمن توضیح واقعه مباهله خاطرنشان کرد: در جریان مباهله قرار شد میان پیامبر اسلام و نصارای نجران که در برابر هر استدلالی مقاومت می‌کردند، مباهله‌ای صورت بگیرد؛ به این صورت که از آباء یک نفر، از نساء یک نفر و از ابناء دو نفر حضور یابند و به نفرین هم بپردازند، هنگامی‌که نهارای نجران وارد عرصه شدند، از جبهه اسلام، وجود مقدس حضرت زهرا (س) به‌عنوان نساء، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به‌عنوان ابناء و رسول گرامی اسلام و مقام شامخ امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان آباء و پدران امت حضور یافتند و نصارا با دیدن این هیمنه، تسلیم و متواضع شدند.

وی افزود: حضور علی بن ابی‌طالب (ع) در کنار پیغمبر و به‌عنوان نفس زکیه رسول خدا نشان می‌دهد که مولای متقیان نه‌تنها جانشین و وصی آن حضرت بود، بلکه معادل خود نفس رسول خدا است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ما با برجام جلوی حمله نظامی دشمن را نگرفتیم، بلکه این شهدای مدافع حرم بودند که از کیان نظام و کشور دفاع کردند، اگر صد برجام دیگر هم امضا می‌شد، اما جوانی نبود که دل از خانه، آسایش، امنیت، خانواده و زن و بچه بکند، به بیابان‌های عراق و شام برود و در برابر عمال استکبار بایستد، امروز آمریکا در این کشور بود و ما را به وضع ذلت باری نابود می‌کرد.

وی ادامه داد: این چه حرف غلطی است که می‌گویند ما دو بار جلوی جنگ را گرفتیم و بار اول آن را در دولت اصلاحات بود و بار دوم آن در دولت یازدهم؟ حقیقت آن است که ما ۳۷ سال است که جلوی جنگ را گرفته‌ایم؛ باقدرت موشکی و توان دفاعی قدرتمندمان که باعث شده مزدوران استکبار، پایگاه‌های نظامی آن در اطراف‌واکناف این کشور، کشتی‌های جنگی آمریکایی در خلیج‌فارس و سگ نگهبان آن در این منطقه که هرروز در حال پارس کردن است، جرأت نزدیک شدن به این خاک مقدس را پیدا نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز واقعه مباهله آن بود که تمام کفر در برابر تمام جبهه حق قرارگرفته بود و اقتدار پیامبر اعظم (ص) و اهل‌بیت مطهر و جلیل‌القدر ایشان باعث شد تا دشمن شکست بخورد و متواضع و تسلیم باشد، مشابهت خاصی که واقعه مباهله بازمان ما دارد آن است که امروز هم ـ همچون زمان مباهله ـ تمام کفر در برابر تمام حق قرارگرفته است و اگر ما به‌جای قدرت‌نمایی و حفظ کیان دین خدا، سر میز مذاکره نشستیم و هرچه جلوی‌مان گذاشتند را امضا کردیم تا فقط زندگی بهتری داشته باشیم، مباهله را واگذار خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اگر به‌جای آن‌که هیمنه ما چشم دشمن را پر کند، ابهت مستکبرین چشم ما را پر کرد و متواضعانه و خوار، در برابر دشمنان خدا سر تسلیم فرود آوردیم و به‌اصطلاح تعامل کردیم، عاقبتی جز خفت و شکست در انتظار ما نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی در انتها بیان داشت: نمونه دیگری از سازش کردن‌های ناحق درجایی است که در برابر مفاسد و پلیدی‌های اخلاقی داخلی سازش کنیم و با بهانه اینکه ما می‌خواهیم در کنار این‌ها زندگی کنیم، نه‌تنها دست از امربه‌معروف و نهی از منکر برداریم، بلکه ابزارهای گناه راهم در دسترس بیشتر قرار بدهیم تا رأی و رضایت آن‌ها را جلب کنیم، این نحوه عملکرد  نتیجه‌ای جز شکست، اشاعه فساد و هرزگی و از دست رفتن روح معنوی جامعه نخواهد داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=162200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x