تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

ثبات منطقه به نیرو‌های مسلح ماست/ هر قدرتی بخواهد به ایران تجاوز کند پشیمان می‌شود/دشمن شماره یک ما آمریکا است/باید دشمن‌شناسی را به مدارس ببریم

  • کد خبر : 162097
  • 03 مهر 1395 - 0:09
ثبات منطقه به نیرو‌های مسلح ماست/ هر قدرتی بخواهد به ایران تجاوز کند پشیمان می‌شود/دشمن شماره یک ما آمریکا است/باید دشمن‌شناسی را به مدارس ببریم

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دفاع مقدس، حضور عینی آرمان‌های اسلامی در صحنه رویارویی بود.

 

به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های امروز دوم مهر ماه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس، حضور عینی آرمان‌های اسلامی در صحنه رویارویی بود. انقلاب ما حضور امیرالمومنین و حضور همه دین در برابر همه بی‌دینی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مقابله اعتقادی، فکری، اخلاقی و سیاسی بود افزود: مقابله نظامی، بخش کوچکی از دفاع مقدس ما است. مقابله نظامی در حقیقت همان جهاد اصغر بود که پشتوانه آن جهاد اکبر و اوسط بود. رزمندگان ما اساتید دانشگاه اعتقاد بودند؛ اعتقاد آموزش دادند و آن را تعمیق کردند.

صدیقی ادامه داد: رزمندگان ما جنگ بدر را تداعی کردند و با استقامت خود حضور ملائکه را یافتند و نصرت الهی را محسوس و ملموس کردند. رزمندگان به ما این باور جدید را دادند که می‌توان با اتکاء به ارزش‌ها و امدادهای غیبی در برابر قدرت‌ها نترسید.

وی با تأکید بر اینکه صحنه هشت سال دفاع مقدس ما طلوع اعتقادات دینی بود گفت: در دفاع مقدس به این باور رسیدیم که می‌شود هم با شوروی، هم با آمریکا و فرانسه و همه مزدوران و امکاناتشان، پنجه در پنجه گذاشت و با پیروزی بیرون آمد.

صدیقی با بیان اینکه دفاع مقدس کانون عرفان، تهجد، نماز شب، ایثار و عفت بود، خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن؛ این‌ها تعبیرات دقیقی بود که ما در دوران دفاع مقدس با چشمان خود به عینه مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: اگر صحنه‌های دل‌انگیزی از شهدایمان ثبت شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن‌ها را محو کند، بر اثر آن روح بلندی بود که همه ما اعضای آن بودیم و آن روح بلند بر کالبد ملت ایران چنان اشراف پیدا کرده بود که گویا همه امام بودند.

صدیقی ادامه داد: ملت ایران نشان دادند که تجاوزکار نیستند و لنگر ثبات در منطقه‌اند. امروز ثبات و منطقه به نیروهای مسلح ماست اما اگر کشوری به ما تجاوز کند، دفاعی که در دوران دفاع مقدس ملت و رزمندگان ما نشان دادند، امروز باید بدانند که نیروهای ما دستی بالاتر و اقتداری عمیق‌تر دارند. اگر هر قدرتی بخواهد به ایران تجاوز کند، جوابی خواهیم داد که متجاوز را پشیمان می‌کند. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گفت: شهدا، امام شهدا و نایب امام زمان از ما توقع دارند که جدال‌های سیاسی را به مدارس نکشیم. مدارس و دانشگاه‌ها باید سیاسی باشند اما سیاست علوی. باید دشمنان را بشناسیم دشمن شماره یک ما آمریکا است. اساتید و آموزگاران ما باید در کتاب‌ها، ریشه‌های سلطه و ظلم جهانی را در سطوح مختلف بازگو کنند.

صدیقی با بیان اینکه باید دشمن‌شناسی را به مدارس ببریم و تزریق کنیم، تصریح کرد: آنچه ما را از چنگ سلطه و سلطنت رها کرد و این همه برکت را برای ما به ارمغان آورد، ولایت بود. باید فصلی باز شود و کسانی که صاحب قلم و هنر هستند، مسئله ولایت و جبهه را بازگو کنند و از این ذخائر عظیم درس‌های بزرگی را فراخور زمان برای آینده سازان ما عملی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به حمله آمریکا به پایگاه سوریه و شهادت ۹۰ نفر از سربازان و همچنین بمباران قنیطره گفت: یک شبکه لعنتی جهانی علیه استقلال کشورها و خیزش و بیداری ما دست به دست هم داده‌اند. مبارزه با ترور از زبان این‌ها دروغ و فریب است چراکه این‌ها خودشان تروریست‌ها را خلق کرده‌اند و همراهیشان می‌کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=162097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x