تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

میزبانی تهران از جاسوسان دیپلمات نما/ چه کسانی برای مقامات امنیتی غرب فرش قرمز پهن کرده اند؟ + اینفوگرافی

  • کد خبر : 162053
  • 01 مهر 1395 - 15:06
میزبانی تهران از جاسوسان دیپلمات نما/ چه کسانی برای مقامات امنیتی غرب فرش قرمز پهن کرده اند؟ + اینفوگرافی

آمریکا برای یک اقدام سیاسی که ۳۷ سال پیش تعدادی دانشجو در کشور خود انجام داده اند، امروز نماینده یک کشور را به سازمان ملل راه نمی دهد، اما مسئولان کشور ما جاسوسها و مقام امنیتی را به راحتی پذیرش می کنند.

به گزارش«کمال مهر»؛ ، در عرصه های سیاسی همواره ترسیم صف بندی و تمایزها مورد اهمیت است، این گزاره که ما چه وجه برجسته ای نسبت به رقیبان و حتی دشمنان خود داریم و آنها از چه ویژگی هایی برخوردارند که ما فاقد آن هستیم مهم جلوه می کند، بر این اساس در کلام بزرگان و رهبران سیاسی دشمن شناسی و و برجسته کردن وجوه تمایز با آنها مورد تاکید بوده است و از طرفی ارتباط و گرایش به آنها امری مذموم و قبیح قلمداد خواهد شد، این مهم در کشور شاید چندان از طرف برخی گرایش های مورد توجه نباشد.

جناحی در دوره دفاع مقدس و درست زمانی که فرزندان این کشور در خون خود غسل شهادت می کردند پنهانی با امریکا رابطه را برقرار کردند و حتی با نمایندگان رژیم صهیونیستی دیدار می کنند.

در دولت اصلاحات و آغاز تنش هسته ای همان تیم درگیر مذاکرات می شوند و یکی از اعضای برجسته آن جاسوس از کار در آمده و به جرم این که اطلاعات فوق محرمانه ایران را به دشمن تحویل می داده حتی تا مرز اعدام نیز پیش می رود.

سالها بعد و با روی کار آمدن دوباره همان جناح کلکسیونی از اشتباهات امنیتی و حفاظتی شکل می گیرد، جاسوس برجسته و قطعی آمریکایی(جیسون رضائیان) طی مبادله ای مشکوک و بدون اطلاع قبلی مبادله می شود، خاندان نمازی از وابستگان به رژیم پهلوی بعد از حجم گسترده ای از فعالیت ها دستگیر می شوند، یکی از برجسته ترین اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای جاسوس از کار در می آید، برجام در بسیاری از موارد اطلاعات محرمانه ما را در اختیار دشمن قرار می دهد، با توافق fatf عملاً اطلاعات حساب کل کشور در اختیار بیگانگان قرار خواهد گرفت، یک شرکت بیمه در پوشش خود اطلاعات گسترده ای در اختیار دولت های خارجی می گذارد، هیاتی از نیروهای امنیتی به بهانه فعالیت های دانشگاهی وارد کشور می شوند و از تعدادی از دانشگاه ها هم بازدید می کنند، حالا امروز در جدید ترین آنها صف جاسوسان و نیروی های بلند رتبه امنیتی دشمن به نام سفیر و دیپلمات به تهران می آیند.

میزبانی تهران از جاسوسان دیپلمات نما/ چه کسانی برای مقامات امنیتی غرب فرش قرمز پهن کرده اند؟

برای دریافت فایل کامل اینفوگرافی اینجا را کلیک کنید

* میشائیل کلور برشتولد معاون سازمان اطلاعات فدرال آلمان به زودی سفیر این کشور در ایران خواهد شد.

////

*فرانسوا سنمو مدیر دایره اطلاعات در اداره کل اطلاعات خارجی جمهوری فرانسه نیز عهده دار سفارت پاریس در تهران است.

////

*نیکلاس هاپتون نیز در حالی سفیر انگلیس در ایران است که سابق بر این مامور سرویس ام ای ایکس (سرویس امنیت خارجی انگلیس) بوده و در وزارت خارجه این کشور نیز عهده دار سمت های امنیتی بوده است.

////

این موضوع که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و شرایط حساس منطقه ای مقامات امنیتی غربی ها در تهران به دنبال چه هدفی هستند در گزارش های دیگر پرداخته شده اما نکته اصلی این بحث این است که چرا یک جریان خاص سیاسی در کشور همواره درگیر این گونه مسائل و حاشیه ها بوده و هیچ زمان نیز در این ارتباط پاسخ قابل توجهی ارائه نکرده اند؟

دولت کنونی در استراتژی خود جلب حمایت بین المللی را در دستور کار ویژه قرار داده که اگر درست و با ملاحضات خاص خود صورت گیرد اقدامی قابل تقدیر خواهد بود اما انتقادی که وارد می شود این است که چرا تا این حد و اندازه فضا برای عرض اندام دشمنان باز می شود؟ درست است که به بهانه تنش زدائی و جلب حمایت های خارجی از مهمترین ملاحضات امنیتی چشم پوشی کنیم ؟ مگر از این روزنه کم ضربه به انقلاب و ایران وارد شده که امروز دوباره بستر لازم برای آنها فراهم می شود؟

قطعاً تقلید از بیگانگان و به خصوص دشمنان در روابط بین الملل جایز نیست اما اگر بخواهیم کمی تحلیلی سخن بگوییم احتمالاً بعید نیست به مواردی برسیم که رفتار دشمن حداقل درس آموز باشد.

ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم و درست زمانی که قرار بود ایران نماینده خود را به سازمان ملل معرفی کند، دولت امریکا اعلام کرد به دلیل اینکه فرد معرفی شده از طرف ایران در قضیه تسخیر سفارت امریکا در سال ۱۹۸۰ دست داشته است اجازه ورود به خاک امریکا به وی اعطاء نمی شود، این مسئله برای ما گران آمد و در مواضع رسمی اعتراض خود را اعلام کردیم اما در نهایت ان چیزی شد که همه میدانیم .

آمریکا برای یک اقدام سیاسی که ۳۷ سال پیش تعدادی دانشجوی جوان در کوران حوادث انقلابی در کشور خود انجام داده اند، امروز نماینده یک کشور را به سازمان ملل راه نمی دهد!!! امریکا بنا به دلایل سیاسی و امنیتی خود نماینده ایران را به کشورش راه نداد و کسی هم بر او خرده نگرفت و در نهایت کار خود را پیش برد، اما مسئولان کشور ما این تعداد مقام امنیتی و جاسوس را به راحتی پذیرش می کنند.

در ادامه بخوانیم:

“جان برنن” رییس سیا اعلام کرد که پس از برجام، نظارت بر برنامه هسته ای ایران به جای آژانس بر عهده سازمان سیا خواهد بود.

////

*”ریچارد نفیو” مقام سابق وزارت خارجه آمریکا جایی گفته است: واشنگتن حتی می‌تواند از حمله نظامی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران استفاده کند؛ برجام به واشنگتن کمک خواهد کرد تا بداند که آن‌ها چه دارند و تأسیساتشان کجا است.

////

*”جان ساورز” که عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای انگلیس در گروه ۵+۱ بود او بلافاصله بعد از ترک تیم به ریاست MI6 منصوب شد گفت: سازمان تحت ریاست من- MI6- در حال انجام عملیات اطلاعاتی با هدف توقف برنامه هسته‌ای ایران است، دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد

////.

این اظهارات نشان می دهد دشمن با تمام توان خود در حال اقدام بر علیه انقلاب است و در مقابل ما نیز بستر لازم برای فعالیت او را به راحتی محیا می کنیم و هیچ عکس العمل جدی نیز برای برخورد و یا احیاناً مقابله در رسانه ها نمی کنیم.

گزارش از هادی امامی – تیتریک

اینفو از محمد رضایی اصل – تیتریک

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=162053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x