تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

بمباران انبار مهمات الحشد الشعبی از سوی آمریکا

  • کد خبر : 161325
  • 28 شهریور 1395 - 14:48
بمباران انبار مهمات الحشد الشعبی از سوی آمریکا

یک نماینده پارلمان عضو سازمان بدر عراق، از بمباران انبار مهمات نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در شمال استان بابل خبر داد.

 به گزارش«کمال مهر»؛، «محمد ناجی» نماینده پارلمان عراق و عضو سازمان بدر اعلام کرد که اخیرا هواپیماهای آمریکایی مخازن سلاح نیروهای الحشد الشعبی را در منطقه «جرف النصر» در شمال استان بابل بمباران کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، وی در نشست فرهنگی الحشد الشعبی در منطقه «التاجی» در شمال بغداد با اعلام این خبر افزود: عراق به علت داشتن الحشد الشعبی، پس از غلبه بر داعش، قویترین کشور منطقه خواهد شد.

وی توضیحاتی از این بمباران نداد.

هنوز منابع دیگری از این بمباران خبری منتشر نکرده‌اند اما بمباران مواضع الحشد الشعبی و حتی ارتش عراق از سوی هواپیماهای آمریکایی بارها اتفاق افتاده است.

در فروردین ۹۴ جنگنده‌های آمریکا نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) در تکریت را با اهالی این شهر که به آنها ملحق شده بودند، بمباران کردند.

در آذر همان سال نیز هواپیماهای آمریکایی با بمباران مواضع گردان ۵۵ ارتش عراق در منطقه «النعیمیه» در جنوب شهر «الفلوجه» ۲۰ سرباز ارتش عراق را کشته و ۳۰ تن دیگر را زخمی کردند.

همچنین در فروردین ۹۵ جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی دسته‌ای از نیروهای ارتش عراق را در نزدیکی روستای «خرابردان» در غرب «مخمور» بمباران کردند.  این بمباران به کشته شدن ۳۰ سرباز و یک افسر عراقی منجر شد.

علاوه بر این بمباران‌ها که آمریکایی‌ها همه آن‌ها را اشتباهی خواندند، بارها مشاهده شده است که هواپیماهای آمریکایی برای تروریست‌های داعش در منطاق مختلف عراق، سلاح و مهمات و مواد غذایی پرتاب کرده‌اند.

در مناطق «جلولاء»، «سعدیه»، «حمرین»، «تکریت»، «موصل» و اخیرا نیز در عملیات فلوجه، نیروهای ارتش و الحشد الشعبی از پرتاب اقلام دفاعی و غذایی برای تروریست‌های داعش از سوی هواپیماهای آمریکایی گزارش داده‌اند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=161325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x