تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کسانی که به‌دنبال مذاکره با آمریکا هستند به «صبرا و شتیلا» نگاه کنند/ مدافعان حرم برای حفظ ناموس مسلمانان جان می‌دهند بعد کسی با وقاحت می‌گوید ما در باتلاق سوریه گیر کرده‌ایم

  • کد خبر : 160977
  • 26 شهریور 1395 - 16:18
کسانی که به‌دنبال مذاکره با آمریکا هستند به «صبرا و شتیلا» نگاه کنند/ مدافعان حرم برای حفظ ناموس مسلمانان جان می‌دهند بعد کسی با وقاحت می‌گوید ما در باتلاق سوریه گیر کرده‌ایم

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اینکه عده‌ای دنبال مذاکره هستند و می‌خواهند مذاکره کنند به «صبرا و شتیلا» نگاه کنند و ببینند که آمریکا امروز آمریکای همان روز است.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، تصریح کرد: امروز سالروز جنایت در اردوگاه فلسطینیان است، بعد از اینکه صهیونیست‌ها سرزمین فلسطین را اشغال کردند اینها به اطراف پراکنده شدند و چندین نسل در اردوگاه‌های بی سر و سامان به سر بردند که از جمله آنها اردوگاه صبرا و شتیلا در بیروت بود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اسرائیل پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقدس، به لبنان حمله کرد و تا دل بیروت نیز پیشروی کرد و سپس با توطئه آمریکا خواست ذلت خود را جبران کند و این کار را اسرائیلی‌ها با تحریک آمریکایی‌ها صورت دادند و با نیروهای چند ملیتی آنجا را اشغال کردند.

وی خاطرنشان کرد: اما خانواده‌های فلسطینی در این اردوگاه باقی ماندند و لبنان در دست اسرائیل ناپاک باقی ماند و اینها با یک بهانه خیلی جزئی در شهریور سال ۱۳۶۱، ۱۶ تا ۱۸ شهریور آن سال این اردوگاه را مورد حمله قرار دادند و در این اردوگاه فقط زن و بچه بودند و حتی یک اسلحه پیدا نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: این کشتار تنها از طریق بمباران و سلاح گرم نبود بلکه به صورت فرد فرد و با شکنجه انجام می‌شد و حتی عده‌ای را زنده زنده سوزاندند. این مسئله بیانگر درندگی آمریکا است و اینکه عده‌ای دنبال مذاکره هستند و می‌خواهند مذاکره کنند به «صبرا و شتیلا» نگاه کنند و ببینند که آمریکا امروز آمریکای همان روز است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز تکفیری و داعش جریان‌های آمریکایی هستند؛ در آن روزی که نظامی‌های اسرائیلی با کمک فالانژهای لبنایی این کار را صورت می‌دادند شارون شاهد تمامی این جنایات بود و همه چیز را از نزدیک می‌دید و قرار بود این جنایت دو روزه تمام شود اما با دستور، یک شبانه روز دیگر این عمل تکرار شد و پس از جنایات، بولدوزها ساختمان را تخریب کردند و اجساد زیر این آوار دفن شد.

وی افرود: آمریکا این گونه جنایت می‌کند، آن وقت ایرانی که به آمریکا سیلی زده و مستشارانش را بیرون ریخته است و آمریکا را به ذلت دچار کرده و آبروی استکبار جهانی را از میان برده است اگر بر ایران مسلط شود چه می‌کند؟ آمریکا با شیطنت جلو می‌آید، آن روز که ۴۰ هزار مستشار داشتند و پنجه‌های جنایتش بر اصول این کشور فرو رفته بود این مردم با سینه خشک مقابل گلوله ایستادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز باید از آمریکا بترسیم و دنبال حل مشکل برویم؟ جبهه مقاومت با محوریت ایران در منطقه تشکیل شده و برای جلوگیری از این جنایات شنیع و این بی بند و باری‌ها تلاش می‌کند. آمریکا و حامیان داعش امروز در باتلاق سوریه گیر کرده‌اند. امروز ما با کمال قهرمانی و قدرت در یک مملکت امن و امان زندگی می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: عزیز ما باکمال شهامت در مقابل نیروهای آمریکایی که امروز در قالب داعش و گروه‌های تکفیری واردشده است تا پای جان برای حفظ ناموس و جان مسلمانان می‌ایستد بعد کسی باکمال وقاحت می‌گوید ما در باتلاق سوریه گیرکرده‌ایم.

وی افزود: ما گیرکرده‌ایم یا آمریکا که مزدورانش از بین می‌رود و فرار می‌کنند و امروز به جان مردم اروپا افتاده است، ما که باقدرت در مملکت خودمان با امنیت زندگی می‌کنیم و رزمندگان ما در ساحل دریای مدیترانه با دشمن ما می‌جنگند گیرکرده‌ایم یا آمریکا؟

نماینده ولی‌فقیه در خرسان رضوی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم مدافعان حریم پیامبر(ص) هستند، زن مسلمانی که با شکنجه مورد تجاوز قرار می‌گیرد و کشته می‌شود توسط دشمنان این ناموس پیامبر و حرم پیامبر است، این‌ها مدافع حرم پیامبر (ص) و ضمناً مدافع حرم حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) هم هستند.

وی در پایان تأکید کرد: تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(ع)، تمسک به حکومت و سیاست امیرالمؤمنین(ع) است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x