تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

جنجال در تبریز و استعفای صوری در پرسپولیس

  • کد خبر : 160901
  • 25 شهریور 1395 - 16:34

آغاز این هفت روز ورزش با فوتبال همراه بود و حاشیه‌های هفته پنجم و در ادامه استعفای سرپرست پرسپولیس، مدال‌آوری و رکوردشکنی ایرانی ها در پارالمپیک مهمترین اتفاقات را رقم زدند.

به گزارش «کمال مهر»؛، در این هفته رو به پایان جودوکاران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب پنج مدال شدند و تیم جودو جوانان هم به عنوان سوم آسیا دست یافت، کاراته کاران ایران قهرمان مسابقات بین المللی سوئیس شدند و تیم شطرنج آزاد مردان ایران هم در گروه B المپیاد جهانی قهرمان شدند اما مهمتر از این اتفاقات پیگیری لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدارهای هفته پنجم بود، آغاز مدال آوری ورزشکاران کاروان منا در بازی های پارالمپیک ریو، برگزاری دیدارهای تیم ملی بسکتبال در فیبا آسیا چلنج، آغاز دیدارهای تیم ملی فوتسال در مسابقات جهانی و …

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

پنج مدال جودوکاران نوجوان ایران در آسیا
دهمین دوره مسابقات جودو نوجوانان آسیا پس از دو روز رقابت میان ۱۶۵ جودوکار شرکت کننده از ۲۲ کشور در حالی در هند به پایان رسید که نمایندگان ایران صاحب یک مدال نقره و چهار برنز شدند. در این دوره از مسابقات مریم بربط در وزن ۷۰- کیلوگرم مدال نقره گرفت. چهار مدال برنز ایران نیز توسط  مجید وحید بریمانلو ، مهدی برغمدی ،علی پرهیزگاری و یاسین تقوی به دست آمد.

پایان شایعه ها با بازگشت حدادی
پس از ناکامی احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران در المپیک ریو، وی برزیل را به مقصد آمریکا و سپس آلمان ترک کرد تا سرانجام پای مصدوم خود را به تیغ جراحی بسپارد، عدم بازگشت مستقیم ستاره دوومیدانی به کشور البته بازار داغ شایعه ها مبنی بر تصمیم حدادی برای ماندن در خارج از کشور را قوت بخشید اما وی در صفحه مجازی شخصی اش به صراحت اعلام کرد پایش را جراحی کرده و به زودی به ایران بازمی گردد. حدادی  بعد از ماه ها دوری از ایران جمعه گذشته به کشور بازگشت تا به حاشیه های اخیر پایان دهد.

تساوی سرخابی ها قبل از دربی
هفته پنجم رقابت های فوتبال لیگ برتر هم روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد و در مهمترین دیدارها استقلال و پرسپولیس قبل از دربی برابر حریفان تبریزی خود به تساوی رسیدند. پرسپولیس در تبریز برابر تراکتورسازی بدون گل مساوی شد و استقلال در تهران برابر ماشین سازی یک بر یک شد. با این حال دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس حاشیه های زیادی به همراه داشت و برخی عکاسان با لیدرهای تراکتور درگیر شدند و کتک خوردند!

تیم کشتی زنان ایران نایب قهرمان جهان شد
در جریان رقابت های جهانی کشتی آلیش که در شهر چولپان آتا قرقیزستان برگزار شد و در بخش بانوان،  سمیه حیدری و مریم احمدی در اوزان ۶۰ و ۷۵ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یگانه غریب گشته در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. بدین ترتیب تیم بانوان ایران با کسب این سه مدال و با ۲۶ امتیاز پس از تیم ترکمنستان به عنوان نایب قهرمانی رسید. در همین مسابقات تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران در بخش آزاد مسابقات جهانی به مقام سوم رسید.

استعفای سرپرست پرسپولیس و مخالفت با آن
طی این هفت روز ورزش علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس از سمت خود کناره گیری کرد اما محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان با آن موافقت نکرد. در این رابطه گفته شد که تاکید وزیر بر حمایت و همراهی با کادر مدیریتی و فنی دو تیم در استانه شهراورد پایتخت است و امیدواریم بازی استقلال و پرسپولیس موجب نشاط هواداران و مردم باشد.

تیم جودو جوانان ایران بر سکوی سوم آسیا ایستاد
هفدهمین دوره مسابقات جودو قهرمانی جوانان آسیا در حالی یکشنبه گذشته در هند به پایان رسید که تیم اعزامی ایران با کسب ۵ مدال به عنوان سوم آسیا دست یافت. در این رقابت ها که با حضور ۱۴۴ جودوکار از ۱۹ کشور و به مدت دو روز برگزار شد، محمد رشنونژاد و رامین صفویه به مدال طلا دست یافتند،  علیرضا خجسته صاحب مدال برنز شد و سه مدال برنز هم توسط مهدی فتحی پور، سبحان رسولی و زهرا باقری به دست آمد.

کاراته کاران ایران قهرمان مسابقات بین المللی سوئیس شدند
مسابقات کاراته بین المللی سوئیس که یکشنبه در شهر بازل به پایان رسید با قهرمانی تیم ایران در هر دو بخش مردان و زنان همراه بود. در این دوره از رقابت ها که با حضور ۶۷۵ کاراته کا از ۱۹ کشور برگزار شد، نمایندگان ایران صاحب ۱۴ مدال طلا ، نقره و برنز در هر دو بخش بانوان و آقایان شدند.

تیم شطرنج آزاد مردان ایران قهرمان گروه B المپیاد جهانی شد
تیم ملی شطرنج آزاد مردان ایران در دور یازدهم و پایانی مسابقات المپیاد جهانی شطرنج در باکو آذربایجان، مقابل شیلی با نتیجه ۳/۵ بر ۰/۵ به پیروزی رسید، تیم ملی شطرنج مردان ایران با این پیروزی ضمن کسب رتبه ۱۶ در بین ۱۸۰ کشور شرکت کننده موفق شد به عنوان قهرمانی گروه B رقابتها دست پیدا کند؛ این بهترین نتیجه تاریخ شطرنج ایران در رقابتهای المپیاد جهانی است.

مدال آوری کشتی گیران نوجوان ایران در مسابقات جهانی
رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در شهر تفلیس گرجستان در حال پیگیری است. در پایان مسابقات روز نخست، تیم ایران توسط یوسف حسینوند در وزن ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال طلا و محمدرضا مختاری و وحید دادخواه در وزن ۱۰۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

پیشتازی تیم ملی بسکتبال در فیبا آسیا چلنج
تیم ملی بسکتبال در اولین دوره مسابقات فیبا آسیا چلنج که از جمعه گذشته در تهران آغاز شد، تا به امروز برابر قطر، عراق، تایلند و ژاپن صاحب برتری شده است. ملی پوشان کشورمان در آخرین دیدار خود که چهارشنبه برگزار شد نیز کره جنوبی را شکست دادند و با اقتدار به مرحله سوم مسابقات صعود کردند.

شکست فوتسال در آغاز راه جهانی
مسابقات جام جهانی فوتسال طی این هفته در کلمبیا آغاز شد. در این رقابت ها تیم ملی فوتسال ایران نخستین دیدار خود را برابر اسپانیا برگزار کرد و طی آن متحمل شکست سنگینی شد.شاگردان ناظم الشریعه در این دیدار با نتیجه یک به ۵ مغلوب اسپانیا شد. تیم ملی فوتسال بامداد جمعه دومین دیدار خود در این رقابت ها را برابر مراکش برگزار می کند.

مدال آوران ایران در پارالمپیک پانزدهم
پانزدهمین دوره بازی های المپیک که از هفدهم شهریورماه آغاز شد تا به امروز با مدال آوری نمایندگان کشورمان در رشته های مختلف همراه بوده است. بر این اساس و تا به امروز ساره جوانمردی (تیراندازی بانوان)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، ساره جوانمردی (۵۰ متر خفیف)، سیامند رحمان(وزنه برداری) به مدال طلا دست یافته اند. سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) ، عبدالله حیدری (پرتاب نیزه) و سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه) صاحب مدال نقره شده اند و  پیمان نصیری (دو ۱۵۰۰ متر) ، ابراهیم رنجبر (ریکرو) و اسدالله عظیمی (دو و میدانی)مدال برنز گرفته اند.

همچنین در چارچوب بازی های پارالمپیک ریو یونس سیفی پور، نماینده پرتاب وزنه کلاس F۳۲ ایران به عنوان پنجم دست یافت. شاهین ایزدیار در فینال شنای قورباغه به عنوان هشتم دست یافت. احمد اجاقلو از راهیابی به فینال ۱۰۰ متر بازماند.حمید اسلامی در دوی ۱۵۰۰ متر حذف شد. اجاقلو در فینال ۱۰۰ متر هشتم شد. هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه بانوان چهارم شد. حمزه محمدی نماینده دسته۶۵ کیلوگرم وزنه برداری ایران به عنوان چهارم دست یافت. تیم میکس کامپوند در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. تیم ملی فوتبال هفت نفره با شکست هلند مقتدرانه به نیمه نهایی پارالمپیک صعود کرد تا برای فینالیست شدن با آرژانتین دیدار کند. علی الفت نیا در پرش طول از صعود بازماند. حامد صلحی پور در رقابت های دسته ۸۸ – کیلوگرم وزنه برداری از کسب مدال بازماند. پیمان نصیری در دوی ۱۵۰۰ متر به مدال برنز رسید. محمد فتحی گنجی در پرتاب نیزه چهارم شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x