تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

کولاک “جناب خان” و “دیرین دیرین” در بازار لوازم التحریر ایرانی!

  • کد خبر : 160786
  • 25 شهریور 1395 - 1:30
کولاک “جناب خان” و “دیرین دیرین” در بازار لوازم التحریر ایرانی!

اگر سری به نمایشگاه باز باران بزنید و از اهالی غرفه‌های مختلف درباره عروسک‌های پرفروش بپرسید نهایتاً می‌بینید که لوازم‌التحریر«دیرین دیرین» و «جناب خان» در صدر جدول پرطرفدارترین‌ها قرار دارند.

«کمال مهر»؛شهریور یعنی جنب و جوش خرید ماه مهر و مدرسه،«باز باران» نام نمایشگاهی است که امسال سومین سال حضورش در زمینه فروش لوازم التحریر ایرانی را تجربه کرد،آن هم با شخصیت و قهرمان های ایرانی.

از وقتی که شخصیت های کارتونی آن ور آبی آهسته آهسته در بطن زندگی بچه‌های ایرانی رخنه کردند و دیگر می‌شد کیف«باب اسفنجی» و ساعت«بن تن»را دست کوچکترها دید انگار از یک جایی به بعد تصمیم گرفتیم  تا برای انتخاب طرح‌های جایگزین و حرف زدن و نشان دادن شخصیت‌های وطنی خودمان اقدام کنیم
نمایشگاه «باز باران»حالا فرصتی است برای عرضه محصولات ایرانی در زمینه نوشت‌افزار که با حضور تولیدکنندگان ایرانی،محصولات داخلی و قیمت‌های مناسب  قرار است در اختیار شهروندان ایرانی قرار بگیرد. نمایشگاهی که امسال هم با حضور ۷۰تولیدکننده داخلی و معرفی ۴۰کاراکتر ایرانی _اسلامی در شش نقطه از شهر تهران برگزار شد و حالا تا۲۷شهریور ماه در سه حوزه کودک،نوجوان و دانشجویی به کار خودش ادامه می‌دهد. این نمایشگاه  برخلاف تصور با وجود سن و سال کمش بعد از سه سال مخاطبان خاص خودش را پیدا کرده است. اگر سری به نمایشگاه باز باران بزنید و از اهالی غرفه‌های مختلف درباره عروسک‌های پرفروش بپرسید نهایتاً می‌بینید که لوازم‌التحریر«دیرین دیرین» و «جناب خان» در صدر جدول پرطرفدارترین‌ها قرار دارند.
 «جناب خان» و «دیرین دیرین» که به خاطر حضور پر رنگشان در تلویزیون و خانه‌های مردم این روزها در صدر فروش طرح‌های لوازم‌التحریر قرار دارند  در کنارش با طرح‌های دیگری مثل«کلاه قرمزی» و «شاهزاده»رقابت می‌کنند.
شاید گفت یکی از بزرگترین ضعف‌هایی که در ایجاد شوق و انگیزه بین کودکان و نوجوانان در استقبال از طرح‌های ایرانی و اسلامی وجود دارد این است که برای بسیاری از این طرح‌های پیشنهادی و موجود در بازار قصه‌ای تعریف‌نشده است یا حتی شخصیت‌های تاریخی آن برای نسل جدید چندان شناخته‌شده به نظر نمی‌آید و همین کمبود هم شاید بزرگترین عامل برای این موضوع است که هر ازچندگاهی کودکان و نوجوانان نمی‌توانند با کالاهای ایرانی ارتباط لازم را برقرار کنند و ترجیحشان جنس‌ها و طرح‌های خارجی باشد. نمونه و مصداق بارز این اتفاق را می‌شود در دو عروسک«دارا و سارا» پیدا کرد؛ کاراکترهایی که بعد از ۱۵سال حضور در بازار و ارائه طرح‌هایشان در قالب عروسک،لوازم‌التحریر و حتی خوراکی به خاطر نداشتن شخصیت‌پردازی و قصه نتوانستند خودشان را در دل کودک ایرانی جا کنند. /مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x