تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

  • کد خبر : 160758
  • 25 شهریور 1395 - 1:19
حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

به جز چند دربی، معمولاً پرسپولیسی‌ها در دقایق پایانی استقلالی‌ها را حسرت به دل کسب نتایج مطلوب گذاشته‌اند و همواره در دقایق پایانی رقیب آبی‌پوش را از پیروزی یا تساوی محروم کرده‌اند.

به گزارش«کمال مهر»؛ دربی حساس پایتخت برای هشتاد و سومین بار جمعه آینده بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. در این بین ۲ تیم تا به امروز ۸۲ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۲۴ برد سهم استقلال، ۲۱ برد سهم پرسپولیس بوده و ۳۷ بازی دیگر دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

این بار می‌خواهیم از دریچه‌ای متفاوت به دربی نگاه کنیم؛ دربی‌هایی که نتایج آنها در دقایق پایانی دستخوش تغییر شده تا یکی از دو تیم سرخابی پایتخت در حسرت کسب نتیجه مطلوب حسرت به دل بماند.

در زیر دربی‌هایی را بررسی می‌کنیم که در دقایق پایانی، یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس برد را با مساوی یا حتی شکست تغییر داده است با این توضیح که در این گزارش در تاریخچه دربی‌ها از آخرین دربی به قبل بررسی‌ها انجام شده است.

دربی ۸۱:

این دربی در تاریخ ۸ آبان ماه ۹۴ برگزار و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار جابر انصاری در دقیقه ۴۹ استقلال را پیش انداخت اما جری بنگستون در ثانیه آخر برای پرسپولیس گلزنی کرد تا استقلالی‌ها آخرین تیم حسرت به دل مانده در دربی باشند. استقلال در حالی این نتیجه را تغییر داد که ۷ دربی را نبرده بود.

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

دربی ۷۴:

دربی هفتادو چهارم در ۱۳ بهمن سال ۱۳۹۰ با نتیجه ۳ بر ۲ به سود پرسپولیس به پایان رسید. این دیدار در حالی که با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال در جریان بود، با تعویض‌های طلایی دنیزلی و ورود مهدوی‌کیا و ایمون زائد با برتری ۳ بر ۲ به سود پرسپولیس با گل‌هایی که در دقایق پایانی مسابقه همراه بود به پایان رسید تا یک بار دیگر استقلالی‌ها در دربی‌ها حسرت به دل مانده باشند. استقلال در حالی بازی را با شکست پشت سر گذاشت که از دقیقه ۶۸ پرسپولیس با اخراج اولادی ۱۰ نفره به کارش ادامه می‌داد.

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

دربی ۶۹:

دربی شصت و نهم در ۲۳ مهر سال ۱۳۸۹ با یک گل به سود استقلال تمام شد. استقلال در حالی که در ۹ دربی پیاپی طعم پیروزی را نچشیده بود در دقیقه ۹۱ روی فرار فرهاد مجیدی بازی را به سود خود کرد تا این بار سرخ‌ها در دربی حسرت به دل بمانند.

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

دربی ۶۸:

این دربی در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۸ با نتیجه ۲ بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید. پس از ۶ تساوی پیاپی یک بر یک، یک بار دیگر یک دربی دیگر می‌رفت که با همین نتیجه به پایان برسد اما شوت سهمگین کریم باقری از حدود ۴۰ متر در دقیقه ۸۷ بازی را به سود پرسپولیس برگرداند تا ضمن پایان سریال یک یک‌ها در دربی، استقلال در دقایق پایانی نتیجه مساوی را با شکست عوض کند.

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

دربی ۶۶:

این دربی در تاریخ ۲۵ بهمن ۸۷ با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دربی در حالی که استقلال در آستانه کسب یک پیروز شیرین پس از ناکامی در ۶ دیدار پیاپی بود، ناگهان علی علیزاده با یک خطای هند عجیب یک پنالتی بادآورده را به پرسپولیسی‌ها هدیه داد تا در ثانیه پایانی مسابقه، نتیجه بازی از برد استقلال به تساوی تغییر پیدا کند.

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

دربی ۶۵:

دربی شصت و پنجم در ۱۲ مهر سال ۸۷ با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار نیز استقلال با برتری یک بر صفر با گل برهانی از حریفش پیش بود اما علی کریمی در دقیقه ۸۷ کار را به تساوی کشاند تا یک بار دیگر آبی‌های پایتخت در دقایق پایانی از کسب یک پیروزی دیگر محروم شوند.

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

دربی ۵۸:

دربی پنجاه و هشتم در ۷ اسفند سال ۱۳۸۳ با برتری ۳ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید. در این دیدار در حالی که پرسپولیس تا دقایق پایانی ۲ بر یک از استقلال پیش بود ناگهان استقلال به بازی برگشت و در دقایق پایانی با گل‌های فکری و پیروز قربانی یک پیروزی شیرین مقابل حریف دیرینه‌اش به دست آورد.

حسرت‌ به دل‌های سرخابی در دربی +عکس

دربی ۴۹:

این دربی جنجالی و معروف در ۹ دی ماه سال ۱۳۷۹ با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. در این دیدار همه اتفاقات تحت‌الشعاع حضور مهدی هاشمی‌نسب در استقلال بود که در نهایت یاغی سرخابی زهرش را به سرخ‌ها ریخته و در دقایق پایانی این دیدار گلزنی کرد. با این حال این پایان کار نبود و علی کریمی در دقیقه ۸۹ با یک ضربه آکروباتیک استقلالی‌ها را از یک پیروزی دیگر در دربی‌ها محروم کرد تا برد استقلال به تساوی تغییر پیدا کند.

دربی ۴۶:

دربی چهل و ششم در تاریخ ۲۰ تیر سال ۱۳۷۸ با نتیجه ۲ بر یک به سود پرسپولیس تمام شد. این دربی در قالب فینال جام حذفی برگزار شد و در حالی که بازی با تساوی در جریان بود، افشین پیروانی در دقایق پایانی برای پرسپولیس گلزنی کرد تا این سرخ‌پوشان با این پیروزی قهرمان جام حذفی شوند.

دربی ۴۲:

دربی چهل و دوم در تاریخ ۲۷ مهر سال ۱۳۷۵ با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس در این دیدار در حالی که ۱۰ دربی پیاپی از کسب پیروزی ناکام مانده بود در دقایق پایانی روی اشتباه محمد نوری از استقلال با ضربه دقیق ادموند بزیک به گل رسید تا یک پیروزی دلچسب پس از مدت‌ها نصیب پرسپولیس شود.

دربی ۲۵:

دربی بیست و پنجم در تاریخ ۱۷ دی ماه سال ۱۳۶۱ با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. بهتاش فریبا در دقایق پایانی برای استقلال گلزنی کرد تا پرسپولیسی‌ها حسرت به دل پیروزی در دربی بمانند.

دربی ۱۴:

دربی چهاردهم در تاریخ ۴ خرداد سال ۱۳۵۳ با تک گل حسن روشن به نفع استقلال به پایان رسید. تک گل استقلال در دقیقه ۸۸ به ثمر رسید تا این بار آبی‌ها در دقایق پایانی به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.

دربی ۷:

دربی هفتم در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۳۵۰ با تساوی یک بر یک بین دو تیم به پایان رسید. تک گل استقلال را غلامحسین مظلومی رساند اما گل پرسپولیس توسط صفر ایرانپاک در دقیقه ۹۰ به ثمر رسید تا استقلال در این دربی حسرت به دل پیروزی بماند.

دربی ۵:

دربی پنجم در تاریخ ۳ مهر ۱۳۴۹ نتیجه ۳ بر ۲ به نفع استقلال رقم خورد. این دربی در حالی به سود استقلالی‌ها به پایان رسید که استقلال تا دقیقه ۸۷ از حریف عقب بود اما حق وردیان و مژدهی با گل‌های خود پیروزی را برای استقلال رقم زدند.

با توجه به این گزارش به جز چند دربی، معمولاً پرسپولیسی‌ها در دقایق پایانی استقلالی‌ها را حسرت به دل کسب نتایج مطلوب گذاشته‌اند و همواره در دقایق پایانی رقیب آبی‌پوش را از پیروزی یا تساوی محروم کرده‌اند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x