تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

دستمزدهای عجیب و غریب رانندگان فرمول یک/ فاصله ۶ میلیونی رونالدو با آلونسو!

  • کد خبر : 160653
  • 24 شهریور 1395 - 19:11
دستمزدهای عجیب و غریب رانندگان فرمول یک/ فاصله ۶ میلیونی رونالدو با آلونسو!

رانندگان فرمول یک بیش از ستارگان مشهور جهان فوتبال دستمزد دریافت می کنند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛، ورزشکاران مشهور جهان دستمزدهای بالایی دریافت می کنند و کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، برترین بازیکنان کنونی جهان پردرآمدترین ورزشکار محسوب می‌شوند.

با منتشر شدن دستمزد رانندگان فرمول یک اما مشخص شد رونالدو و مسی در فاصله زیادی با آن ها قرار دارند. چند ماه پیش بود که نیکو رزبرگ با مرسدس بنز قراردادش را تمدید کرد. قراردادی که به دو برابر شدن دستمزد اتومبیلران آلمانی منجر شد. رزبرگ بعد از این قرارداد ۱۶ میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

با این حال دستمزد راننده آلمانی تنها نصف دستمزد لوییس همیلتون انگلیسی است. رقیب رزبرگ بالاتر از همه قرار دارد که ۳۲ میلیون یورو است. قهرمان مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۰۸ در نزدیکی خود فرناندو آلونسو اسپانیایی را می بیند.

راننده تیم مک لارن با اختلاف دو میلیون دلاری، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. البته سباستین فتل آلمانی، عضو تیم فراری با همین رقم در کنار آلونسو قراردارد. بر این اساس، راننده اسپانیایی که از کریستیانو رونالدو که بیشترین دستمزد را در فوتبال اسپانیا دریافت می کند، فاصله زیادی دارد. او با این که از دوران طلایی‌اش دور شده است، ۶ میلیون بیشتر از ستاره پرتغالی درآمد دارد.

انتهای جدول به ریو هاریانتو اختصاص دارد. اتومبیلران اندونزیایی از تیم خود مانور سالیانه تنها ۱۵۰ هزار یورو می‌گیرد.  پس از او مارکوس اریکسن سوئدی و لوییس فلیپه برزیلی، عضو تیم سابر با ۱۸۵ هزار یورو در این فهرست دیده می شوند. پاسکال ورلین آلمانی، تیمی هاریانتو ۵۰۰ هزار یورو درآمد دارد.

کارلوس ساینس دیگر راننده اسپانیایی اختلاف زیادی با هموطنش آلونسو دارد. با وجود اینکه دستمزدش نسبت به فصل قبل بیشتر شده است اما فقط ۳۵۰ هزار یورو دریافت می‌کند. عضو تیم تورو روسو هم تیمی به نام دنیل کویات دارد که ۷۵۰ هزار یورو کسب می کند.

استبان گیترس مکزیکی که از سال ۲۰۱۱ وارد مسابقات فرمول یک شد، توانست بهترین رکورد (رتبه سوم) خود را به ثبت برساند. گیترس در سال جاری به تیم هاس پیوست و یک میلیون یورو دریافت خواهد کرد. مکس وراستپان جوانترین (۱۷ سال و ۱۶۶ روز) شرکت کننده گرند پری استرالیا در سال ۲۰۱۵  دسمتزدش نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به نیم میلیون رسید. او عضو تیم رد بول است.

دنیل ریکاردو که در سال ۲۰۱۴ هم تیمی فتل آلمانی بود یک سال بعد به عنوان راننده نخست رد بول شناخته شد. اتومبیلران استرالیایی اکنون فراستبان را در کنار خود دارد اما پنج میلیون بیشتر از هم تیمی هلندی اش دریافت می کند. جانسن بوتون، عضو تیم مک لارن در نزدیکی رزبرگ قراردارد. راننده آمریکایی که از سال ۲۰۰۲ وارد فرمول یک شد اکنون سالیانه ۱۶ میلیون یورو کسب می کند. بوتون توانست در سال ۲۰۰۹ به عنوان قهرمانی دست یابد.

کیمی رایکونن، از دیگر رانندگان مشهور جهان که در تیم فراری حضور دارد، دستمزدی هشت میلیون یورویی دارد. اتومبیلران آلمانی مسن‌ترین راننده حاضر در فرمول یک است و ۳۶ سال دارد. سرخیو پرس و نیکو هالکنبرگ که هر دو در تیم فورس ایندیا حضور دارند، دستمزدی یکسان (چهار میلیون) دریافت می کنند. فلیپه ماسا برزیلی عضو تیم ویلیامز در شرایطی مشابه قراردارد. ماسا از معدود رانندگانی است که با چهار قهرمان جهان به نام های ژاک ویلانووه، آلونسو، مایکل شوماخر و رایکونن هم تیمی بوده است. او پیش از سال ۲۰۱۴ در تیم فراری بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x