تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

توصیه‌های علی پروین برای استقلال

  • کد خبر : 160612
  • 24 شهریور 1395 - 11:16
توصیه‌های علی پروین برای استقلال

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم بازی جمعه برای استقلال یک بازی مرگ و زندگی است، البته آنها حریف دست و پا بسته ای نیستند اما اگر برای دفاع کردن بیایند بازنده خواهند بود.

به گزارش «کمال مهر»؛ با توجه به اینکه ۲ روز دیگر دربی ۸۳ از راه خواهد رسید و تیم‌های پرسپولیس و استقلال باز هم رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. یک بار دیگر به سراغ علی پروین پیشکسوت نامدار باشگاه پرسپولیس رفتیم و با او از هر دری در خصوص دربی صحبت کردیم چرا که به هر حال نام پروین با پرسپولیس و دربی گره خورده است و شاید کسی بهتر از او نباشد که بخواهد درباره این بازی صحبت کند. به همین بهانه پای صحبت‌های مردی نشستیم که تجربه حضور در دربی را هم در قامت سرمربی دارد و هم در قامت بازیکن.

*آقای پروین! پرسپولیس و استقلال روز جمعه دربی ۸۳ را برگزار می‌کنند شما این بازی را چطور می‌بینید و ارزیابی خود را از این بازی بگویید؟

امیدوارم در وهله اول ما یک بازی خوب را از دو تیم ببینیم چرا که به هر حال دربی مهم‌ترین بازی باشگاهی ما است و مردم ماهها منتظر می‌مانند تا این دو تیم با هم بازی کنند و به همین دلیل جذابیت این بازی برای هواداران دو تیم بسیار زیاد است. قطعاً هر دو تیم هم در این بازی برای برد به میدان می‌آیند و از همه توان و انرژی خود استفاده می‌کنند تا شرمنده هواداران‌شان نشوند.

از طرف دیگر هر دو تیم باید طوری بازی کنند که چه کسانی که در استادیوم هستند و چه افرادی که از خانه این بازی را می‌بینند خسته نشوند. در کل امیدوارم که این دو تیم در حد نام خودشان بازی کنند.

*با توجه به اینکه شرایط پرسپولیس در جدول رده‌بندی بهتر از استقلال است آیا می‌توان انتظار داشت که سرخ‌پوشان برد راحتی به دست بیاورند؟

این تفکر اصلاً درست نیست. جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی را در این بازی باید فراموش کنید. خیلی از مواقع پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال داشته اما دربی را باخته است و خیلی مواقع هم استقلال شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس داشته اما ما آنها را شکست داده‌ایم. به همین دلیل این بازی هیچ ربطی به جایگاه دو تیم ندارد. اینکه چون پرسپولیس در جدول شرایط بهتری دارد بگوییم برنده است یک تفکر غلط است.

*استقلال با وجود اینکه در نتیجه‌گیری تا اینجای لیگ خوب نبوده اما نشان داده که تیم زهرداری است.

دقیقاً همین‌طور است چرا که به نظرم بازی جمعه برای استقلال  و منصوریان یک بازی مرگ و زندگی است. من از استقلال فقط یک چیز می‌دانم و آن اینکه این تیم دست و پا بسته نیست. از طرف دیگر شرایط دربی به گونه‌ای است که هر تیم بازیکنانش بهترین عملکرد را داشته باشد می‌تواند برنده باشد. شاید به خاطر شرایط استقلال در جدول بازیکنان این تیم با انگیزه بیشتری وارد زمین شوند تا تیم‌شان را از بحران خارج کنند.

توصیه‌های علی پروین برای استقلال

*به نظر شما نتیجه این دربی قابل پیش‌بینی هست؟

من معتقدم که پرسپولیس از نظر روحی از استقلال سرتر است. اما این را هم باید بگویم که استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد هرچند که در نتایج بازی‌های قبلی عملکرد خوبی نداشته است. به همین دلیل است که می‌گویم پرسپولیس و برانکو با روحیه و شرایط بهتری پا به دربی می‌گذارند اما نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست.

*از نظر شما علت نتیجه نگرفتن استقلال تا اینجای لیگ چه بوده است؟

در چند بازی که از استقلال دیدم به نظرم این تیم بعد از اینکه به گل می‌رسد خیلی زود به لاک دفاعی می‌رود و این زود دفاع کردن باعث می‌شود که در خط دفاع اشتباهاتی صورت بگیرد که باعث گل خوردن شود. البته بازی آخرین این تیم مقابل ماشین‌سازی را هم دیدم که به نظرم در این بازی استقلال بدشانس بود چرا که آنها موقعیت‌های خوبی داشتند اما با بدشانسی این موقعیت‌ها را از دست می‌دادند.

*اگر بحث مقایسه برانکو و علیرضا منصوریان به میان بیاید به نظر شما کدام مربی موفق‌تر است؟

بدون شک برانکو،چون علیرضا منصوریان برای دربی تحت فشار است.او با استقلال نتایج خوبی نگرفته است و به همین دلیل خودش و تیمش دچار افت شده‌اند. به همین دلیل است که می‌گویم شرایط پرسپولیس نسبت به رقیبش بهتر است.

*به نظر شما استقلال در دربی برای دفاع کردن به بازی می‌آید یا اینکه هدف دیگری را دنبال می‌کند؟

به نظرم اگر استقلال در دربی به فکر دفاع کردن باشد بدون شک بازنده خواهد بود و تمرکز روی دفاع کردن برای این تیم بد می‌شود. استقلال نیازمند پیروزی است و توجه کردن به دفاع نمی‌تواند برای این تیم مؤثر باشد.

*شما در ابتدای صحبت‌هایتان گفتید که تیمی که در دربی ضعیف‌تر بوده معمولاً برنده شده است. فکر می‌کنید این اتفاق روز جمعه هم تکرار خواهد شد.

درصد چنین مسئله‌ای پایین است. اگر گفتم که استقلال از ما شرایط بدتری داشت اما برنده شده برای زمانی بود که اختلاف امتیاز ۳ امتیاز بود نه الان که ۸ امتیاز است. استقلال در حالی به دربی می‌آید که تا اینجای لیگ هیچ تیمی را شکست نداده است و تیمی که تا به حال نتوانسته به برتری برسد مشخص است که نمی‌تواند در خط دفاع موفق باشد. از طرف دیگر هم استقلال و هم پرسپولیس شرایط خوبی در خط حمله دارند که اگر هجومی بازی کنند می‌تواند به هیجان بازی اضافه کند.

توصیه‌های علی پروین برای استقلال

*در چند روز گذشته شاهد اتفاق تلخی بودیم به طوری که یکی از هواداران پرسپولیس بر سر مزار مرحوم ناصر حجازی حاضر شده بود و با نشان دادن عدد ۶ صحنه خوبی ایجاد نکرده بود. شما در این خصوص چه صحبتی دارید؟

به نظر من یک هوادار چه قرمز و چه آبی نباید به چهره‌های اسطوره‌‌ای دو باشگاه توهین کنند. هوادار واقعی کسی است که وقتی تیمش می‌بازد ناراحت شود و با برد تیمش شاد باشد. ناصر حجازی تا قیامت نامش در فوتبال ایران زنده است و از خودم گرفته تا سایر پرسپولیسی‌ها او را دوست داریم و احترامش بر ما واجب است.

یاد او همیشه در قلب ما زنده خواهد بود و درباره ناصر یک چیز را می‌گویم که پرچم حجازی همیشه بالا است. هواداران هم در چند وقت اخیر نشان دادند که حرمت اسطوره‌ها را به خوبی حفظ می‌کنند و دیدید که استقلالی‌ها به تشویق هادی نوروزی پرداختند و پرسپولیسی‌ها هم ناصر حجازی را تشویق کردند.

*به نظر شما نتیجه دربی تا چه حد می‌تواند شانس یک تیم را برای قهرمان شدن بیشتر کند؟

پرسپولیس امسال استخوان‌بندی خوبی دارد اما فکر می‌کنم پرسپولیس و تراکتورسازی از شانس‌های قهرمانی هستند.

*استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من اگر استقلال ۲-۳ برد پشت‌سر هم بیاورد می‌تواند شرایطش را سروسامان دهد درست مثل اتفاقی که برای پرسپولیس در فصل گذشته رخ داد و دیدید که تیمی در انتهای جدول بود آنقدر اوج گرفت که روز آخر برای قهرمانی می‌جنگید. به نظرم تیمی که قهرمانی می‌خواهد نباید به یکی ۲ گل در بازی‌ها قانع باشد. وقتی استقلال مقابل ماشین‌سازی در ۱۰ دقیقه اول گل زده بود می‌توانست باز هم گل بزند و این مسئله هواداران استقلال را امیدوار کرده است و باید ببینیم در ادامه راه وضعیت استقلال چطور خواهد بود.

*این روزها صحبت از این می‌شود که پرسپولیسی‌ها شاید با غرور وارد دربی شوند. نظر شما در این خصوص چیست؟

غرور در دربی هیچ جایی ندارد مخصوصاً مقابل استقلال امسال که ستاره‌های خوبی در اختیار دارد. پرسپولیس استخوان‌بندی خودش را حفظ کرده و بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند را به تیمش اضافه کرده است که نقاط ضعف خود را پوشش دهد.

*اگر بخواهید دربی ۸۳ را پیش‌بینی کنید، پیش‌بینی شما چیست؟

فکر می‌کنم بازی برای هر دو تیم و هواداران‌شان لذت‌بخش باشد. قطعاً این را می‌توانم بگویم که دو تیم برای برد وارد زمین خواهند شد.

*نتیجه پیش‌بینی شما در این بازی چیست؟

نتیجه که دست خدا است اما مطمئن هستم دربی صد درصد گل دارد.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x