تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

دولت یازدهم در کرنش و التماس به غرب زبانزد تاریخ شده است/ خودتحریمی در قراردادهای جدید خیانتی بزرگ به کشور است

  • کد خبر : 160589
  • 24 شهریور 1395 - 11:08
دولت یازدهم در کرنش و التماس به غرب زبانزد تاریخ شده است/ خودتحریمی در قراردادهای جدید خیانتی بزرگ به کشور است

کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از خودتحریمی که دولت یازدهم در قراردادهای جدید نفتی به ایران متحمل شده است، تصریح کرد: این خود تحریمی یکی از کارهای خیانت آمیز دولت یازدهم است چرا که دشمن بعد از برجام با استفاده از مهره های خودی به دنبال ایجاد تحریم های جدید خصوصا علیه سپاه پاسداران است.

 

به گزارش«کمال مهر»؛؛ هیات وزیران دولت یازدهم در هفت شهریور امسال مصوبه ای را به تصویب رساند که طی آن، حضور شرکت‌های داخلی که همچنان در لیست تحریم‌ها قرار دارند در قراردادهای جدید نفتی ممنوع اعلام شده است.

این در حالی است که با مطابقت قراردادهای جدید نفتی با قطعنامه‌های پیشین که شامل قطعنامه ۱۹۲۹ نیز می‌شود،  پانزده شرکت وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

به عبارتی دقیق تر اگر پیش از این خودتحریمی در نتیجه توافق دولت یازدهم با یک نهاد خارجی  همچون FATF اتفاق می‌افتاد این بار به وسیله مصوبه دولت یازدهم و در اقدامی پیش‌دستانه توسط خود دولت رخ داده است.

عبدلمجید شیخی در واکنش به همین مصوبه در گفت و گو با بوتیا  اظهار کرد : دولت یازدهم در کرنش و التماس به غرب زبانزد روزگار شده است و حیثیت نظام را خرج یک نتیجه پوچ و بی ارزش به نام برجام کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: اخیرا رئیس جمهور که دیگر حرف برای گفتن در این رابطه ندارد به ملغی کردن قطع نامه فلان شورای امنیت به عنوان دستاورد برجام اکتفا کرده است که اگر این حرف را با صحبت های قبلی اش که ایران بعد از برجام را به صورت یک بهشت توصیف کرده بود و همه چیز را به تحریم ها گره زده بود مقایسه کنیم می بینیم که با خرج کردن این همه حیثیت چیزی به دست نیاورده است.

شیخی FATF  را پروژه نفوذ دیگری مثل برجام عنوان کرد و گفت: FATF در واقع یک قرارداد استعماری است و ما نباید دشمن را در میدان خود راه دهیم چرا که آن ها را به خوبی می شناسیم و هر توافقی که با آن ها بکنیم دوباره چیز دیگری را علیه ما علم می کنند، امروز انرژی هسته ای را حل کنیم فردا موشک ها را مطرح می کنند، آن را حل کنیم فردای آن حقوق بشر را مطرح می کنند پس این دشمن هدفش چیز دیگری است.

وی با اشاره به نظرlمنفی کارشناسان در خصوص  FATF خاطر نشان کرد: در این قرارداد تضمین هایی از ایران می گیرند که دست ما را از هر لحاظ می بندند و همانطور که دکتر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفتند این چنین توافقی به صلاح کشور مانیست و خوشبختانه اکثریت نمایندگان مجلس نیز بر این مسئله اذعان کردند که FATF یک جریان نفوذ است و با آن مخالفت کردند.

کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از خودتحریمی که دولت یازدهم در قراردادهای جدید نفتی به ایران متحمل شده است، تصریح کرد: این خود تحریمی یکی از کارهای خیانت آمیز دولت یازدهم است که امیدوارم غرضی در کار نبوده باشد و نا آگاهانه دست به این کار زده باشند.

شیخی در ادامه ابراز کرد: از دشمنی که جبهه مقاومت را تروریسم می دانند بعید نیست که بر علیه سپاه پاسداران که آن را بزرگترین خطر برای خود می داند اقدام کند ولی از آن جایی که بعد از برجام به ظاهر نمی تواند تحریمهای بیشتری را بر علیه ایران اعمال کند، از مهره های خودی در ایران استفاده می کنند و این کار را عملی می کنند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که اگر ما استعداد های داخلی را به کار ببندیم و به نیروهای متخصص داخلی و جوان خود اعتماد کنیم روز به روز رشد می کنیم و شرکت ها و بنگاه های قدرتمندی خواهیم داشت که می توانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: متاسفانه دولت یک دولت ناخودباور است و چشمش به نگاه بیگانه است و فکر می کند مرغ همسایه غاز است در حالی که مثَل ما مثَل سیمرغی است که اگر تا انتهای مسیر با آرمان گرایی و هدف گذاری پیش برود خواهیم دید که ما این توانایی را داریم که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

شیخی ادامه داد: رشد علمی کشور و خود کفای در تولیدات با فناوری بالا هم این مسئله را ثابت می کند لذا هیچ نهادی حق ندارد بدون اجازه ولی فقیه دست به کاری بزند که باعث تحریم نهادهای داخلی و نیروهای خودی شود و این کار دولت کاملا خطاست و باید یک اقدام جبران آمیزی انجام دهند که متاسفانه این دولت تا به حال گوشش بدهکار نبوده است و نخواهد بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x