تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

درد بازوی چپ چه وقت نشان دهنده مشکل قلبی است؟

  • کد خبر : 160576
  • 24 شهریور 1395 - 10:56
درد بازوی چپ چه وقت نشان دهنده مشکل قلبی است؟

بیماری قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، علل اصلی مرگ و میر است شما در طول یک حمله قلبی درد قفسه سینه شدید را تجربه می کنید.درد در اثر قطع جریان خون به قلب (ایسکمی میوکارد) است وقتی که قلب شما به اندازه کافی خون دریافت نمی کند.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛، چرا مردمی که دچار حمله قلبی هستند اغلب احساس درد در بازوی چپ خود دارند؟ آیا به این دلیل است که قلب در سمت چپ قفسه سینه شما واقع شده است؟ بیماری قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، علل اصلی مرگ و میر است شما در طول یک حمله قلبی درد قفسه سینه شدید را تجربه می کنید.
درد در اثر قطع جریان خون به قلب (ایسکمی میوکارد) است وقتی که قلب شما به اندازه کافی خون دریافت نمی کند آن باعث آسیب به بافت قلب می شود همچنین ممکن است بافت نیز بمیرد و موجب بروز عوارض جدی شود شما برخی از علائم این بیماری را قبل و در طول یک حمله قلبی تجربه می کنید و یکی از شایع ترین آنها درد در بازوی چپ است.
نشانه های حمله قلبی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و درد در بازوی چپ یک علامت مشخصه آن است اما شما می توانید یک حمله قلبی داشته حتی اگر درد زیادی را در بازوی خود تجربه نکنید وقتی که درد وجود داشته باشد آن معمولاً از پشت گردن به بازو تابش کرده و سپس به پشت گسترش می یابد.
چرا افراد با حمله قلبی اغلب احساس درد در بازوی چپ خود دارند؟
دردی که شما در سمت چپ تجربه می کنید عمدتاً به این دلیل است که سیستم عصبی در طول یک حمله قلبی مغشوش می شود در آناتومی بدن انسان، قلب در مرکز قفسه سینه شما است اما کمی به سمت چپ است و به همین دلیل است که شما تجربه ضربان قلب و تپش قلب را در سمت چپ دارید درد دست چپ به علت سردرگمی سیستم پیامرسان نورون است این اتفاق می افتد چون اعصاب انعطاف پذیر بازوی چپ و قلب از همان قطعه نخاعی آمده است همچنین به همین دلیل است که درد اغلب به پشت گردن و به عقب انتشار می یابد.
ممکن است یک حمله قلبی حتی بدون هر گونه درد بازوی چپ وجود داشته باشد در واقع، زنان با احتمال بیشتری درد بازوی چپ را تجربه می کنند در مقایسه با مردانی که فقط بطور ناگهانی، درد شدید قفسه سینه را تجربه می کنند به هر حال، شما نباید یک درد بازوی چپ را نادیده بگیرد و باید به دنبال کمک فوری پزشکی باشید به این دلیل که تشخیص زود هنگام واقعاً می تواند به جلوگیری از عوارض جدی کمک کند.
دیگر علائم هشدار دهنده حمله قلبی عبارتند از:
چرا افراد دچار حمله قلبی اغلب احساس درد در بازوی چپ خود دارند؟ حالا شما دلیل آن را می دانید اما همچنین شما باید برخی از اطلاعات در مورد سایر علائم هشدار دهنده حمله قلبی داشته باشید.
۱٫ فشار، درد و ناراحتی قفسه سینه
اکثر کسانی که حملات قلبی دارند مقداری ناراحتی یا درد قفسه سینه را نیز تجربه می کنند در حالی که درد و ناراحتی قفسه سینه قطعاً نشانه های معمول یک حمله قلبی هستند اما آن همیشه در هر حمله قلبی وجود ندارد برخی از افراد درد قفسه سینه را در کل تجربه نمی کنند اما تجربه تنگی قفسه سینه دارند گاهی اوقات، ناراحتی قفسه سینه در چند دقیقه برطرف می شود اما دوباره پس از چند ساعت یا حتی یک روز بعد شروع می شود اگر این اتفاق بیفتد شما باید بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید بخصوص اگر شما همچنین مقداری درد در قسمت فوقانی شکم، پشت، شانه، دندان ها و یا گردن داشته باشید گاهی اوقات زنان بدون درد در قفسه سینه تجربه فشار در قسمت های دیگر بدن، از جمله قسمت فوقانی پشت را دارند.
۲٫ تعریق بیش از حد
اگر شما مقداری ناراحتی قفسه سینه با تعریق بیش از حد دارید ممکن است این از نشانه های اولیه مشکلات قلبی باشد قلب شما نیاز به کار بیشتر برای پمپ کردن خون از طریق شریان مسدود شده دارد و این باعث می شود بدن شما بیشتر عرق کند تا درجه حرارت بدن شما را پایین نگه دارد شما در صورت داشتن پوست رنگ پریده و یا عرق سرد با دکتر خود صحبت کنید زنان با مشکلات قلبی با احتمال بیشتری دچار تعریق شبانه می شوند یک نشانه ای است که معمولاً با یائسگی همراه است اگر شما نمی توانید به دلیل تعریق بیش از حد بخوابید آن را نادیده نگیرد.
۳٫ خستگی
بیشتر مردم نمی دانند که خستگی همچنین می تواند از نشانه های اولیه مشکلات قلبی باشد قلب شما نیاز به کار سخت تر برای پمپ کردن خون دارد و این باعث خستگی می شود تنگی نفس و خستگی معمولاً از بیشتر نشانه هایی است که زنان در مقایسه با مردان تجربه می کنند گاهی اوقات ماهها قبل از یک حمله آغاز می شود اگر شما احساس خستگی و یا بدون هیچ دلیلی خسته هستید باید به دکتر خود مراجعه کنید.
۴٫ تنگی نفس
نقش قلب پمپ کردن خون است به طوری که آن اکسیژن را از ریه گرفته و به بافت های شما می رساند این بدان معنی است که اگر قلب شما نتواند به طور موثر خون را پمپ کند شما دچار احساس تنگی نفس می شوید تنگی نفس اغلب با خستگی در زنان همراه است و آن پس از فعالیت بدنی بدتر می شود.
۵٫ احساس سبکی سر
سرگیجه یا سبکی سر نیز ممکن است در زنان که با حمله قلبی وجود داشته باشد برخی از زنان می گویند هنگام بلند شدن سریع احساس بیهوش شدن دارند همین اتفاق در تقلای زیاد می افتد و شما نباید آن را نادیده بگیرد و با دکتر خود بلافاصله صحبت کنید.
۶٫ تپش قلب
شدت این علامت ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت است وقتی قلب شما تپش دارد شما ممکن است احساس کنید برخی از افراد متوجه تغییر در ریتم قلب می شوند قلب شما برای پمپ کردن خون در سراسر بدن به شدت وابسته به تپش است اگر ضربان قلب شما از ریتم خارج شود در نهایت ممکن است دچار حمله قلبی بشوید اگر تپش قلب شما عامل حمله قلبی است همچنین ممکن است شما یک احساس اضطراب یا ناراحتی داشته باشید قلب شما ممکن است به شدت شروع به تپش کند که شما ممکن است آن را در گردن خود احساس کنید اگر شما تجربه تپش قلب همراه با فشار قفسه سینه، سرگیجه، غش و درد قفسه سینه دارید به دنبال توجه فوری پزشکی باشید.
۷٫ تهوع، سوء هاضمه و استفراغ
بعضی از مردم فقط سوء هاضمه خفیف همراه با برخی از مشکلات دستگاه گوارش از یک حمله را تجربه می کنند این علائم در افراد مسن شایع تر است اما آنها به احتمال بیشتری دچار مشکلات گوارشی در این سن هستند و معمولاً این علائم را نادیده می گیرند هرچند در مواردی معده درد و حالت تهوع با حمله قلبی ارتباط ندارد ولی داشتن تهوع، سوزش سر دل، عدم هضم معمول به خصوص احساس خستگی در همه زمان ها و سایر علائم حمله قلبی مهم است.

منبع: وب سایت رژیم سلامتی

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x