تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

واشینگتن مدعی شد: نگرانی‌ خود را به تهران اعلام کرده‌ایم

  • کد خبر : 160541
  • 24 شهریور 1395 - 10:19
واشینگتن مدعی شد: نگرانی‌ خود را به تهران اعلام کرده‌ایم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت کشورش نگرانی خود را نسبت به اقدامات نظامیان ایران در آب‌های جنوبی این کشور، به تهران اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از سایت وزات خارجه آمریکا، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب به رویارویی های جدید نظامیان ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس پرداخت.

تونر گفت: حادثه‌هایی مانند این حادثه ها نگران‌کننده است و می‌تواند به افزایش تنش‌ها در خاورمیانه منجر شود. نظامیان ما بر اساس قوانین ناوبری در آب‌های آزاد در آنجا (آب‌های جنوبی ایران) حضور دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس، ما نگرانی‌هایمان در این خصوص را به ایران منتقل کرده‌ایم.

تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص نحوه اعلام این نگرانی خاطرنشان کرد وزارت دفاع این کار را از طریق اعلان عمومی انجام داده و ما هم البته ابزار دیگری برای تعامل دیپلماتیک با ایران داریم که قصد ندارم در خصوص آن صحبت کنم.

بر اساس ادعاهای برخی مقامات دفاعی آمریکا روز شنبه ۱۰ سپتامبر ( ۲۰ شهریورماه) یک هواپیمای “پی-۸ پسیدن” با ۹ سرنشین و یک هواپیمای “ای پی -۳ اِریرز” نیروی دریایی آمریکا با ۲۴ سرنشین در یک عملیات شناسایی به ۱۳ مایلی (۲۱ کیلومتری) سواحل ایران در تنگه هرمز و دریای عمان نزدیک شدند و از سوی ایران اخطار دریافت کردند. این منابع تاکید کردند در هنگام انجام ماموریت این دو هواپیما، نیروهای نظامی ایران به آنها هشدار دادند یا مسیر خود را تغییر دهند و یا خطر ساقط شدن را بپذیرند.

این در حالی است که نظامیان آمریکایی با حضور در آب های خلیج همیشه فارس اقدام به ایجاد ناامنی و هرج و مرج در منطقه کرده و دلاور مردان نیروی دریایی ایران نیز همچون عقابی تیزبین تمام حرکات این کشور متخاصم را زیر نظر گرفته و هیچ حرکتی را بی پاسخ نمی گذارند .

مارک تونر همچنین در خصوص آتش بس در سوریه گفت: از برخی گزارش ها درباره خشونت های پراکنده در سوریه مطلع شدیم ولی آتش بس به طور کلی تاکنون پابرجا به نظر می رسد و خشونت ها در مقایسه با چند روز و چند هفته گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x