تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

دلبری سفره ایرانی برای گردشگران خارجی/ محبوبترین غذاها برای توریست‌ها

  • کد خبر : 160390
  • 23 شهریور 1395 - 17:58
دلبری سفره ایرانی برای گردشگران خارجی/ محبوبترین غذاها برای توریست‌ها

یکی از خاطرات به یادماندنی گردشگران خارجی از سفر به کشور چهار فصل و اساطیری ایران خوراکی های خوشمزه آن است .خوراکی هایی که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با عوض شدن اقلیم تغییر می کند و سفره ایرانی را پر و پیمان تر.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ همین چند وقت پیش نشریه تلگراف ۱۰ دلیل خوراکی آورده بود که به خاطر آنها هم که شده گردشگران باید به ایران سفر کنند و طعم شگفت انگیز خوراکی ها ی ایرانی را تجربه کنند.

به گفته نویسنده این گزارش در ایران گردشگران می توانند مانند یک پادشاه از غذا های متنوع ایرانی لذت ببرند؛ غذاهایی مانند: کباب های آبدار و زعفرانی، خورشت های آبدار با تکه های گوشت و شیرینی های پر شده با کرم های خوش طعم!

از کباب و معروفیت و محبوبیت آنها در بین گردشگران ایرانی و خارجی که بگذریم غذاهای دیگری هم هستند که طعم آنها زیر دندان گردشگران خارجی مانده است . در ادامه درباره چند خوراکی خوشمزه و محبوب خواهیم گفت که در لیست محبوب ترین غذاهای ایرانی گردشگران خارجی جا خوش کرده اند. با ما باشید:

خورش فسنجان

این خورش خوش طعم، با طعم ترش و شیرین خود توانسته محبوب ترین غذای ایرانی در سایت فود ری پابلیک(food republic (شناخته شود. این خورش که از گردوی چرخ شده و رب انار و شکر به همراه گوشت مرغ یا گوشت چرخ شده تهیه میشود یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است.

خورش بادمجان

بادمجان یکی از پرطرفدار ترین غذاهای ایران است. کمتر کسی می بینید که طعم بی نظیر بادمجان را نپسندد. این خورش خوشمزه و لذیذ که از بادمجان های سرخ شده به همراه گوجه فرنگی و گوشت طبخ میشود هم به همراه برنج و هم با نان سنگگ و سبزی سرو میشود که بی شک هر کسی که یک بار آن را امتحان کرده باشد شیفته ی طعم آن میشود.

قورمه سبزی

این خورش اصیل ایرانی جزء غذاهای لذیذ کشور است. خورشت سبزی عطر و طعم بی نظیری دارد و از ترکیب لوبیا قرمز، سبزی خورشتی، گوشت و لیموی امانی تهیه میشود و به همراه برنج ایرانی سرو میشود. تازه پختن و جا انداختنش هم آداب دارد و کار هرکس نیست.

باقلا پلو

باقلا پلو با ماهیچه هم چنان در سفره ایرانی دلبری می کند و گردشگران خارجی موقع میل کردن آن باید مواظب انگشتانشان باشند. باقلا های سبز و زرد در میان برنج ایرانی همراه با سبزی معطر پلویی و زعفران که همراه با کره یا روغن حیوانی طبخ شده است و همراه با ماهیچه سرو میشود جزء غذاهای بی نظیر ایران است.

جواهر پلو

یک پلوی لذیذ ایرانی که ترکیبی از برنج ایرانی به همراه خلال پسته، خلال بادام، هویج، پوست پرتغال، زرشک و زعفران ایرانی است. ایرانی ها برای تعادل در طعم این غذا زرشک را به همراه مقدار کمی شکر تفت میدهند.

زرشک پلو

این غذای خوشمزه ایرانی ترکیبی از برنج و زرشک است که در کنار مرغ سرو می شود این غذای مجلسی که خوراک عزا و عروسی است در ایران و بین مردمان کشور نیز طرفداران زیادی دارد .

در لیست غذاهای محبوب ایرانی بین گردشگران خارجی جای بسیاری از غذاهای محلی کشورمان خالی است. وقت آن است که سرآشپزان ایرانی دست جنبانده و منوی رستوران ها را با غذاهای ناب محلی پر و پیمان کنند و از آن طرف جشنواره های آشپزی عطر غذای ایرانی را به مشام دنیا برسانند.

منبع: روزنامه توریسم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x