تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

صدور ویزای مراسم اربعین حسینی از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود/ مهلت پایانی تا دو روز قبل از این مراسم

  • کد خبر : 160362
  • 23 شهریور 1395 - 17:36
صدور ویزای مراسم اربعین حسینی از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود/ مهلت پایانی تا دو روز قبل از این مراسم

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: صدور ویزا برای مراسم اربعین حسینی از ۱۵ مهرماه در ۱۲ نقطه کشور آغاز می‌شود و تا دو روز قبل از این مراسم ادامه داد.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون آخرین برنامه ها و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، گفت: سال گذشته بعد از اتمام مراسم راهپیمایی اربعین جلسات متعددی در عراق و ایران داشتیم، مجموع اشکلات و ایرادات را احصاء کردیم و برای رفع این مشکلات اقداماتی را انجام دادیم.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات جدا کردن کمیته اعزام از کمیته تغذیه و اسکان است و ستادهای استانی را نیز در این راستا تقویت کردیم.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: بحث خروج از مرز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است، در سال گذشته و در مرز مهران بیشترین ورود و خروج را داشتیم، لذا در حال راه‌اندازی مرز کمکی با سومار – مندلی هستیم تا از فشار جمعیت در مرز مهران کاسته شود، البته این مرز کمکی نیازمند ساختارهایی است و در صدد تامین این ساختارها خواهیم بود.
رئیس ستاد اربعین با اشاره به بحث خروج اتباع خارجی و صدور ویزای آنها اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات سال گذشته ویزای اتباع خارجی بود، امسال با طرف عراقی توافق شد که اتباع خارجی که در داخل کشور مجوز دارند، برای آنها هم ویزا صادر شود.
وی با بیان اینکه جهت تسریع در صدور ویزا پایگاه‌های دیگری به صدور ویزا اقدام خواهند کرد اظهار داشت: ما از هموطنان خود می‌خواهیم که در سامانه سماح ثبت نام کرده و برای صدور ویزا نیز هر چه زودتر اقدام کنند.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشت: چهار نقطه در کشور که شامل تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه و اهواز ویزا صادر می‌کنند، امسال از تاریخ ۱۵ مهر ماه با حضور مامورانی از عراق در ۱۲ نقطه دیگر از کشور نیز ویزا صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: اقدام دیگر مسئله بیمه افراد بود سال گذشته زائران با مشکلاتی روبرو شدند که این افراد دچار سانحه شدند که البته تعدادی از آنها هزینه‌های درمانشان تامین شد، اما امسال حتما باید افراد اقدامات بیمه‌ای را انجام دهند.
ذوالفقاری در ادامه افزود: ما با شرکت‌های مختلف بیمه‌ای جلساتی داشتیم که مقرر شد یکی از شرکت‌های بیمه‌گزار زائران را بیمه کند، مبلغ این بیمه برای خدمات سرپایی ۵ هزار تومان و برای خدمات غیرسرپایی و احیانا فوت افراد ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان هزینه هر فرد خواهد بود، در مجموع نزدیک به ۲۵ هزار تومان هر فرد هزینه بیمه خواهد داشت، همچنین میزان تعهد بیمه برای فوت افراد ۱۵ میلیون تومان، تصادف ۱۵ میلیون تومان و خدمات غیر بستری ۱ میلیون تومان خواهد بود، البته گفتنی است صدور بیمه زائران در قرارگاه‌های صدور ویزا انجام خواهد شد.
رئیس ستاد اربعین با اشاره به هزینه ویزای عراق اظهار داشت: ما تلاش زیادی کردیم که هزینه ویزا را کاهش دهیم اما طرف عراقی موافقت نکرد و اکنون هزینه ویزا همان چهل دلار خواهد بود و مدت اعتبار ویزا ۲۰ روز است و کل اعتبار آن از اول تا آخر سفر خواهد بود.
ذوالفقاری با بیان اینکه افراد برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حتی الامکان به صورت گروهی به مرزها مراجعه کنند اظهار داشت: افراد به صورت کاروانی و شبه کاروانی به مرزها مراجعه کنند چرا که در سال گذشته مشکلاتی برای افرادی که به صورت تک نفره سفر کرده بودند به وجود آمده بود، تاکید ما بر این است که به صورت کاروانی افراد اعزام شوند، در حال حاضر اقداماتی در حال انجام است.
معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور با اشاره به مشکلات پارکینگ در مرز مهران و اقدامات انجام شده در این مورد اظهار داشت: سال قبل مشکلاتی در مرز مهران در این خصوص به وجود آمده بود که امسال یک کمربندی در حال ساخت در مرز مهران است و پارکینگی در آنجا تعبیه شده و هر استان نیز اتوبوس مشخص خود با علائم مشخص در آن پارکینگ دارد.
وی در مورد مرز سومار – مندلی اظهار داشت: این مرز باید ارزیابی شود که چه میزان ظرفیت خواهد داشت، البته گفتنی است اولویت اول ما تقویت مرز خسروی بوده اما به دلایل امنیتی ریسک نکردیم و طرف عراقی نیز بر روی مرز سومار – مندلی اعلام آمادگی کرد تا امنیت آن مرز را تامین کند، در حال حاضر این مرز یک مرز کمکی برای مهران خواهد بود.
رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه مسئول اصلی تامین امنیت زائران بر عهده دولت عراق خواهد بود اظهار داشت: ما در عراق چه در حوزه امنیت و چه خدمات به طرف عراقی صرفا کمک می‌کنیم و مسئولیت بر عهده خود عراق است، البته ما با تشکیل کمیته امنیتی با مدیریت سفیر کشورمان در عراق اقداماتی را جهت تامین امنیت زائرانمان انجام می‌دهیم و به طرف عراقی اعلام کردیم که هر گونه امکانات هوایی و غیر هوایی و امنیتی مورد نیاز را تامین خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه از ورود افراد بدون ویزا به عراق جلوگیری خواهد شد اظهار داشت: مسئولان مرزی قطعا از ورود افرادی که ویزا ندارند جلوگیری خواهند کرد، طرف عراقی نیز در این مورد به شدت حساس خواهد بود و ما هیچ حمایت کنسولی از افراد بدون ویزا انجام نخواهیم داد.
ذوالفقاری در ادامه افزود: با اقداماتی که انجام شده قرار بر این است که جهت تسهیل اقدامات بانکی زائران چند دستگاه خودپرداز در عراق نصب خواهیم کرد، اما ضروری است که زائران پول مورد نیاز را همراه خود داشته باشند.
رئیس ستاد اربعین در پایان تصریح کرد: جهت خروج از مرزها ما به هموطنان خود توصیه می‌کنیم تا از مرزهای جنوبی خروج کنند چرا که وضعیت این مرزها به مراتب بهتر خواهد بود و هموطنانمان بدون ویزا به هیچ عنوان به مرزها مراجعه نکنند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x