تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

درخواست مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا برای توافق با فرماندهان دریایی ایران

  • کد خبر : 160286
  • 23 شهریور 1395 - 0:04
درخواست مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا برای توافق با فرماندهان دریایی ایران

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا خواستار توافق تهران و واشینگتن بر سر برخی قواعد رفتاری برای اجتناب از خطاهای محاسباتی در دریا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از رویترز، دریادار «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا گفت: رویارویی‌های اخیر بین شناورهای ایران و آمریکا حاکی از آن است که دو کشور بایستی برای اجتناب از خطاهای محاسباتی، بر سر برخی قواعد رفتاری توافق کنند.

وی با اشاره به اینکه توافق‌هایی از این دست بین آمریکا با روسیه و چین به کاهش مخاطرات کمک کرده، افزود: اینها برخی از مواد ثبات‌زدا هستند که در آنها خطاهای محاسباتی تاکتیکی وجود دارند و هر چه شما به این موارد نزدیک‌ تر می‌شوید، حاشیه خطا کمتر شده و خطاهای انسانی می‌توانند نقش بزرگتر و بزرگتری بازی کنند.

فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا تصریح کرد بنابراین بسیار مهم است که ما اینگونه فعالیت‌ها را در جاهایی که می‌توانیم، از بین ببریم. ممکن نیست که ماحصل چنین اتفاقاتی خوب باشند.این اتفاقات همچنین قدرت نوعی گفتگو در سطح فرماندهان را به رخ می‌کشند.

ریچاردسون که در سمیناری در «اندیشکده واشینگتن برای پیشرفت آمریکا» صحبت می‌کرد خاطرنشان کرد مهم است که فرماندهان دو طرف ساز و کاری برای رایزنی درباره رودیدادها داشته باشند.

وی افزود: ما روش‌هایی برای جلوگیری از رویدادها با روس‌ها داریم و دستورالعمل رویارویی‌های برنامه ‌ریزی‌نشده با چینی‌ها هم بسیار بسیار سودمند بوده است.

ریچاردسون اذعان کرد دست پیدا کردن به نوعی مجموعه قواعد مانند اینها با ایرانی‌ها نیز کارآمد خواهد بود تا ما بتوانیم به جای این نوع رفتارهایی که هیچ نفع مثبتی ندارند، نوعی چارچوب رفتاری داشته باشیم که راهنمای ما برای گونه‌های مفیدتر رویارویی در دریا باشد.

مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند در سال جاری بیش از ۳۰ رویارویی با شناورهای ایرانی در خلیج فارس داشته ‌اند.

در همین حال رسانه‌های غربی چند روز پیش مدعی شدند یک ناو گشتی آمریکا بعد از نزدیک شدن قایق‌های تندروی ایران مجبور به تغییر مسیر شد.

این در حالی است که نظامیان آمریکایی با حضور در آب های خلیج همیشه فارس اقدام به ایجاد ناامنی و هرج و مرج در منطقه کرده و دلاورمردان نیروی دریایی ایران نیز همچون عقابی تیزبین تمام حرکات این کشور متخاصم را زیر نظر گرفته و هیچ حرکتی را بی پاسخ نمی گذارند .

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x