تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

اگر مهندس هستید حتما این زبان ها را یاد بگیرید

  • کد خبر : 160242
  • 22 شهریور 1395 - 16:34

مهندس بودن به معنای عادت دادن خود با بسیاری چالش هاست. اما آیا با خود فکر کرده اید شما به عنوان یک مهندس نیاز دارید به کدام زبان ها مسلط باشید.

به گزارش «کمال مهر»؛ تقریبا در تمام ابعاد زندگی از طراحی یک محصول تا ساخت یک ساختمان به مهندسان نیاز داریم اما همه آنها به یک زبان مشترک صحبت نمی کنند. پس چرا باید با دانستن یک زبان، توانایی های خود را محدود کرد؟ پرسش اصلی این است که شما به عنوان یک مهندس نیاز دارید تا به کدام زبان ها مسلط باشید. حدود ۶۵۰۰ زبان مختلف در جهان وجود دارد. تصمیم گیری درباره اینکه لازم است کدام زبان را یاد بگیرید تا حدود زیادی به زبان نزدیک به زبان شما و حتی شاید بستگی به مکانی دارد که شما آرزوی به واقعیت پیوستن پروژه های مهندسی تان را دارید. برای کمک به تصمیم گیری بهتر شما ما لیستی از ۸ زبان برتر جهان که مهندسان نیاز به یادگیری آنها دارند جمع آوری کرده ایم.

زبان چینی ماندارین
چینی ماندارین یکی از رایج ترین زبان ها بر روی  کره زمین محسوب می شود که حدود بیش از ۱ میلیارد نفر با آن صحبت می کنند و همچنان در حال افزایش است. البته با توجه به اینکه کشور چین دارای بیشترین جمعیت در جهان است، هیچ تعجبی ندارد که این زبان دارای بیشترین گوینده باشد. این زبان به علت داشتن تلفظ ها و لهجه های مختلف یکی از مشکل ترین زبا ن ها برای یادگیری محسوب می شود. با یادگیری این زبان دریچه ای برای شما برای کار بر روی پروژه های مهندسی که توسط حدود ۱۰ درصد از نخبگان این رشته انجام شده ، باز خواهد شد. بنابراین این زبان باید در اقتصاد پیشرفته جهانی مهم تلقی شود. شما نیاز دارید در کشورهای چین، تایوان،سنگاپور، و مناطق دیگری از آسیا این زبان را بدانید.

مهندسان لازم است کدام زبان ها را بدانند

زبان فرانسه
حدود ۱۲۰ میلیون نفر در جهان که عمدتا کشورهای چندملیتی هستند با زبان فرانسه صحبت می کنند. این کشورها شامل بلژیک،کانادا،رواندا،هایئتی و فرانسه هستند. در هر نقطه از جهان که کار کنید احتمالا باید با گویندگان بومی فرانسوی زبان در تماس باشید چرا که آنها بر خلاف چینی ها که بیشتر در آسیا حضور دارند در تمام جهان پراکنده هستند.

زبان عربی
زبان عربی یکی از قدیمی ترین زبان های جهان محسوب می شود. این زبان در منطقه خاورمیانه جایی که اخیرادر حال توسعه است بکار می رود و توسط حدود ۲۴۶ میلیون نفر درکشورهای عربستان،عراق،کویت،اردن،مصر و مناطق دیگر در این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین زبان عربی، زبان قرآن نیز است و بسیاری از مسلمانان جهان در دنیا به خوبی این زبان را می دانند. این زبان از سال ۱۹۷۴ جز ششمین زبان رسمی سازمان ملل شناخته شده است.

زبان آلمانی
همه ما درباره شهرت مهندسان آلمانی شنیده ایم، بنابراین تعجبی ندارد که یادگیری این زبان می تواند در گسترش مهارت های مهندسی به شما کمک کند. کشور آلمان همچنین به عنوان دومین صادرکننده و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود. بنابراین اگر در رشته مهندسی و فن آوری کار می کنید، زبان آلمانی زبانی است که قطعا به آن نیاز دارید چرا که حدود ۲۲۹ میلیون نفر در جهان به زبان آلمانی صحبت می کنند.

مهندسان لازم است کدام زبان ها را بدانند

زبان انگلیسی
احتمالا تعجب کرده اید که چرا این موضوع که چه زبان هایی باید توسط مهندسان یاد گرفته شود، به انگلیسی نوشته شده است. با این حال، شما اکنون انگلیسی را می دانید و و اگر بر آن تسلط هم دارید باید بدانید که ارتباط موثر و سودمند در دنیای امروز مهارتی نیست که بصورت طبیعی بدست آید، بلکه نیازمند این است که شما تلاش بیشتری به خرج دهید. بنابراین قبل از یادگیری زبان دیگری، شما نیاز دارید که بر روی تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود کار کنید تا بتوانید با دیگران یک ارتباط موثر و کارآمد برقرار نمایید. این زبان امروزه توسط حدود ۵۱۰ میلیون نفر استفاده می شود.

زبان روسی
زبان روسی، بزرگترین زبان بومی اروپا به شمار می رود که زبان رسمی بسیاری از کشورهای کوچک اروپایی و آسیایی و البته کشور روسیه است. حدود ۲۲۵ میلیون نفر در جهان با این زبان صحبت می کنند و بصورت گسترده در کشورهای اکراین،لیتوانی،استونی،بلاروس،قزاقستان و چند کشور دیگر استفاده می شود. اگر شما قصد دارید در کشورهای اروپای شرقی مشغول بکار شوید، به احتمال فراوان نیاز به یادگیری این زبان خواهید داشت.

زبان پرتغالی
شاید شما وقتی که به برترین زبان های جهان فکر می کردید، هرگز تصور نمی کردید که زبان پرتغالی هم جز آن باشد. اما لازم است بدانید این زبان با داشتن حدود ۲۱۳ میلیون گوینده رتبه ۶ را دربین زبان های جهان  دارد و گویندگان آن در بسیاری از نقاط جهان پراکنده اند. از آمریکای جنوبی تا اروپا، یادگیری این زبان می تواند بسیار موثر باشد. اگر شما هم جز کسانی هستید که دائما باید برای کار به آمریکای جنوبی در رفت و آمد باشید ، لازم است بدانید این زبان بعد از زبان اسپانیایی، دومین زبان از نظر تعداد گویندگان در این منطقه می باشد.

مهندسان لازم است کدام زبان ها را بدانند

زبان اسپانیایی
احتمالا بیشتر مردم آمریکا تا حدودی زبان اسپانیایی را در مدارس ابتدایی آموخته اند و دلیل خوبی برای این امر وجود دارد. تقریبا در تمام کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی و مخصوصا اسپانیا با این زبان صحبت می کنند. همچنین واژه های زیادی در زبان انگلیسی، ریشه اسپانیایی دارند. پس اگر شما اکنون به زبان انگلیسی صحبت می کنید، زبان اسپانیایی می تواند مورد مناسبی برای یادگیری زبان جدید برای شما باشد. چرا که حدود ۳۹۲ میلیون نفر در جهان با این زبان صحبت می کنند.

گزارش از حسین فلاحی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x