تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

۹ /۱۱ روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر

  • کد خبر : 160031
  • 21 شهریور 1395 - 18:40
۹ /۱۱ روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر

در حال حاضر اسناد جدیدی از نقش و دخالت خاندان آل سعود در هدایت عملیات ۹ /۱۱ مطرح شده است.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ حملات ۱۱ سپتامبر که در انگلیس با ۹ /۱۱ نشان داده می‌شود؛ سلسله‌ای از حملات انتحاری بود که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برابر با ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ هجری شمسی به‌دست گروه تروریستی القاعده و حمایت گسترده آل‌سعود در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد.
در صبح آن روز، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری – مسافربری را ربودند. هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون تعمداً به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک کوبیدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
در سال ۱۹۹۸ هیئت رهبری القاعده متشکل از اسامه بن‌لادن، ایمن الظواهری، احمد رفیع طاها، میر حمزه و فضل الرحمان فتوایی را صادر کرد که در آن گفته شده‌بود وظیفه هر مسلمان کشتن هر آمریکایی در هر جایی از جهان است.
گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند. هواپیمای چهارم اما در زمینی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا، سرنگون شد. این در حالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما، تلاش کرده‌بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به سمت واشینگتن دی.سی هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. اما هیچ‌کدام از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند. کشته شدگان این حمله‌ها ۲٬۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این حمله‌ها به ۲٬۹۹۳ تن می‌رسد. بیشتر کشته‌شدگان این حمله‌ها مردم عادی و شهروندان بودند، که ملیت آن‌ها از ۹۰ کشور گوناگون جهان بود. به‌علاوه، مرگ دست‌کم یک تن ناشی از قرارگرفتن در برابر گرد و خاک به‌وجودآمده از ویرانی دو برج نیز گزارش شد.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
یکی از بزرگ‌ترین تناقض‌ها شاید در تاریخ بشر این است که دولتی می‌تواند به بهانه یک اقدام تروریستی، و به اسم جنگ با تروریسم بزرگ‌ترین کمپین تروریستی جهان را به راه بیندازد و از این رهگذر میلیارد دلار به جیب بزند و میلیون‌ها نفر و ده‌ها کشورها در سراسر دنیا را فریب بدهد و بر آن‌ها مسلط شود. ۱۱ سپتامبر ۱۵ سال پیش؛ اتفاقی افتاد که صرف‌نظر از ساختگی یا واقعی بودنش آینده دنیا را تغییر داد و متأسفانه این تغییر به سردمداری دولت آمریکا و جورج بوش پسر رئیس‌جمهور وقت این کشور، در جهت مثبت نبود.
واکنش آمریکایی‌ها به این خودزنی
واکنش ایالات متحده به این حملات، شروع جنگ با تروریسم با حمله به افغانستان و از قدرت برکنارکردن طالبان، که تروریست‌های القاعده را پناه می‌داد، و نیز تصویب طرح «قانون میهن‌پرستی آمریکا» بود. کشورهای بسیاری قوانین ضد تروریسم خود را تقویت کردند و اجرای آن‌ها را گسترش دادند. بعضی از بنگاه‌های تجاری در آمریکا، فعالیت خود را تعطیل کردند و بعد از بازگشایی، از زیان هنگفتی خبر دادند که به‌خصوص متوجه شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات بیمه بود.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
جالب اینجاست که خسارتی که به پنتاگون وارد شده بود، ظرف مدت یک سال جبران شد و بعدها بنای «یادبود پنتاگون» در محل ساخته شد. همچنین بازسازی مرکز تجارت جهانی نیز آغاز شد. در ۲۰۰۶، برج اداری جدیدی در محل به بهره‌برداری رسید. مرکز تجارت جهانی ۱ نیز اکنون احداث شده است که با ۵۴۱ متر ارتفاع، در سال ۲۰۱۱ به بهره‌برداری رسید. این برج به یکی از مرتفع‌ترین برج‌های آمریکای شمالی تبدیل شد. سه برج دیگر نیز بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در منطقه ساخته شد.
حادثهٔ ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تاکنون بزرگ‌ترین عملیات تروریستی تاریخ ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید و پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی برای این کشور و جامعه جهانی به دنبال داشته‌است. کارشناسان معتقد هستند که حادثه ۱۱ سپتامبر، همانند حمله ژاپن به بندر پرل‌هاربر، تاریخ آمریکا را تغییر داده‌ است.
۱۵ سال پس از واقعه ۱۱ سپتامبر و حمله به برج های دوقلو در نیویورک ، اکنون اسناد جدیدی از نقش و دخالت خاندان آل سعود در هدایت این عملیات مطرح شده است.
پلیس فدرال آمریکا F.B.I ظاهرا بر نتایج یک تحقیق در خصوص ارتباط خاندان سعود با حوادث یازده سپتامبر و نقش آنها در سازماندهی عملیات سرپوش گذاشته شده است.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
روزنامه ایندیپندنت به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک پست نوشت:‌ F.B.I متهم شده است به اینکه بر ارتباط عربستان سعودی با حملات یازده سپتامبر سرپوش گذاشته است. طبق این گزارش،‌ پلیس فدرال آمریکا درباره ادعاهایی مبنی بر خروج ناگهانی یکی از خانواده‌های برجسته سعودی از آمریکا چند هفته قبل از حوادث یازده سپتامبر تحقیق کرده بود؛ اما جزئیات آن در اختیار کمیسیون تحقیق کنگره در روند بررسی حوادث یازده سپتامبر قرار داده نشد.
گفته می شود خانه‌ای خالی متعلق به “عصام غزاوی” مشاور نوه ملک فهد پادشاه وقت سعودی بوده است که دختر و دامادش در آ‌ن سکونت داشتند، اما در اوت ۲۰۰۱ ناگهانی از آن خانه رفتند.
روزنامه نیویورک پست در این باره نوشت: بر اساس این گزارش، ۱۵ روز پیش از حملات ۱۱ سپتامبر یک خانواه سرشناس سعودی ناگهان خانه مجلل خود در ساراسوتا واقع در ایالت فلوریدا را رها کرده و جواهرات، پوشاک، اثاثیه گران‌قیمت و یک پارکینگ پر از خودروهای لوکس و حتی یک یخچال پر از مواد غذایی را بر جای گذاشتند. تنها چیزی که آنها فراموش نکردند، آدرس خانه جدید بود. ساکنان این خانه به سادگی و بدون اطلاع دادن به همسایه‌ها، معاملات ملکی و یا حتی پستچی آنجا را ترک کردند.
به نوشته این روزنامه، خانه ۳۳۰۰ متر مربعی متعلق به عصام غزاوی از مشاوران نزدیک یکی از بستگان ملک فهد در آن زمان از سوی دختر و دامادش مورد استفاده قرار داشت که آنها به سرعت دو هفته پیش از حملات ۱۱ سپتامبر و پس از شش سال استقرار در آن خانه، به عربستان بازگشتند. همسایگان این مساله را به اداره تحقیقات فدرال آمریکا اطلاع دادند و آنها با آغاز تحقیقات خود متوجه شدند که دست‌کم یکی از اعضای این خانواده در همان مدرسه‌ای تعلیم پرواز دیده بود که برخی از هواپیمارباهای ۱۱ سپتامبر در نزدیکی وینس فلوریدا آموزش دیده بودند. تحقیقات درباره روابط یک خانواده سرشناس سعودی با هواپیمارباها در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد و برای سال‌ها ادامه داشت.
نکته جالب این گزارش این است که عوامل F.B.I اشخاص ذی‌نفع در این پرونده را شناسایی کرده و رابطه آنها با سایر تروریست‌ها، همکاری با اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده و اظهارات ضد آمریکایی را محرز کردند. F.B.I همچنین حساب‌های بانکی آنها، دانشکده و مکان اشتغال آنها را بررسی کرد. آنها همچنین ورود دوباره دست‌کم یکی از مظنونان را به آمریکا رهگیری کردند. ارتباط سعودی‌ها با ۱۱ سپتامبر در فلوریدا بخشی کوچک از مجموع تحقیقات حملات ۱۱ سپتامبر نبود. با این حال نتایج این تحقیقات هرگز به اطلاع کنگره آمریکا نرسید و حتی از آن در گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر اشاره‌ای نشد. در هر حال حاضر نیز F.B.I در حال پنهان‌کاری و ماستمالی دوباره آن است.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
F.B.I به تحقیق در این خصوص اذعان کرده اما نتیجه آن را رد کرده است.
در گزارش یکی از عوامل محلی F.B.I درباره رابطه عبدالعزیز و عنود الحاجی، زوج سعودی سرشناسی که از خانه‌شان فرار کردند، ارتباطات بسیاری با افراد وابسته به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ کشف شد. اما پلیس فدرال آمریکا به کمیسیون بازنگری گفته بود که این ارتباطات ثبت نشده و غیرقابل استناد است. در گزارش صد و بیست و هشت صفحه‌ای کنگره قید شده است، F.B.I دستیابی به هرگونه شواهدی دال بر ارتباط اعضای آن خانواده با توطئه و هواپیماربایان یازده سپتامبر را رد کرد.
باب گراهام سناتور دموکرات سابق که ریاست کمیسیون تحقیق در خصوص حوادث یازده سپتامبر را بر عهده داشت،‌ به نیویورک پست گفت: به عقیده وی F.B.I بر رابطه سعودی با آن حادثه سرپوش گذاشته است. بیست و هشت صفحه آخر گزارش وی محرمانه است و او از رئیس جمهور آمریکا خواسته است آن را فاش کند.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
وی گفت: آن بیست و هشت صفحه عمدتا به تامین‌کنندگان مالی حوادث یازده سپتامبر مربوط می‌شود و انگشت اتهام به شکلی بسیار قوی متوجه عربستان سعودی به عنوان تامین‌کننده مالی اصلی آن حوادث است. در حقیقت اکنون از دفتر F.B.I در تامپا خواسته شده تا بیش از ۸۰ هزار سندی را که در ۲۷ جعبه جای داده شده و به ۱۱ سپتامبر مربوط است به قضات فدرال تحویل دهد. این قضات پس از بررسی اسناد اعلام می‌کنند که کدام یک از اسناد باید همچنان محرمانه باقی بماند.
پس از این واقعه بسیاری از ناظران در آمریکا و جهان سوالات و ابهاماتی درباره این حادثه مطرح کرده‌اند و روایت رسمی دولت آمریکا درباره این حادثه را زیر سوال برده و دولت واشنگتن را به پنهان‌کاری درباره اعلام اطلاعات درست از این حادثه متهم کردند. این جدال و نزاع همچنان و با گذشت ۱۵ سال از این واقعه مهم در آمریکا ادامه دارد.
NINE ELEVEN؛ روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
آن‌چه واشنگتن در مورد ۱۱ سپتامبر نگفت
سایت محققان حامی واقعیت و عدالت درباره ۱۱ سپتامبر یکی از رایج‌ترین روایت‌های مستقل درباره ۱۱ سپتامبر را توضیح می‌دهد: تخریب کامل برج‌های مرکز تجارت جهانی، به خاطر برخورد هواپیماهای مسافربری با آن‌ها نبوده، بلکه بر اثر مواد منفجره‌ای بوده است که از قبل در این ساختمان‌ها جاگذاری شده و هنگام برخورد هواپیماها چاشنی آن‌ها را نیز فعال کرده‌اند تا تمام ساختمان فرو بریزد. سایت تحقیق درباره ۱۱ سپتامبر نیز طی گزارشی در سال ۲۰۰۵ و در جواب مقاله‌ای در مجله مکانیک عوام‌پسند توضیح می‌دهد که چگونه دست‌کم ۱۶ مورد درباره حوادث ۱۱ سپتامبر هست که نشان می‌دهد واشنگتن در عملیات تروریستی علیه ملت آمریکا دست داشته است. مجله کانترپانچ و ده‌ها مجله و سایت خبری دیگر نیز طی مقالات مفصل، و گاهاً با محاسبات ریاضی نشان داده‌اند که چگونه روایت رسمی واشنگتن از حوادث ۱۱ سپتامبر نمی‌تواند واقعیت داشته باشد. در این‌جا مجال توضیح درباره ایرادهای وارده به ادعاهای دولت و رسانه‌های رسمی آمریکایی نیست، اما فقط یکی از مواردی که مورد تردید بسیاری از افرادی است که ۱۱ سپتامبر را توطئه دولت آمریکا می‌دانند در این‌جا مطرح می‌شود: ساختمان شماره ۷ در مرکز تجارت جهانی یکی از ساختمان‌های کناری برج‌های دو قلو بود که بدون آن‌که هواپیمایی به آن برخورد کند، به کلی تخریب شد.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
در این‌جا پاسخ به یک سؤال دیگر اهمیت زیادی دارد: چرا دولت آمریکا باید حوادث ۱۱ سپتامبر را به وجود بیاورد و یا زمینه آن‌ها را فراهم کند؟ قبل از پاسخ به این سؤال به دو نکته اشاره می‌شود. نکته اول این‌که یکی از روش‌های دولت آمریکا برای تحمیل ایدئولوژی خود به اذهان عمومی دنیا، به کار گرفتن نام‌هایی است که به راحتی روی زبان‌ها می‌افتد. این نام‌ها ممکن است اسامی خاص و متفاوت (دست‌کم از نظر مخاطبین غربی) باشد، مثل القاعده، اسامه بن لادن و به طور کلی تمام اسامی عربی که برای غربی‌ها کاملاً جذاب و دهان‌پرکن هستند. ممکن است این نام‌ها، اسم‌های بزرگ باشد، مثل تروریسم و یا ممکن است اسمی باشد که به یک‌باره آن را بزرگ کنند، مثل ۹/۱۱ یا همان ۱۱ سپتامبر. این نام‌ها باعث می‌شود، تعداد بی‌شماری از مردم به یک‌باره درباره یک موضوع خاص حساس شوند و این‌جاست که هر کس رسانه‌های دنیا را کنترل کند، می‌تواند جو جامعه جهانی را نیز مطابق آن‌چه می‌خواهد، تغییر بدهد.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
نکته دوم یکی دیگر از روش‌های پروپاگاندای کاخ سفید است، شگردی که آدلف هیتلر در کتاب نبرد من به آن نام دروغ بزرگ را داده است. هیتلر می‌گوید: مردم به این دلیل دروغ‌های بزرگ را باور می‌کنند که مردم حتی تصور هم نمی‌کنند که کسی آن‌قدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند. ۱۱ سپتامبر هم یکی از این دروغ‌های فوق‌العاده بزرگ است. اتفاقاتی که در این روز افتاد را در نظر بگیرید: حمله چهار هواپیمای ربوده شده به دست تروریست‌ها به کشوری در دنیا که بیش‌ترین تمهیدات امنیتی را دارد، کشته شدن تقریباً ۳۰۰۰ نفر طی چند دقیقه، اعلام وضعیت پرواز ممنوع بر فراز آمریکا، و… بروز بحرانی به این عظمت در کشوری مثل آمریکا و سپس پوشش خبری جهت‌دار از این حوادث، تقریباً تمام مردم دنیا را متقاعد می‌کند که ۱۹ تروریست توانسته‌اند در یک روز از همه موانع امنیتی در آمریکا عبور کنند و دست به اقدامی بزنند که تاریخ آمریکا و تاریخ دنیا را متحول کرد.
NINE ELEVEN؛ روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
دو حادثه؛ دو دست و یک زمان
به هنگام حادثه ۱۱ سپتامبر همه یهودیان ساختمان‌های دوقلو را ترک کرده بودند و در حادثه مکه نیز در ساعت ۵/۱۵ عصر (بعد از نماز عصر) حتی یک نفر سعودی در صحنه حادثه نبوده است.
نکات ابهام‌آفرین در حادثه سقوط جرثقیل توسط آل‌سعود
۱٫ سرعت باد بسیار پایین و حدود ۲۲ کیلومتر بوده است، اگرچه شبکه العربیه سرعت باد را ۶۵ کیلومتر اعلام کرده که قطعاً دروغ بوده و سرعت باد در تمام نقاط زمین و در تمام روزهای تا یک ماه آینده هم دقیقاً ثبت و قابل رهگیری است.
۲٫ جهت باد از محل استقرار تاور (جرثقیل) به طرف مروه یعنی به سمت شمال غرب بوده است و جرثقیل به دلیل باد نمی‌توانسته به طرف خلاف جهت باد سقوط کند.
۳٫ به‌دلیل بارندگی تاور زیر بار نبوده است.
۴٫ حادثه دقیقاً در روز ۱۱ سپتامبر رخ داده است.
۵٫ جرثقیل دقیقاً به پشت مقام ابراهیم علیه‌السلام (دارای بیشترین تراکم جمعیتی در هر ساعت از شبانه روز) سقوط کرده است.
۶٫ شکل سقوط نشان می‌دهد که سقوط برخلاف لنگرگاه جرثقیل صورت گرفته که فقط می‌تواند به‌دلیل باز بودن پیچ‌های جرثقیل و دستکاری عمدی واقع شده باشد.
۷٫ نیروهای امدادی با تاخیر بسیار زیاد به محل رسیده‌اند.
۸٫ در همین روز ۱۱ سپتامبر در مسجدالاقصی نیز توسط یهودیان کشتار رخ داده است.
۹٫ گفته شده که یهودیان با مقدس اعلام کردن ۱۱ سپتامبر و انتصاب حادثه به مسلمانان (بن‌لادن و القاعده و طالبان) معتقدند هر سال باید در چنین روزی از مسلمانان انتقام گرفته و خون بریزند.
۱۰٫ به هنگام حادثه ۱۱ سپتامبر همه یهودیان ساختمان‌های دوقلو را ترک کرده بودند و در حادثه مکه نیز در ساعت ۵/۱۵ عصر (بعد از نماز عصر) حتی یک نفر سعودی در صحنه حادثه نبوده است.
روزی که به دنیا خیانت شد + تصاویر
واقعه ۱۱ سپتامبر زندگی بسیاری از شهروندان را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار داد. پس‌لرزه‌های حمله به نیویورک به عنوان قلب اقتصادی جهان سرمایه‌داری، در کوهستان‌های هندوکش افغانستان و صحاری گرم بین النهرین (عراق) نیز احساس شد و جهان به پیش از پس از ۱۱ سپتامبر تقسیم شد.
دولت ایالات متحده آمریکا و جهان همچنان از تاثیرات و پیامدهای این واقعه تروریستی رهایی نیافته است و امنیتی شدن گفتمان سیاسی و افزایش خطر تروریسم و تبدیل تروریسم به یک تهدید جدی در آمریکا و جهان از پیامدهای واقعه‌ای است که صبح یک روز تقریبا پاییزی خواب را به بدترین شکل ممکن از چشم شهروندان نیویورکی و آمریکایی ربود.
گزارش از حمیدرضا قربانی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x