تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خواب های شما شخصیتتان را برملا می کند

  • کد خبر : 159905
  • 21 شهریور 1395 - 8:54
خواب های شما شخصیتتان را برملا می کند

محققان با کشف چرایی خواب دیدن دریافتند بین رویاها، شخصیت و احساسات افراد رابطه وجود دارد.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ اگر شما تا کنون سعی کردید معنای رویای های عجیب و غریبتان را کشف کنید باید بگوییم شما تنها نیستید. انسان ها از گذشته تاکنون به دنبال رمزگشایی اسرار خواب و رویا بوده اند امروزه به لطف تکنولوژی مدرن، ما قادر به دریافت درک بهتری از اتفاق های رخ داده در  زمان خواب هستیم.
خواب های شما شخصیتتان را برملا می کند
چرا در خواب رویا می بینیم؟
پیشرفت های فن آوری کمک کرده اند تا دانشمندان فعالیت عصبی مغز را هنگامی که فرد به سرعت به خواب می رود مورد مطالعه  قرار دهند.
در یک تحقیق سال ۲۰۰۴، دانشمندان کشف کردند که کدام قسمت مغز منشا رویا دیدن است بر اساس گزارش یک علمی در آمریکا، سندرم “شارکوت- ویلبراند” یک بیماری نادر بوده که فرد توانایی رویا دیدن را از دست می دهد البته این وضعیت اغلب با علائم شدید دیگر همراه نیز است.
دانشمندان به تازگی با مطالعه بر روی یک بیمار که نمی توانست رویا ببیند دریافتند که برآمدگی چین خوردگی مغز او در طول یک سکته مغزی آسیب دیده این منطقه با پردازش بینایی، احساسات، و خاطرات دیداری در ارتباط است با توجه به علائم منحصر به فرد این بیمار، محققان نتیجه گرفتند که این بخش از مغز باید در ایجاد و مخابره رویا به سایر بخش ها نقش داشته باشد.
تکنولوژی مدرن به دانشمندان کمک کرده است تا مکانیسم ها و روش هایی را بازیابی روند خواب دیدن  یادگرفته و دریابند که چگونه یک انسان وارد مرحله رویا دیدن می شود.
در یک مطالعه سال ۲۰۱۱، یک تیم از دانشمندان ایتالیایی با  اندازه گیری امواج مغزی الکتریکی در خواب دریافتند که با بیدار شدن در طول خواب REM یک فرد رویاهای خود را بهتر به خاطر می آورد چرا که امواج “فرکانس تتا در لوب فرونتال” در این زمان پایینترین میزان خود را نشان داده که این مورد فعالیت مغز به یاد آوردن خاطرات در زمان بیداری بوده و بدان معنی است که مکانیسم های فیزیولوژی عصبی برای به خاطر سپردن رویاها و به خاطر سپردن وقایع زندگی تقریبا یکسان است.
رویاها در مورد شما شخصیت شما می گویند؟
کتاب های تعبیر خواب یا رویا زیادی در دنیا وجود دارد که تصاویر و اتفاقات افتاده در رویا را به معانی مختلف تفسیر می کنند که بر اساس اعتقادات و باورهای مردم  آن منطقه بوده البته بسیاری از موارد نیز مفاهیم مشترکی دارند.
رویاهای به عنوان یک شاخص خوب و مناسب درمورد ذهن یک فرد شناخته شده اند به عنوان مثال در بررسی های اخیر یک گروه مطالعاتی مشخص شده کسانی که در طول روز بیشتر مطالعه می کنند و در حال تحصیل مقاطع بالاتر هستند بیش از بقیه تمایل به خواب عمیق دارند.
دکتر مورگان یکی از محققان بر روی خواب گفت: ما اغلب در مورد موضوعاتی که نگرانشان هستیم و به آن ها فکر می کنیم خواب می بینیم مثلا وقتی امتحانی یا یه آزمون مهم پیش رو داریم در مورد روز برگزاری یا نتیجه اش رویا می بینیم.
دکتر پاتریک بروک نویسنده تحقیق در مورد خواب گفت: حل مشکلات رویا و کابوس های مکرر و شفاف آسانتر از درمان خواب های نامفهوم و آزار دهنده است.
محققان سلامت روان موسسه مرکزی آلمان اظهار داشتند: از نوع خواب و رویا انسان ها می توان تا حدی شخصیت آن ها را تشخیص داد افرادی که در رویاهای  خود ارتکاب به قتل را بیشتر می دیدند در زندگی واقعی  خشن تر بودند و حالت های تهاجمی بیشتری داشتند البته هنوز بین این موضوع بین دانشمندان اختلاف وجود دارد.
 رویاها از احساسات شما خبر می دهد
دانشمندان به تازگی قادر به توضیح برخی از مکانیسم های بیولوژیکی درگیر با خواب شدند.
دکتر ساندر وندر لیندن محقق روانشناسی گفت: به نظر می رسد بسیاری از رویاها برای تخلیه  احساسات و خاطرات ما است.
در یک مطالعه در آزمایشگاه خواب و تصویربرداری عصبی  دانشگاه برکلی بر اساس شواهد نشان داده شد که بین خواب دیدن واحساسات افراد ارتباط وجود دارد واکر و همکارانش دریافتند که کاهش خواب REM منجر به کاهش توانایی درک احساسات پیچیده در زندگی روزمره می شود با این وجود هنوز مباحث پیچیده و پر رمز و رازی در مورد رویا دیدن انسان ها وجود دارد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x