تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

درخواست برای جمع آوری دستشویی های ایرانی

  • کد خبر : 159860
  • 20 شهریور 1395 - 18:20
درخواست برای جمع آوری دستشویی های ایرانی

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با اشاره به اینکه استفاده از دستشویی های ایرانی بیشترین فشار را به زانوها وارد می کند، پیشنهاد کرد تا کاسه دستشویی های معمولی در کشور جمع شود و مردم از دستشویی فرنگی استفاده کنند تا دچار آرتروز پیش رونده زانو نشوند.

به گزارش«کمال مهر»؛، محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به اینکه کاسه دستشویی های معمولی متهم اصلی آرتروز پیش رونده زانو در ایران هستند، اظهار داشت: استفاده از دستشویی های معمولی (ایرانی) بیشترین فشار را به زانوها وارد می کند و اگر روزی در نظام سلامت کشور مسئولیتی بپذیرم براساس تخصصم (فیزیوتراپیست) یکی از کارهای مهمی که انجام خواهم داد جایگزینی دستشویی های فرنگی به جای دستشویی معمولی است که باعث آسیب فراوان به زانوهای مردم شده است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: سن آرتروز خیلی پایین آمده است زیرا فعالیت فیزیکی کمتر شده است و مردم کمتر ورزش می کنند.

محسنی بندپی عنوان کرد: مهمترین فاکتور گیرنده فشار عضلات هستند بنابراین اگر عضلات قوی باشند فشار کمتری به زانو وارد می شود ولی اگر عضلات ضعیف باشند نیرو عبور کرده و مفاصل را خرد می کند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران درباره نوع فشار به زانوها خاطرنشان کرد: اگر افراد بر روی سطح صاف راه بروند یک نوع فشار به زانو وارد می شود ولی اگر زانوها بر اثر هر حرکتی زاویه پیدا کنند مسلماً فشار مضاعفی را باید تحمل کنند بنابراین استفاده از دستشویی های معمولی (ایرانی) از آن حرکات و زاویه های زانویی است که بسیار آسیب زننده است.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x