تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

مردم این مرد را به نام “شمر” می شناسند+عکس

  • کد خبر : 159856
  • 20 شهریور 1395 - 18:13
مردم این مرد را به نام “شمر” می شناسند+عکس

هنرمند تعزیه صحرا رود فسا در گفتگویی صمیمی گفت: بیشتر مردم من را به نام شمر میشناسند، با وجود اینکه موافق خوان هم بوده ام ولی خب نقش شمر را بیشتر پسندیده اند(لبخند می زند) خوشحالم که مورد رضایتشان بوده است.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از فسایی تعزیه و تعزیه خوانی نمایش آیینی مذهبی ایرانیان محسوب می‌شود؛ هنری که مخصوص ایرانیان و سرزمین ایران است.

در دوران صفویان که این خاندان خود را از فرزندان امام موسی کاظم (ع) می‌دانستند و پس از قدرت و به سلطنت رسیدن پایه گذار مکتب تشیع در ایران گردیدند با پایه گذاری این مکتب و پذیرفتن آن از طرف مردم ایران که چون خاندان رسول (ص) را محترم می‌دانستند در رشد و پیشرفت تعزیه نیز بسیار موثر بود.

تعزیه صحرا رود فسا که بزرگترین مراسم در نوع خود در کشور به حساب می آید با حضور انبوه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) همه ساله در تپه های صاحب الزمان روستای صحرارود برگزار می گردد. به سراغ یکی از هنروران این گروه ائینی نمایشی رفتیم تا بیشتر با او، تعزیه و شرایط این کار صحبت کنیم:

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

روح اله رحیمی هستم متولد ۱۳۶۱ از شهیدستان فرهنگی صحرارود

چه شد به سمت تئاتر رفتید؟

در محله ما از قدیم تعزیه و تئاتر اجرا می شد  و با استقبال زیادی هم روبرو بود، من هم چون علاقه زیادی داشتم وقتی به خانه می آمدم هرچه دیده بودم را اجرا می کردم که در نهایت با شکستن چیزی یا ضربه خوردن خودم تموم می شد!(با خنده)

تا اینکه اولین بار کلاس دوم راهنمایی توسط ابراهیم قربانی و محمد جواد یوسف پور و هادی پرهیزکار به گروه تئاتر مدرسه دعوت شدم؛ همان سال مجدداً توسط آقایان حمید حیدری و روح اله محبی به گروه تئاتر پایگاه دعوت شدم، برایم چیز کمی نبود چون صحرارود واقعاً نیروی فرهنگی پای کار زیاد دارد.

سال بعد یک معلم ریاضی به مدرسه ما آمد که تئاتر کار می کرد بنام  مجید زارع که خیلی چیزها را از ایشان یاد گرفتم.

 تعزیه را از کی شروع کردید؟

سال ۱۳۸۲ از طرف مجتبی(بهمن)دستان پیشنهاد بازی در تعزیه شد و تا حالا خدا کمک کرده نوکری آقا امام حسین(ع) را از این طریق داشته باشم.

برخورد مردم با تو بعد از اجرهایی که تاکنون داشته اید چطور بوده؟ و با کدام نقش بیشتر تو را می شناسند؟

بیشتر مردم من را به نام شمر میشناسند! با وجود اینکه موافق خوان هم بوده ام  ولی خب نقش شمر را بیشتر پسندیده اند(لبخند می زند) خوشحالم که مورد رضایتشان بوده است.

به جز تعزیه پیشنهادی هم برای بازی در فیلم یا تئاترهای بزرگ استان و کشور داشته اید؟

به برکت حضور در تعزیه و کسب تجربه از استادی چون کربلایی محمود سیمکانی و استاد هادی رمضانپور پیشنهاد بازی در چند فیلم سینمایی و سریال داشتم ولی به دلیل مشغله کاری و مالی نتوانستم و فقط افتخار همکاری در مستند برادران غیور با آقای نقیبی نصیبم شد.

نقش امسال شما در تعزیه صحرارود چیست؟

در تعزیه صحرارود بنده فقط افتخار نوکری دارم با همراهی همه ی اهالی در کارگروه های مختلف بخاطر همین نمیتوانم وارد مسائل جزیی شوم.

طی این سالها مشوق شما در این راه چه کسانی بوده اند؟

مشوق های من پدر ، مادر ،خانواده و اهالی هنردوست صحرارود و دوستانم بودند.

حرف آخر؟

ممنونم از سایت فسایی بروز ترین سایت فسا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x