تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

زمان قطع یارانه‌ها اعلام شد

  • کد خبر : 159756
  • 20 شهریور 1395 - 17:07
زمان قطع یارانه‌ها اعلام شد

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: تا رسیدن به زمان «رشد سه درصد اقتصاد» و «کاهش نرخ بیکاری» هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

 به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر» ۱۰۰ روز از آغاز دوره دهم مجلس شورای اسلامی سپری شده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا مجلسی که مورد مطالبه ملت و خواست مقام معظم رهبری است به امر تقنین قوانین تسهیل امور مردم و آسایش و امنیت آنها بپردازد.

معصومه آقاپور اظهار داشت: پس از ۱۰۰ روز از تلاش و قانونگذاری در دهمین مجلس شورای اسلامی در اولین نشست خبری خود به بیان مهم‌ترین اقدامات و پیگیری امور مهم حوزه انتخابیه خود پرداختم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت خود در این کمیسیون و همچنین شورای پول و اعتبار را یکی از مزیت‌های پیگیری لازم برای مسائل اقتصادی جامعه بیان کرد و خاطر نشان کرد: از زمان ورود به مجلس شورای اسلامی امور مربوطه در دو حوزه کلان وخرد تقسیم شد تا امور برنامه ریزی شده و منتج به نتیجه گردد.

آقاپورعلیشاهی فعالیت خود در منطقه را به سه دوره کوتاه مدت شش ماهه، میان مدت ۱۲ ماهه و دراز مدت ۲۴ ماهه تقسیم کرد و افزود: بی‌آبی، بیکاری و اولویت مسائل مختلف از برنامه‌های مهم و قابل پیگیری شده می‌باشد و تا زمانی‌که اقدام به عمل نرسد فعالیت‌ها نتیجه بخش نخواهد بود.

وی آسفالت راه‌های برخی از روستاها را از مهمترین اقدامات خود بیان کرد و گفت: جذب اعتبار دو میلیارد ریالی برای اصلاح شبکه آبیاری روستای مزرعه و همچنین پیگیری جهت گاز رسانی به شش روستای باقیمانده شهرستان شبستر، از جمله پیگیری‌های وی در این دوره بوده است.

آقاپور تصریح کرد: پروژه تعریض جاده تسوج – شبستر با پیگیری جدی و پافشاری جهت جذب اعتبارات کافی درحال اجراست به طوری که پیشرفت سه ماهه پروژه با فعالیت دو سال گذشته برابری می‌کند.

وی تاکید کرد: بزرگراه سلماس – صوفیان که از سال ۸۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده است، باید تا اول سال ۹۸ به طور کامل تمام شود.

نماینده شبستر حضور مسؤولان اجرایی در پای کار و پروژه‌ها را موجب تسریع در اجرای آنها دانست و خاطرنشان کرد: جذب اعتبارات بانکی برای بانک‌های شعب منطقه، جهت تزریق به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و کوچک از اقدامات لازم و در حمایت از تولید است که امیدواریم در رونق کسب و کار منطقه موثر واقع گردد.

دبیر فراکسیون زنان مجلس در بحث اقدامات انجام گرفته در حوزه زنان گفت: پیگیری طرح‌های مختلف برای اشتغال بانوان منطقه و ایجاد صندوق حمایت از زنان روستایی در استان از جمله مقدمات امر برای ایجاد کارآفرینی در زنان است.

نماینده مردم شبستر در مجلس، صراحت، صداقت و شفافیت را سه خصوصیت بارز مسئولان نام برد و افزود: کارهای تخصصی باید به افراد متخصص سپرده شود و نباید هرکسی در هر موضوعی نظر بدهد، تغییر مدیران اجرایی جزو وظایف شورای عالی اداری است و نماینده هیچ نقشی بجز مشاوره آن هم در مورد نیاز ندارد.

آقاپور در قسمتی از سخنان خود به موضوع نرخ تورم و یارانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تلاش دولت و مجلس در کاهش فاصله نرخ بهره بانکی و نرخ بهره وری تولید کار ارزشمندی است تا رونق کسب و کار در جامعه اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تزریق اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد سایت بهین یاب، قسمتی از گره واحدهای تولیدی، شناسایی و نیازهای آنها رفع گردید.

وی جذب سرمایه گذاری خارجی را و توجه به بازاریابی و صادرات کالاهای داخلی را  عامل موانع تولید دانست و اظهار کرد: صداقت و صراحت بخش خصوصی و رفع بروکراسی اداری عامل تعیین کننده در تولید و اشتغال است و مسئولان تلاش نمایند در جذب سرمایه جهت تولید، با رفع بورکراسی‌های اداری در این امر تسهیل کنند.

وی در پایان یارانه‌ها را نوعی حمایت از گروه‌های هدف و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواند و تصریح کرد: تا رسیدن به رشد سه درصد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x