تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

توافق روسیه و آمریکا برای همکاری در سوریه/ آتش بس موقت همزمان با عید قربان

  • کد خبر : 159734
  • 20 شهریور 1395 - 12:08
توافق روسیه و آمریکا برای همکاری در سوریه/ آتش بس موقت همزمان با عید قربان

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در نشست مشترک خبری از همکاری در سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری — وزیر امور خارجه آمریکا — و سرگئی لاوروف — وزیر خارجه روسیه — در نشست خبری مشترک در ژنو، از توافق برای همکاری در سوریه و ایجاد آتش بس موقت از شنبه شب و همزمان با عید قربان خبر دادند.
بر این اساس، جان کری شامگاه جمعه در پایان گفت و گو ها با سرگئی لاوروف درباره برقراری یک آتش بس در سوریه گفت: با همتای روس خود درباره طرحی که به برقراری این آتش بس منجر می شود، به توافق رسیده است.
کری در جمع خبرنگاران گفت “طرحی را درباره برقراری آتش بس و گشوده شدن راهی برای پایان دادن به این جنگ که از سال دو هزار و یازده بیش از دویست و نود هزار کشته بر جای گذاشته است، اعلام خواهیم کرد.”
امور خارجه آمریکا  در پایان گفت و گو ها با همتای روس خود درباره برقراری آتش بس در سوریه در یک کنفرانس خبری گفت: “آمریکا و روسیه بر سر برقراری یک آتش بس در سوریه به توافق رسیده اند که قرار است نیمه شب یکشنبه آغاز شود و اگر یک هفته دوام یابد، به همکاری نیروهای نظامی دو کشور منجر خواهد شد.”
کری در ادامه تصریح کرد “آغاز اجرای این آتش بس با عید قربان، مهم ترین عید مسلمانان، همزمان می شود و اگر این آتش بس یک هفته دوام داشته باشد، نیروهای آمریکایی خواهند پذیرفت با ارتش روسیه در سوریه همکاری کنند.”
سرگئی لاوروف نیز در این نشست خبری تأکید کرد: بی‌اعتمادی در همکاری‌های آمریکا و روسیه و مذاکرات دو کشور در خصوص سوریه کماکان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اولویت اصلی برای این توافق حفظ آتش‌بس خواهد بود، افزود: آمریکا و روسیه با تمامی طرف‌ها برای حصول اطمینان از توقف درگیری‌ها در سوریه ظرف ۴۸ ساعت آینده همکاری خواهند کرد.
 لاوروف تصریح کرد: مسکو جزئیات توافق جدید را به دولت سوریه اطلاع داده و دمشق آماده اجرای آن است. وزیر خارجه روسیه علاوه بر این گفت هیچ کس نمی‌تواند برای اجرای توافق جدید با آمریکا ضمانت بدهد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x