تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۷ کاری که زوج‌های خوشبخت از آن پرهیز می‌کنند

  • کد خبر : 159701
  • 20 شهریور 1395 - 9:58

زوج‌هایی سعادتمند هستند که زندگی مشترک شان بر سرگرمی‌های شخصی آن‌ها اولویت دارد. در حقیقت، چند نکته کلیدی هست که زوج‌های خوشبخت برای این که سعادتمند باشند، از آن‌ها دوری می‌کنند. 

البته باید به یاد داشت هیچکس کامل نیست، برای همین حتی خوشبخت‌ترین و سالم‌ترین زوج‌ها هم گاهی اوقات به هم می‌ریزند و با یکدیگر به مشکل می‌خورند؛ ولی در مجموع، سالم‌ترین و عاقل‌ترین زوج‌ها همیشه از انجام این ۷ کار که در ادامه می‌آید، پرهیز می‌کنند.

تجربه نشان داده، زندگی مشترک شما با دوری از این نکات می‌تواند زیباتر و شادتر شود:

۱٫ زوج‌های خوشبخت، سرگرمی‌ها یا حرفه‌شان را به زندگی مشترک ترجیح نمی‌دهند.

اگر می‌خواهید زندگی مشترک‌تان شاد بگذرد، پس بهترین بخش وجودتان را برای «او» بگذارید، نه این که همه انرژی‌تان را برای کارهای دیگر بگذارید و ته مانده اش را به همسرتان اختصاص دهید.

۲٫ زوج‌های خوشبخت بدون مشورت با یکدیگر تصمیم مهمی نمی‌گیرند.

وقتی ازدواج می‌کنید، داوطلبانه از مالکیت فردی چشم می‌پوشید و همسرتان را در هر چه دارید، سهیم می‌کنید. حالا دیگر وقتی که دارید، آرزوهای‌تان، بدهی‌های‌تان، چالش‌هایی که در پیش رو دارید و حتی تصمیماتی که می‌گیرید، درهم تنیده شده است. خوشبخت‌ترین زوج‌ها دریافته‌اند که حرف زدن درباره همه تصمیمات، راه فوق‌العاده‌ای است تا ارتباط با یکدیگر را حفظ کنند، برای همدیگر احترام متقابل قایل شوند و علاوه بر این ها، تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیرند.

۳٫ زوج‌های خوشبخت اجازه نمی‌دهند یکی از آن‌ها تنهایی با مشکلات روبرو شود.

باید پشت همدیگر بایستید؛ به همین سادگی. وقتی همسرتان سر مساله‌ای می‌جنگد، هیچ وقت کنار گود ننشینید. با هر مشکلی، با هم روبرو شوید، دست در دست هم و شانه به شانه هم.

روابط۴٫ زوج‌های خوشبخت با «دوستانی» که زندگی مشترک شان با جنگ و جدل همراه است یا طلاق خوش آب و رنگی داشته اند، رفاقت نمی‌کنند.

اگر دوستانی دارید که درباره همسرشان، همسر شما یا در کل، درباره ازدواج  با بی احترامی حرف می‌زنند، احتمالا باید دوستان جدیدی برای خودتان پیدا کنید. دور و بر خودتان را با آدم‌هایی پر کنید که شما را به تقویت زندگی مشترک تشویق می‌کنند، نه این که به سوی طلاق سوق دهند.

۵٫ زوج‌های خوشبخت، استرس روزانه خود را بی‌محابا بر سر خانواده‌شان آوار نمی‌کنند.

همه ما گاهی اوقات زیر فشار روحی قرار می‌گیریم، و همه ما آن را بیرون می‌ریزیم و به کسانی که دوست داریم، منتقل می‌کنیم. خوشبخت‌ترین زوج‌ها تلاش می‌کنند تا سر حد امکان، استرس را از زندگی مشترک شان و از فضای خانه دور نگه دارند. سعی کنید خانه‌تان را برای همه کسانی که در آن زندگی می‌کنند، به محلی امن و دلگرم کننده تبدیل کنید. در نتیجه آن، زندگی مشترک‌تان خیلی شادتر خواهد بود.

۶٫ زوج‌های خوشبخت با هم با بی احترامی حرف نمی‌زنند (حتی وقتی با هم بر سر یک موضوع تفاهم ندارند).

زوج‌های خوشبخت همیشه هم با هم موافق نیستند، اما همیشه به یکدیگر احترام می‌گذارند. به یاد داشته باشید در هر اختلاف نظری در زندگی مشترک، یک «برنده» و یک «بازنده» وجود ندارد. شما هر دو در یک تیم هستید! یا با هم می‌برید یا با هم می‌بازید. بنابراین در کنار هم تلاش کنید تا به یک راه حل برسید.

۷٫ زوج‌های خوشبخت کلمه «طلاق» را در فرهنگ لغات‌شان ندارند.

زوج‌هایی که در کنار هم سعادتمند هستند و از پس مشکلات برمی آیند، آن‌هایی نیستند که هیچ وقت، دلیلی برای طلاق گرفتن نداشته‌اند. آن‌ها کسانی هستند که تعهدشان به یکدیگر همیشه از دلایل شان برای جدایی بزرگ‌تر بوده است. استراتژی خروج را از زندگی مشترک و کلمه ناشایست «ط…» را از فرهنگ لغات‌تان حذف کنید. آن وقت در مسیر یک زندگی مشترک قوی‌تر و شادتر قرار خواهید گرفت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x