تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

FATF برای کنترل ایران در حمایت از مستضعفین است/ مبارزه با پولشویی در قاموس امریکا یک طنز است

  • کد خبر : 159647
  • 20 شهریور 1395 - 12:10
FATF برای کنترل ایران در حمایت از مستضعفین است/ مبارزه با پولشویی در قاموس امریکا یک طنز است

سردار نقدی: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قصد امریکا و غرب از FATF، نه مبارزه با پولشویی، نه مبارزه با تروریسم و نه مبارزه با مواد مخدر و مفسدین اقتصادی است، بلکه نیت آنها کنترل ایران در حمایت از مستضعفین است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدرضا نقدی در سفر به کردستان […]

سردار نقدی:

FATF برای کنترل ایران در حمایت از مستضعفین است/ مبارزه با پولشویی در قاموس امریکا یک طنز است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قصد امریکا و غرب از FATF، نه مبارزه با پولشویی، نه مبارزه با تروریسم و نه مبارزه با مواد مخدر و مفسدین اقتصادی است، بلکه نیت آنها کنترل ایران در حمایت از مستضعفین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدرضا نقدی در سفر به کردستان اظهار داشت: طبق قانون اساسی، تمام معاهدات بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد و این شیوه‌ای که امروز در پیش گرفته شده و در محوری غیر از مجلس و نمایندگان مردم پیگیری می‌شود و جنبه‌های محرمانه به جلسات داده می‌شود، با مردم‌سالاری دینی سازگار نیست.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اگر بخواهیم منافع ملی را در نظر بگیریم و اینکه ما برویم و قراردادی را منعقد کنیم و در آنجا بنویسیم به شرط تطبیق با قانون اساسی و بدانیم که این قرارداد صد درصد مغایر با قانون اساسی است، این حرکت صحیح به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: راه درست این است وقتی معاهده‌ای طرف حسابش دشمن ماست که از ابعاد آن آگاه است، این دیگر طبقه‌بندی ندارد و مردم خودمان که غریبه‌تر از دشمنان نیستند، لذا در این قراردادها باید مردم بدانند و گرنه، پنهان این مسائل از مردم مشکوک است و جای تامل دارد.

نقدی تصریح کرد: زمانی شما قراردادی را با متحدان خود می‌بندید و این را آشکار نمی‌کنید برای اینکه دشمن نفهمد و این یک مسأله طبیعی است، اما وقتی با دشمن قرارداد می‌بندید و جزئیات آن را برای مردم نگویید این یک حرکت غیر قابل‌ قبول و خلاف مردم‌سالاری است و حتما باید در این مورد تجدیدنظر شود.

وی همچنین گفت: هر طرح و قراردادی که با دشمنان بسته می‌شود باید نمایندگان مردم از آن مطلع شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: طبیعتا اینها منظورشان از پولشویی، مبارزه با فسادهای مالی نیست چون خودشان پناه‌دهندگان به مفسدین مالی هستند، مفسدان بزرگ مالی ایران یک پایشان در امریکا و کاناداست و یک پای دیگرشان در ایران بوده است.

سردار نقدی عنوان کرد: قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر در امریکا مستقر هستند و آنها تولید موارد مخدر در افغانستان را چندین برابر افزایش دادند، لذا اگر آنها به دنبال مبارزه با پولشویی و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر هستند، خودشان بیشترین پولشویی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: خاندان پهلوی بزرگترین مفسدین اقتصادی قرن در ایران بودند که امریکا به آنها پناه داد و تمامی دارایی‌ها و طلا و جواهرات را غارت کردند و به ایران پس ندادند و این مصداق واقعی پناه‌دادن امریکا به مفسدین اقتصادی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر قصد آنها مبارزه با تروریسم است، خود امریکا بزرگترین حامی تروریست‌هاست و بیشترین سلاح را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌کند و به طور مثال، موشک تاو ساخت امریکاست که در اختیار داعش قرار دارد چون سوریه نداشته است که بگوییم آنها از انبارهای سوریه غارت کرده باشند.

سردار نقدی یادآوری کرد: قصد آنها از FATF، نه مبارزه با پولشویی، نه مبارزه با تروریسم و نه مبارزه با مواد مخدر و مفسدین اقتصادی است بلکه نیت آنها کنترل جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستضعفین و پیشبرد در صنایع تسلیحاتی خودش است.

وی همچنین گفت: از نظر آنها موشک‌سازی برای ایران ممنوع است و می‌خواهند چرخش مالی در موشک صورت نگیرد و براساس قرارداد FATF نباید با وزارت دفاع قرارداد بسته شود که نتیجه آن توان دفاعی ایران خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: چون سپاه جای کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی در ساختن عسلویه و سدهای بزرگ در کشور را گرفته و ایران را از وابستگی به کمپانی‌های چندملیتی صهیونیستی بی‌نیاز کرده است لذا امریکا می‌خواهد راه معامله را با قرارگاه خاتم را سد کند تا بخاطر دست‌اندازی‌هایی که برای آنها ایجاد کرده است، آن را جریمه کنند.

وی گفت: کل نژاد امریکا و غرب بر پولشویی، تبانی با قاچاقچیان سلاح، مواد مخدر و قاچاقچیان انسان و بچه‌ها به غرب است و اصلا مبارزه با پولشویی در قاموس امریکا و غرب یک طنز است.

نقدی افزود: امریکا و غرب به دنبال تضعیف توان نظامی و دفاعی ایران هستند و چون آنها می‌گویند ایران حق موشک‌سازی ندارد، لذا حق ندارند با شرکت‌هایی که موشک می‌سازند، معامله کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x