تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید!

  • کد خبر : 159641
  • 20 شهریور 1395 - 9:06
با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن است.

  «کمال مهر»؛ محمد حسن افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: موارد مختلفی از جمله تغذیه و نوع رژیم غذایی در بروز التهابات درون بدن که زمینه ساز بسیاری از بیماری های مزمن مثل دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی هستند، تاثیر دارد.
وی با اشاره به ضرورت مصرف چربی های مفید، بیان کرد: برخی از انواع اسیدهای چرب مثل اسید چرب امگا ۳ که روغن ماهی، مغز گردو و ماهی منابع آن بوده و اسید چرب امگا ۹ که روغن زیتون منبع اصلی آن است علاوه بر اینها ویتامین های انتی اکسیدانی مثل ویتامین های E و C که در برابر بروز شاخص های التهابی بدن را مقاوم می کنند. باید در رژیم غذایی فرد استفاده شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: مصرف اسیدهای چرب اشباع و ترانس که به میزان زیادی در روغن های جامد و روغن های حیوانی وجود دارند، موجب اضافه وزن شده و یکی از عوامل خطر در بروز التهابات محسوب می شود.
وی مصرف مواد مضر را موجب مقاوم شدن بدن به انسولین و در نتیجه بروز بیماری های قندخون، فشار خون و غیره دانست و افزود: اصلاح رفتار غذایی به عنوان مهمترین عامل نقش کلیدی در جلوگیری از بروز التهابات و سپس بیماری های مزمن دارد .
افتخاری با تاکید بر جلوگیری از افزایش وزن به ویژه چاقی شکمی، تصریح کرد: گنجاندن غذاهایی با نقش آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی مثل سبزیجات، میوه جات، استفاده از روغن های امگا ۳ و امگا ۹ ،کنترل برخی عوامل محیطی هم چون کنترل استرس و فشار های روحی و داشتن فعالیت فیزیکی مناسب برای جلوگیری از چاقی، تا حد زیادی از بروز التهابات و بیماری ها جلوگیری می کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه فرد تا مرحله حاد هریک از بیماری های ذکر شده و عدم بروز علائم متوجه التهابات درونی برای مراجعه به پزشک نمی شود و از همین رو تاکید پزشکان همواره حرکت در مسیر پیشگیری و اصلاح عادات نادرست غذایی و سبک زندگی است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x